Tiktok applikáció egy mobiltelefonon

Újított a TikTok, hogy ráhajthasson a Twitterben csalódott felhasználókra

Bevezette a szöveges posztok lehetőségét a kínai TikTok. Ugyanazon a napon jelentették újításukat, amelyen a Twitter lecserélte az eddigi nevét és jelképét.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Weboldalán jelentette be a TikTok hétfőn, hogy „kitágítják a tartalomkészítés határait” mindenki számára és ezentúl csak szövegből álló bejegyzéseket is meg lehet osztani a platformon. Az alkotók eddig is sokféle formátumban készíthettek tartalmakat a TikTokon az élő videóktól kezdve a fotókig és animációkig, mostantól viszont egy egyszerű szöveges bejegyzést is ki lehet posztolni, aminek 1000 szavas határa lesz.

A szöveges bejegyzésekhez a TikTokon számos olyan funkciót is kínálnak, amelyek segítségével színesíteni is lehet a szöveges tartalmakat, így például matricákat, címkéket és háttereket is választhatnak az alkotók. Emiatt sokan először az Instagramhoz hasonlították az újítást, de igazából a Twitter eddigi felhasználóinak elcsábítására alkalmas leginkább – írta a változásról a The Guardian című brit lap.

Mint arról a Media1 is beszámolt, a Twitter ugyancsak hétfőn keresztelte át magát X-re és változtatta meg az eddigi logóját.

A cég márkafelújítása mögött azonban nem csupán a tulajdonos, Elon Musk vállalkozókedve áll, hanem súlyos gazdasági nehézségek is felsejlenek, valamint a felhasználók és az előfizetők elmaradása is az indokok között szerepelt.

Itt a Twitter új logója, el is tüntették az eddigi kék madarat

A Media1 is megírta, hogy a Twitteren korábban korlátozták a regisztráció nélkül megtekinthető bejegyzések számát is, ami szintén hozzájárult a platform népszerűségének csökkenéséhez.

Ideiglenes olvasási korlátozásokat vezettek be a Twitteren

A Meta is megszorongatná a Twittert

Ráadásul július elején a Facebookot és az Instagramot működtető Meta is beindította a saját szövegalapú csevegő applikációját, amit bevallottan is a Twitter konkurenciájának szántak. Kezdetben úgy is tűnt, hogy az Instagrammal összekapcsolt Threads igazi Twitter-gyilkos lesz, de azóta lejjebb apadhattak a tulajdonos Mark Zuckerberg reményei, ugyanis az aktív felhasználóinak száma elkezdett csökkenni.

A kínai kézben lévő TikTok a saját oldalán közölt adatok szerint valamivel több mint egymilliárd felhasználóval rendelkezik, az Instagramot pedig 2,3 milliárdnyian használják világszerte. A The Guardian cikke is megjegyzi, hogy a TikTok közönsége viszont jóval fiatalabb, mint az Instagramé, így a mostani újítás bevezetése után sokkal inkább a TikTok felől érheti majd az igazi kihívás a Twittert.

A TikTokot az utóbbi időkben sok bírálat érte, több helyen is betiltották a használatát, mivel felmerült, hogy a szoftver illegális adatgyűjtést végez, amit a Bytedance-cég azonban tagadt. Az Európai Parlament és több ország, például Ausztrália már be is tiltotta a kínai applikációt, de a magyar kormány részéről nemrég azt nyilatkozták, nem támogatnak hasonló lépést az államigazgatásban.

Nem támogatja a magyar kormány a kínai TikTok betiltását az államigazgatásban

Elindult az Instagram fizetős szolgáltatása

Egyelőre nem indulhatott el az EU-ban a Twitter új riválisa, amit Amerikában már milliók használnak

További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.

Borítókép: Tiktok applikáció egy mobiltelefonon. Fotó: Unsplash

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások