„Anal plug” – erre a kifejezésre keresett rá az RTL Híradó egyik munkatársa egy számítógépen, amelyen a szombat este (2024.11.16-án) adásba került hírműsor egyik riportjának vágóképei készültek. Ezt onnan tudhatták meg az egyik legnézettebb kereskedelmi csatorna nézői, hogy az adás nagyjából 28. percében elinduló riportban, amelyben arról esett szó, hogy megadóztatnák az online piactereket, látható volt, hogy az AliExpress nevű online piacteret megnyitják, a képernyőn pedig a felhasználó keresési előzményei („Search history”) között egyedüliként az említett kifejezés szerepelt.
Amikor a Media1 egyik olvasója elküldte nekünk az adásból kifotózott vágóképet, az is felmerült, hogy valamiféle vicc, trollkodás lehet csupán az elmúlt napok RTL-t érintő híreire reagálva, de ezt követően visszanéztük a szombat esti RTL Híradót az RTL+ nevű streamingfelületen, és abban még most, nagyjából 24 órával később, vasárnap este is ott szerepelt az említett vágókép, rajta az anal plugra való korábbi keresésre utaló képkockákkal. Így tehát nem csak hogy személyesen is meggyőződhettünk róla, hogy ez tényleg adásba került, még saját képernyőképet is tudtunk róla készíteni, amelyen sárgával bekarikáztuk, miről van szó (lásd fenti borítókép).
Mi az anal plug? (18+)
Az „anal plug” kifejezés egyedül szexuális kontextusban használatos, és ebben a formában nem rendelkezik eltérő, hétköznapi vagy átvitt értelemmel. A kifejezés egy kúp alakú segédeszköz, amelyet a végbélnyílásba helyeznek, aminek a célja az élvezet fokozása, az anális izmok ellazítása, vagy előkészület az anális szexre.
Magyarra a kifejezés leginkább „anál dugó” vagy „anál tágító” formában fordítható, esetleg „anál játékszer”. Egy ilyesmi szexuális eszközről van szó:

Mindez azért érdekes, mivel az RTL Híradó riportja az internetes kereskedelemről és annak adóztatásáról szólt, tehát nem a magyarok szexuális szokásairól szólt – az e-kereskedelemről meg nem feltétlenül az anális szexet segítő segédeszközökre asszociálnánk, amikor sokezer egyéb, semlegesebb termék érhető el az említett online piactéren. Feltételezzük, hogy az RTL Híradó munkatársai sem feltétlenül akarták ország-világ előtt közszemlére tenni, milyen eszközre kerestek rá előzőleg.
Kérdéseket küldünk az RTL-nek. Azt kérdezzük, hogyhogy ezzel a keresőkifejezéssel illusztrálta az RTL Híradó az online kereskedelmet, ez tudatos szerkesztői döntés volt-e a szombati adásban, hogy alakult így. Megkérdezzük azt is, egy tévériport hány szerkesztő ellenőrzésén megy keresztül, mire adásba kerül? Lehetséges-e, hogy senki sem találta aggályosnak a vágóképek tartalmát. Ha válaszolnak, arról cikkünk frissítésével beszámolunk még.
Frissítés 2. (2024. november 19. 8:01)
Az RTL kedd reggelig sem válaszolt a vasárnap a témával kapcsolatban feltett kérdéseinkre.
Ismét leszállt Budapesten az RTL tulajdonosának magánrepülője
Hazánkba látogat Thomas Rabe, az RTL Csoport vezérigazgatója
Rogán kabinetfőnöke e-mailben instruálta az RTL vezetését (RTL Leaks, 4. rész)
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.