A Sas István tiszteletére tartott emléknap megálmodója Dér Csaba Dezső, a METU Marketing és Kommunikációtudományi Intézetének vezetője volt, aki úgy érezte, méltatlan lenne, ha feledésbe merülne Sas István, aki közel tív éven át tanított az egyetemen. „Fontosnak tartom, hogy a marketingkommunikációt tanuló hallgatók megismerjék Sas István értékteremtő munkásságát” – mondta Dér Cs. Dezső, akinek az irányításával szervezték meg a rendezvényt a METU Marketing Műhelyének hallgatói.
A METU Nagy Lajos kampuszán tartott eseményen megjelent Sas István özvegye, Sasné Harazin Irén, valamint több szakmai szervezet vezető képviselője is megtisztelte jelenlétével az emléknapot.

Dr. habil. Vass László professor emeritus (METU) köszöntőjében így emlékezett Sas István munkásságáról:
„Úttörő volt a reklámszakmában, aki a szlogeneket színes, provokatív és szellemes történetekkel ötvözte. Reklámjai nemzetközi szinten is sikereket arattak.”
A versenyre az egyetem Reklám- és médiatervezés, valamint Tartalommarketing kurzusainak hallgatói Sas István szellemiségét idéző tartalmakat készítettek TikTokra, Instagram Reelsre és reklámfilmes kategóriákban. A legkreatívabb pályaműveket zsűri értékelte, melyben olyan szakemberek vettek részt mint Pataky Piroska, az MBH Bank marketingigazgatója; Popovics Adrienn, a Hell Energy marketingigazgatója; Marczinkó Ágnes, a WeLoveDigital ügyvezetője; Lázár László, a HUMDA kommunikációs igazgatója; Nagy Barna, a Kreatív Vonalak ügyvezetője.

„Ez egy hiánypótló kezdeményezés, amely hagyományteremtő jelleget hordoz” – mondta Lázár László, a HUMDA kommunikációs igazgatója.
Az esemény programjában több értékes szakmai elem is szerepelt, a köszöntők és visszaemlékezések mellett kerekasztal-beszélgetésekkel és a legkiválóbb hallgatói alkotások díjazásával. A záró fogadáson kötetlen szakmai eszmecserére is lehetőség nyílt.

A TikTok-kategória győztese a HD marketing – Star Network által biztosított különdíjat kapta, míg az Instagram Reel nyertes csapata a Magyar Marketing Szövetség díjában részesült. A Reklámfilm-kategória legjobbjai a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a Kreatív különdíját is elnyerték, mivel pályaművük leginkább tükrözte Sas István szellemiségét. Valamennyi győztes egy emlékszobrot – Sas István Díjat – is átvehetett, az eseményt támogató Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) képviselőjétől.

A Budapesti Metropolitan Egyetem célja, hogy a Sas István Emlékverseny és Emléknap hagyományteremtő rendezvénnyé váljon, amely hosszú távon a marketingkommunikációs szakma meghatározó és közösségépítő eseménye lesz, miközben inspirációt nyújt a jövő kommunikációs szakembereinek.
Sasné Harazin Irén a Media1-nek azt mondta: „Nagyon köszönöm az egyetemnek, hogy ápolják István emlékét. Számomra nagy öröm, hogy a jövő generációja is ismeri a munkásságát.”
Sas István Balázs Béla-díjas magyar filmrendező, reklámpszichológus, műsorvezető, érdemes művész, nyolcszoros cannes-i díjnyertes. 2018. május 27-én, 71. életévében, váratlanul hunyt el. Sas István több mint 2000 reklámfilm elkészítésében vett részt íróként, rendezőként. Nevéhez fűződik többek közt a Hurka Gyurka- és a Cascoreklám, a Skála kópé, a Traubit kérünk és több más emlékezetes magyar reklámfilm. (A legtöbb reklámfilmhez a zenét Rusznák Iván írta.) Sas István több egyetemen is oktatott.
Olvasóink figyelmébe ajánljuk azt a beszélgetést, amelyet Sas István halálának negyedik évfordulóján készítettünk Papp-Váry Árpáddal, a Budapesti Metropolitan Egyetem Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karának dékánjával, a Magyar Marketing Szövetség alelnökével, Sas István egyik barátjával majd néhány Sas-reklámba is belehallgattunk, és egy korábbi, 2011-ben Sas István készült beszélgetésből is részleteket játszottunk be. Ugyancsak az önök figyelmébe ajánljuk azt a 2011-ben készült 40 perces portrébeszélgetést, melyet magával Sas Istvánnal készítettünk.
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.