Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a 2022 őszén bevezetendő új arculat mellett

Bajnokok Ligája: A digitális felületekre helyezi az RTL a hangsúlyt

Sokat sejtető bejegyzést tett közzé Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a közösségi médiában az UEFA BL-meccsek 2024 őszétől várható közvetítési módjával kapcsolatban.

Nem sokkal azt követően, hogy több nappal a Media1.hu ezzel kapcsolatos cikke után ma, szombaton délben az RTL Magyarország végül hivatalosan megerősítette, sőt történelmi jelentőségűnek nevezte, hogy megnyerte az UEFA Bajnokok Ligája (BL) lineáris tévés közvetítési jogainak úgynevezett „A”-típusú csomagját 2024 őszétől, sőt magukénak mondhatják majd a digitális közvetítési jogok „B”-csomagját is, Vidus Gabriella, az M-RTL Zrt. vezérigazgatója egy, a Media1 által megtalált LinkedIn-bejegyzésben arról írt, hogy külföldi piacokon már egyáltalán nem szokatlan, itthon azonban az „RTL lesz az első azzal, hogy a digitális felületeire helyezi a hangsúlyt”.

Az már eddig is ismert volt, hogy egyes BL-mérkőzések az RTL+ nevű, tavaly indított fizetős streamingplatformon lesznek láthatók, miután az RTL-hez kerülnek át a jogok az MTVA után, az azonban új elemnek tűnik Vidus szavai között, hogy a hangsúly is a digitális felületeken lesz.

Vidus egészen pontosan így fogalmazott:

„Sosem gondoltam volna, hogy egy futball-eredménynek fogok örülni. Az a tény azonban, hogy az RTL lesz az UEFA Bajnokok Ligájának otthona 2024 őszétől, hatalmas büszkeséggel tölt el. Nem csak az jelent majd újdonságot, hogy miénk a keddi és szerdai játéknapok első választása és a BL-döntő kizárólagos közvetítési joga, de a mérkőzéseket lineáris csatornáinkon és streaming-felületünkön is követhetik majd a szurkolók. Külföldi piacokon ez már egyáltalán nem szokatlan, itthon azonban mi leszünk az elsők azzal, hogy a digitális felületeinkre helyezzük a hangsúlyt. Az RTL tehát megint új pályára lép, hogy megnyerjen egy újabb meccset! A győzelmünk Balázs Szabó* elvitathatatlan érdeme, köszönöm neki az elmúlt hetek munkáját!”

(* A posztban a LinkedIn sajátossága miatt angolosan szereplő Balázs Szabóként emlegetett szakember Szabó Balázs, az RTL tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese.)

Magas jogdíj-költségeket kell kigazdálkodni

A Media1 médiaiparági szakértőktől származó, hivatalosan egyelőre nem megerősített becslése szerint az RTL-nek évente hozzávetőlegesen 9-11 millió euró körüli összeget, mai árfolyamon átszámítva körülbelül 3,2-4,2 milliárd forintnak megfelelő összeget kell majd kifizetnie 2024 és 2027 között az UEFA számára jogdíjként. A jogdíjakra jön még rá további produkciós és közvetítési költség.

Lapunk értesülése szerint az M4 Sportot működtető, a BL-meccsek A-típusú jogaival most még rendelkező MTVA-nak eddig évente nagyságrendileg 100 millió forint körüli reklámbevétele származott az UEFA közvetítéseknek köszönhetően. Így a fenti, jogdíjra vonatkozó becslést alapulvéve, ha az RTL csupán televíziós reklámbevételből próbálná kigazdálkodni az igencsak borsos jogdíjak mértékét, az csak akkor lenne elegendő, hogy ne forduljon az ügylet veszteségbe, ha az MTVA-val szemben körülbelül valahogyan 42X nagyobb reklámbevételre tudna szert tenni, ami szinte lehetetlen vállalkozás lenne, és még akkor is csak nullszaldós lenne az ügy, tehát még nincs profitja az üzleten. Abból, hogy a digitális platformot emlegetik hangsúlyos közvetítési helyként, arra lehet következtetni, hogy a költségeket vagy azok egy részét az RTL+ fizetős platformra allokálják majd, de mivel a streamingplatformból származó bevételekkel együtt is nagyon nehezen jönne ki a „matek” a Media1 által megkérdezett szakértők is csak találgatnak azzal kapcsolatban, hogy mitől lehet az egész végül nyereséges:

vagy van még egy extra bevételi láb, valamilyen nem ismert információ a tervezett üzleti modellel kapcsolatban, amiből pénzre tud szert tenni az RTL, vagy ha nincs ilyen, akkor az RTL valószínűleg bevállalta, hogy több évre jelentős pénzügyi terhet vállal magára az RTL+ regisztrált felhasználószámának növelése érdekében. A rizikót az jelenti, hogy ahhoz, hogy nyereség legyen az ügyletből, nagyon sok új előfizetőt kell begyűjteni.

Az RTL Magyarország hivatalos, korábbi közleménye arról, hogy hány meccset fognak közvetíteni, illetve amiben megígérik, hogy például a BL-döntő biztosan látható lesz az RTL lineáris csatornán ITT olvasható.

RTL: Történelmi jelentőségű megállapodást kötünk az UEFA-val!

Berágott az MTVA az RTL-re, amiért az M4 Sporttól az RTL-hez kerülnek a Bajnokok Ligája A típusú közvetítési jogai

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is.

Borító: Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Fotó: RTL-sajtószoba

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások