Az IAB Hungary szerdán bejelentette, hogy tovább folytatódott a 2018 ősze óta tartó folyamatos bővülése, így a hazai digitális szakmai szervezet tagvállalatainak száma mostanra 86-ra nőtt.
Az IAB Hungary 2018 júliusától új keretek között működik, önálló tagsága, működési rendje jött létre, ahol a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szervezetén belül az összes, digitális iparágat érintő kérdésben illetékes. Az IAB szerint ennek a szakma iránt mutatott felelősségnek az egyik következménye, hogy 2018 nyara óta minden hónapban új tagokkal bővül a szervezet, így elmúlt hónapig már 12 új tag csatlakozott, akik számos részterület szaktudását hozzák a szervezetbe.
Az új tagok között megtalálhatók kommunikációs tanácsadók, értékesítés-támogató szakértők, médiatulajdonosok és technológiai szolgáltatók is, ahogy kisebb és nagyobb vállalkozások is. Az új tagok a következők:
- 1080 P Solution
- Café Communication
- Chiro Marketing
- Growww Digital
- Kantar Media
- Mediator
- Net Média kiadó
- Nilsimedia
- Positive by Hinora
- Post for Rent
- Special Effects Media
- Star Network
Sopov István, az IAB Hungary elnöke elmondta:
„Nagyon inspiráló olyan szervezetet irányítani, amit keresnek a cégek, tagjaivá akarnak válni – ez vezethet el minket mind több megfogalmazott ötlet és feladat sikeres magvalósításához. A célunk, hogy az IAB Hungary otthonává váljon több olyan digitális részterület szakértőinek, vállalatainak ahol szakmai konzultációk, háttéranyagok, eszmecserék teremtésére van lehetőség. Az IAB Hungary a platformja kíván lenni minden olyan szolgáltatásnak, amely a digitális eszköztárat használja, legyen az az adatelemzés, feldolgozás vagy éppen a kreatív megvalósítások területe. Várjuk sorainkba a hirdetés mellett a service design, termékfejlesztés, vagy éppen a employer branding témakörében érintett szakembereket, vállalatokat.”
Vannak távozók is, de az elnök további bővülésre számít
Ugyanebben az időszakban két vállalkozás tagsága megszűnt a szervezetben, így a Revescore és az Indamédia már nem tagja az IAB Hungary szervezetnek. Az IAB Hungary ugyanakkor biztos benne, hogy a következő hónapokban további tagokkal bővül majd a szervezet, hiszen újabb projektek indulnak, így már fut a végzős egyetemistáknak szóló szakdolgozat-verseny, hamarosan várható a digitális videó alkalmazásokról szóló kisokos és a programmatic rendszerek adathasználati kereteiről szóló elemzés, valamint az influencer marketinget értelmező kiadvány.
„Akkor leszünk képesek a tagjainknak értéket teremteni, ha arra figyelünk, hogy milyen problémák előtt állnak, éppen ezért támogatjuk, hogy 2019-ben nagy hangsúlyt kapjon a display reklámok hatékonyságának, hasznosságának a bemutatása, folyamatos kommunikálása″
– tette még hozzá Sopov István.
Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja.
A szervezetet eredetileg 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, illetve egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.
Az IAB Hungary teljes taglistája ide kattintva érhető el.