Ma, szerdán tette közzé a Kantar a legfrissebb ranglistáját (Kantar BrandZ Top100) a világ legértékesebb márkáiról. A rangsor élén immár második éve az Apple áll, amit idén is a Google követ, harmadik a Microsoft. Az Amazon 2019 óta fokozatosan csúszott le az elsőről a negyedik helyre.
A nem technológiai cégek közül a McDonald’s a legértékesebb, ráadásul a gyorséttermi márka idén beelőzte a kínai Tencentet is, amit a Visa is maga mögé utasított. A Mastercard új szereplő a legjobb tízben, és 2023-ra visszatért a TOP 10-be a Coca-Cola is, a Facebook viszont már csak a 12.
Továbbra is az amerikai cégek túlsúlya jellemzi a márkaértéklistát: a 10 legértékesebb márkából 8 az Egyesült Államokból származik. 2019-ben is ugyanez volt az arány, de akkor a francia Louis Vuitton helyett még a kínai Alibaba szerepelt a TOP 10-ben. Annak ellenére, hogy a legértékesebb márkák jelentős részét alkotó technológiai részvények árfolyamát – így márkaértéküket is – megtépázták az elmúlt év tőzsdei folyamatai, a TOP 10-be idén sem lehetett 100 milliárd dollár alatti márkaértékkel bekerülni – hívta fel a figyelmet a listát Magyarországon először publikáló Moore Hungary.
A TOP10 cég, és a brandértékük milliárd dollárban feltüntetve:

A Kantar új márkaértékelési rangsora és jelentése több mint 4,2 millió válaszadó véleményén alapul, a teljes globális TOP100-as listát a cég oldalán közzétett infografikán megtekinteni.
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.