tiktok facebook

Az előfizetéses rendszerrel kerülné ki az uniós adatvédelmi szabályokat a Facebook és a TikTok is

A Meta már régóta tervezi, hogy reklámmentes lehet az általa működtetett Facebook és az Instagram annak, aki hajlandó fizetni ezért, és már a kínai kézben lévő TikTok is elkezdte tesztelni az előfizetéses verzió tesztelését.

Csak azok számára maradna ingyenes a Facebook és az Instagram az Európai Unióban, akik elfogadják a személyre szabott reklámokat, a hirdetésmentes verzióért pedig az asztali gépeken 10 eurót (körülbelül 3900 forintot), mobilon pedig nagyjából 13 eurót (több mint 5000 ezer forintot) kellene havonta fizetniük a felhasználóknak – tudta meg a The Wall Street Journal.

A platformokat működtető Meta már régóta tervezi az előfizetéses rendszer bevezetését. Az újítással ugyanis kijátszhatják az EU egyre szigorodó adatvédelmi szabályait. Mint arról a Media1 is beszámolt, a Mark Zuckerberg tulajdonában lévő amerikai céget idén januárban előbb 390 millió euróra (nagyjából 151 milliárd forintra) büntette az ír adatvédelmi hatóság a személyre szabott hirdetések miatt. Majd ugyanez a hatóság májusban 1,2 milliárd  eurós (nagyjából 450 milliárd forintos) pénzbüntetést szabott ki a Metára, mert a cég nem felelt meg az uniós adatvédelmi szabályoknak.

Az előfizetéses rendszer bevezetésével viszont elkerülhetnék a további büntetéseket, hiszen az ingyenes verzióhoz ragaszkodók lényegében engedélyt adnak majd a Metának arra, hogy az eddigi üzleti modelljét alkalmazza náluk, azaz kéretlenül is bombázhassa őket a Facebookon és az Instagramon reklámokkal.

A WSJ értesülései szerint a tervet már megosztották az Európai Adatvédelmi Testülettel is, és az elkövetkező hónapok során már be is vezetnék az uniós felhasználók számára a hirdetésmentes csomagot.

Hasonló lépést tervez a TikTok is, amelyet szintén megbüntettek már az uniós adatvédelmi szabályok megsértése  miatt. A kínai ByteDance által működtetett platform most a TechCrunchnak megerősítette, hogy már tesztelik az előfizetéses rendszert, és azt is elárulták, hogy a bevezetését egyelőre csak az Egyesült Államokon kívül tervezik. Az eddigi hírek szerint a hirdetésmentes verzió havi előfizetése 5 dollárba (kb 1900 forintba) kerül majd.

Bár a legtöbb bevételét egyébként a TikTok is hirdetésekből szerzi, a céget nem rengette meg az online reklámköltések visszaesése sem. A legfrissebb jelentések szerint a ByteDance mintegy 6 milliárd dollár működési nyereséget ért el az idei első negyedévben, ami csaknem kétszerese az egy évvel korábbinak.

Az Európai Parlament megszavazta az uniós médiaszabadságról szóló törvényt

 

Vizsgálni fogja a techóriásokat a GVH

Pénzbírsággal fenyegeti a Facebookot és a TikTokot az Európai Bizottság a szlovák választási kampányban terjesztett álhírek miatt

Megszólalt Orbán Viktor sajtófőnöke a miniszterelnök TikTok-videóinak gyanús nézettségváltozásairól, amit egy volt fidelitasos véleményvezér dokumentált

Elindult az Instagram fizetős szolgáltatása

Ideiglenesen korlátozzák a Facebook és az Instagram működését Norvégiában

További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.

Borítókép: stock / Depositphotos

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások