laptopot néző pár

Amit a kattintásvadász címek kapcsán tudni érdemes (x)

A legtöbben elgondolkodunk a clickbait címekkel kapcsolatban. Vajon hogyan őrizhető meg az egyensúly? Érdemes alkalmazni vagy sem? Ezek a címek az érzelmekre építve azonnali kíváncsiságot ébresztenek a mielőbbi kattintás reményében. De vajon segítenek vagy inkább ártanak?

A clickbait, és ami mögötte van

A kifejezés magyar megfelelője a kattintásvadász tartalom, amely arra utal, hogy pszichológiai trükkökkel igyekeznek túlzó módon felkelteni a kíváncsiságot egy adott témával összefüggésben. Általában ezt a jelzőt címekre használják, de gyakran látni, hogy a negatív manipuláció képek, és gombok segítségével is fokozható.

A tartalommarketing azonban tudatos tervezést igényel, egy megtévesztő, figyelemfelkeltő címmel nem építhető a közösség. Mindazoknak, akik hadilábon állnak vállalkozásukkal, és szeretnék szakértők gondjaira bízni, javasolt a 7Blog online marketing ügynökség, akik teljes digitális termékpalettával nyújtanak segítséget.

A professzionális üzletfejlesztés kiterjed a hirdetési kampányokra, a tartalommarketingre, a weboldal készítésre, vagyis bőségesen lefedi a tervezés és kivitelezés egyes folyamatait.

Kanyarodjunk egy kicsit vissza a kattintásvadász címek kérdéskörére! Ezeknek a cikkeknek a többsége valamilyen szenzációt ígér, az emberi gyarlóságra, a negatív tulajdonságokra fókuszál, például gyakran látni becsapós, azonnali fogyást ígérő csodaszerek kapcsán.

Miért terjedt el az efféle címadás gyakorlata?

A szalagcímek és a headline jelentősége már az 1800-as években felismerésre került, az akkori szerkesztők egyedül úgy érhettek el nagyobb példányszámú eladást, ha figyelemfelkeltő mondatokkal rábírták az embereket az olvasásra. Azokban az időkben az online világ helyett az utcán kiabálva igyekeztek még több eladást generálni a rikkancsok, hogy a közelben sétálók kedvet kapjanak az újság megvásárlására.

Napjainkban is hasonló a célja ezeknek a hangzatos címeknek, minél több kattintás, nagyobb forgalom, és bőségesebb pénz reményében.

Így terjedtek el a clickbait hirdetések, melyeknek sajnos negatívuma is akad bőven. A hatalmas ígéretek még nagyobb elvárást vonnak maguk után. Az efféle tartalmak azonban képtelenek megugrani a követelményt, a felcsigázás mindenképpen csalódással fog párosulni. Nagyon könnyű a látogatók bizalmát elveszíteni, sőt a Google is büntethet érte.

Hatásvadász szöveg mértékkel?

Joggal merül fel a kérdés, hogy mi a teendő, érdemes-e használni, és hogyan? A megoldás valahol a középúton rejlik. Bizonyos mértékben ügyelni kell a figyelemfelkeltő címadásra, de ehhez mindenképpen minőségi tartalom készüljön, amely nem okoz csalódást az olvasóknak.

A kulcs a könnyen fogyasztható, profi tartalom, mely valóban azt nyújtja, amit kínál is. Nincs mit tenni, erős a verseny, így minden lehetőséget fontos okosan kihasználni. A hangsúly persze az okosan, és a mértékkel szavakon van.

(x) hirdetői tartalom

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások