Káldy Levente, a Project Agora hazai country managere

A Yahoo natív hirdetési felületei mostantól kizárólag a Project Agorán keresztül érhetők el

A Yahoo natív hirdetési felületei mostantól Magyarországon és további 20 piacon a Project Agorán keresztül érhetők el. Beszélgetés Káldy Leventével, a Project Agora hazai country managerével arról, mit jelent ez azoknak a hirdetőknek, akik a Project Agorával és a Taboolával dolgoznak. (x)

Körülbelül másfél évvel ezelőtt 30 évre szóló exkluzív partnerséget kötött a Taboola és a Yahoo. Ennek a részeként a Taboola kezeli és értékesíti ezentúl a Yahoo natív hirdetési felületeit. A Yahoo jelentős felhasználó bázisa és a Taboola iparágvezető technológiájának kombinációja páratlan lehetőséget kínál a hirdetőknek a hatékony elérésre és reklámmegjelenítésre. A Yahoo natív hirdetési felületei mostantól Magyarországon és további 20 piacon a Project Agorán keresztül érhetők el. Káldy Leventével, a Project Agora hazai country managerével arról beszélgettünk, hogy mit jelent ez azoknak a hirdetőknek, akik a Project Agorával és a Taboolával dolgoznak.

Milyen előnyöket hoz a Yahoo hirdetési felületeinek megjelenése a Taboola magyarországi inventory-jában?

Káldy Levente: A Yahoo inventory hozzáadása a Taboola platformjához jelentős fejleménynek számít Magyarországon. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy nagyobb elérést és pontosabb célzást kínáljunk hirdetőinknek. Ügyfeleink gyakorlatilag a világ egyik legnagyobb tartalomhálózatához kapnak hozzáférést, valamint a Yahoo Mail-hez, amivel tovább javíthatják kampányaik hatékonyságát.

Miért fontos a Yahoo?

KL: A Yahoo hitelessége és hírneve értéket ad platformunk számára, mivel a Yahoo felhasználói általában nagyon elkötelezettek. Ez a hirdetők számára még magasabb bevonódási arányokban, jobb teljesítményben nyilvánul meg. A Yahoo a világ egyik legismertebb és legelismertebb tartalomszolgáltatója, mely havonta közel 900 millió aktív felhasználót ér el olyan szolgáltatásokkal mint az AOL, a TechCrunch, a Yahoo Finance és a Yahoo Sports. Magyarországon a rendelkezésre álló Yahoo inventory havonta több mint 16 millió natív hirdetésmegjelenést jelent. Érdemes megemlíteni, hogy ezek a megjelenések magukban foglalják a Yahoo Mail-t is, melynek idehaza több mint fél millió aktív felhasználója van.

Yahoo Taboola Project Agora
Yahoo Taboola Project Agora

Milyen a Yahoo teljesítménye az eredmények szempontjából?

KL: Globálisan a Yahoo nagyon nagy közönséggel rendelkezik. A Taboola – Yahoo partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy még jobb teljesítményt nyújtsunk a hirdetőknek, magasabb bevonódással és jobb megtérüléssel (ROI). A globálisan futó kampányok esettanulmányainak számai magukért beszélnek. Egy turisztikai hirdető esetében 77%-kal alacsonyabb CPA, technológiai márkánál 130%-os megjelenés növekedés és 28%-os CPM csökkenés év/év alapon, míg egy pénzügyi ügyfélnél 289%-kal több lead.

Milyen előnyei vannak a Yahoo Mailnek?

KL: A Yahoo Mail jelenleg a világ második legnépszerűbb ingyenes email platformja, mely naponta több százezer hűséges felhasználóval rendelkezik. Mivel a natív hirdetések a beérkező üzenetek között jelennek meg, sokkal jobban megragadják a felhasználók figyelmét. Emellett olyan időpontban jelennek meg, amikor a felhasználóknak rendszerint több idejük van a hirdetőknek fontos aktivitásokra, például online vásárlásra, űrlap kitöltésére, repülőjegy keresésre stb., és ez csökkenti a CPA-t.

Hol jelennek meg még a hirdetések?

KL: A Yahoo Mail-en kívül, amely közvetlenül releváns a magyarországi közönséget célzó hirdetők számára, a Yahoo-t egy új globális kiadóként is hozzáadjuk a Taboola több mint 9000 webhelyből álló hatalmas hálózatához, ahová olyan médiumok tartoznak mint a BBC, a CBS News, az MSN vagy az ABC News. A Yahoo különösen nagy előnyt jelent azoknak a magyar hirdetőknek, akik külföldi országok, például az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Németország, Franciaország stb. felhasználóit célozzák meg, ahol a Yahoo összes szolgáltatása rendkívül népszerű a felhasználók körében.

Mit hoz a jövő a Taboola számára?

KL: A Taboola a világ egyik vezető, mesterséges intelligenciát alkalmazó technológiai vállalata. Tehát biztosan még több AI alapú megoldásra lehet számítani. A Taboola AI-t használ azokban az algoritmusaiban, amelyek 600 millió napi aktív felhasználója számára mindig a nekik megfelelő tartalmat nyújtják.

Az utóbbi időben az AI a licitálási stratégiákban is megjelent, a Maximize Conversions például automatikusan optimalizálja a kampányt a lehető legtöbb konverzió elérése érdekében azonos büdzsé mellett, és hamarosan más hasonló optimalizációs stratégiák is megjelennek.

Egy óriási, nemrégiben hozzáadott elem a platformon a Generatív AI, mely a mesterséges intelligencia segítségével generálja a kampány összes anyagát (kreatívok, címek, leírások, landing oldalak) kulcsszavas parancsok, szöveg-szöveg és kép-kép parancsok segítségével. Ez az eszköz teljesen ingyenesen érhető el a Taboola platformján, és hónapról hónapra lenyűgözően fejlődik. Beszédes, hogy a Taboola csak ebben az évben 100 millió dollárt fektet AI-fókuszú kutatás-fejlesztésbe.

Kik a Taboola versenytársai?

KL: A Taboola közvetlen versenytársai elsősorban a többi nagy globális platform mint a Google és a Meta, melyek a hirdetési büdzsék nagy százalékát elnyelik. Ugyanakkor világszerte megfigyelhető tendencia, és ez jól tükrözi a Taboola növekedési pályáját is, hogy a hirdetők úgy osztják el megjelenéseiket, hogy a Taboola mindig részese legyen a médiavásárlásaiknak. A Taboola a médiamixhez történő hozzáadása bizonyítottan javítja ezeknek a csatornáknak a teljesítményét is, amint azt a Kantar által végzett releváns kutatás is kimutatta.

A natív hirdetésekbe való befektetés elősegíti a lokális weboldalak növekedését is, mivel a hirdetési bevételeknek ők a haszonélvezői. Ez ugyanolyan fontos az újságírás minősége és a társadalomban betöltött szerepe szempontjából.

(x)

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások