facebook

Változik a Facebook-hirdetések szabályozása

A Facebook egyik legmeghatározóbb vezetője bejelentette: szabályozni fogja a Facebook a kisebbségeket és nehéz helyzetben lévőket célzó hirdetéseket.

Sheryl Sandberg, a Facebook második számú vezetője kedden bejelentette, hogy a vállalat szabályozni fogja a kisebbségeket és nehéz körülmények között élőket célzó hirdetéseket.

A szabályozás a lakás-, és hitelkínálatokra, valamint állásajánlatokra vonatkozó hirdetéseket érinti. Mint Sandberg írta: ezzel véget vetnek a különböző emberi jogi szervezetek által a Facebook ellen indított perek sorának is.

„Régi hagyomány a lakhatás, munkahely és hitelképesség alapján történő hátrányos megkülönböztetés, és ezt a kártékony magatartást nem szabad a Facebook reklámjai révén is folytatni”

– fogalmazott Sheryl Sandberg.

A szakember bejelentette azt is, hogy egyezségre jutottak az ügyben az Amerikai Polgárjogi Unió (ACLU) nevű befolyásos szervezettel is, amely a legtöbb pert indította a vállalat ellen.

Az intézkedés részeként betiltják azokat a reklámokat, amelyek a lakás- és hitelkínálatokat, valamint állásajánlatokat életkor, nemi hovatartozás, vagy lakóhely alapján fogalmazzák meg.

Szakértők szerint a hitelkínálatokat reklámozók például előszeretettel vesznek célba kisebbségeket és nehéz helyzetben lévőket, de azonnali hitelt kínálva uzsorakamatot szednek.

„A lakhatással, állásajánlatokkal vagy hitellehetőségekkel kapcsolatos hirdetések rendkívül fontos szerepet játszanak abban, hogy az emberek új lakást szerezzenek, új karriert kezdjenek vagy hitelhez juthassanak, ezért ezeket soha nem szabad emberek kirekesztésére felhasználni”

– fogalmazott blogjában Sheryl Sandberg.

(MTI)

Kiemelt kép: Facebook / Facebook sajtószoba

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások