– Ne akarjuk előre kitalálni, befolyásolni, mi a pápalátogatás célja, inkább figyeljünk magára Ferenc pápára, az ő személyesen megfogalmazott mondataira, amelyek fontos társadalmi üzeneteket hordoznak – fogalmazott Gégény István, a Szemlélek lapigazgatója a mától, április 24-től április 30-ig több médium összefogásával megvalósuló kampány céljáról.
A kezdeményezők úgy tapasztalják, vannak, akik szeretnék kihasználni, saját üzeneteik felhangosításának eszközeként kezelni a pápalátogatást, sőt magát a katolikus egyházfőt is. Ő azonban nem politikai és egyéb érdekek miatt érkezik április utolsó hétvégéjén Magyarországra, hanem lelkipásztori céllal jön, és nem egy belterjes körhöz, hanem az egész nemzethez kíván szólni, minden magyar emberrel szívesen találkozna.
– A kampányunk a #pontifex nevet viseli, amely egy létező, mások által is használt internetes kifejezés. Azt szeretnénk szimbolizálni vele, hogy Ferenc pápa üzenetei már eddig is elérhetők voltak világszerte, noha idehaza valamiért kevésbé ismerjük a nagyon is fontos, nem csupán a katolikus egyház tagjainak szóló gondolatait. A pontifex latin szó, amely egyszerre utal a mindenkori pápára, egyben azt is jelent: hídépítő. Öt olyan témát választottunk ki egy-egy pápai idézettel megtámogatva, amelyek kapcsán nagyon fontos szerintünk hidat építeni a különböző társadalmi csoportok, akár véleménybuborékok között is. Háborús agresszió, populizmus, homoszexualitás, médiamanipuláció és az
egyház valódi küldetése – ezek képezik a #pontifex kampány gerincét. Bárki, aki találkozik ezekkel a pápai üzenetekkel, elgondolkodhat rajtuk, kapcsolódhat hozzájuk, akár vitatkozhat is velük. A lényeg, hogy ne csak egy fehér reverendás öregurat lássunk a hozzánk látogató Ferenc pápában, hanem olyan személyt, aki inspirál, utat mutat, nagyon is markánsan kifejezi az álláspontját társadalmi kérdésekben – hangsúlyozta
Hodász András, a Szemlélek munkatársa.

Neten és plakátokon
Óriásplakátok és Citylight poszterek mellett az egyhetes kampány fő felülete az internet, ahol a közösségi média mellett több hírportálon is olvashatnak pápai üzeneteket ezekben a napokban az érdeklődők, de televíziós és rádiós megjelenések is kísérik a kezdeményezést. A Szemlélek felületén április 24-28. között külön cikkekben mutatják be Ferenc pápának az öt témát érintő eddigi megszólalásait. Olyan médiapartnerek is
segítik a kampány üzeneteinek célba jutását mint a Media1, a Magyar Hang.
– A kilencedik éve működő Szemlélek alkotói közösségének egyik legfőbb tapasztalata, hogy a templomjáró, vallásos embereken kívül is rengetegen érdeklődnek a hitéleti témák, a morális kérdések és válaszok iránt. Az a célunk ezzel a kampánnyal, hogy segítsünk túllépni a belterjes vallási kommunikáción, és az utcákon, köztereken, a közbeszéd számos terepén is hallhatóvá, befogadhatóvá tegyük Ferenc pápa nagyon
fontos üzeneteit. Hálásak vagyunk, hogy eljön hozzánk, meggyőződésünk, hogy tényleg Isten hozza, vezeti őt most Magyarországra. Köszönjük, hogy ismert egészségi állapota ellenére is szeretettel vállalta ezt az utazást – mondta Sáhó Eszter, a Szemlélek tartalommenedzsere. A kampány részleteiről a szemlelek.net/pontifex oldalon lehet tájékozódni.
A Media1 podcastműsorában nemrég a Ferenc pápával egy repülőgéppel Budapestre érkező munkatársunkkal, Gulyás Balázzsal beszélgettünk az utazás kulisszatitkairól.
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is.