fbpx
bodoky tamás

Editor-in-Chief of Atlatszo to Media1: „A smear campaign has been launched against us using the methods of Putin’s Russia”

Tamás Bodoky, editor-in-chief of Atlatszo, told Media1 that he believes there is a coordinated campaign behind the events of the past few days to attack the investigative nonprofit from actors close to the ruling party Fidesz using the methods of Putin’s Russia.

„Reminiscent of Putin’s Russia and suggesting a concerted campaign, first the government newspaper attacks us, accusing us being a foreign agency and of treason, and then the government’s favourite pseudo-civilian organisation calls for a secret service intervention on a press conference. We consider the reason to be specious: it was not against the minority Hungarians, but at their initiative, in their interests and together with them that we investigated the foreign aid paid out from the Bethlen Gábor Fund three years ago, which, by the way, is publicly available to anyone on the Fund’s website, and we also worked from these data. The project was the brainchild of Átlátszó Erdély, an investigative nonprofit run by minority Hungarians in Transylvania, and they were the main applicants for the European IJ4EU fund for investigative journalism.”

This is what Tamás Bodoky, founding editor-in-chief of the investigative nonprofit Átlátszó, told Media1.hu news site. (Bodoky has also been a member of the newly established Integrity Authority’s anti-corruption working group since last year.)

The government-affiliated civil organisation CÖF (Civil Cooperation Forum), which attacks the opposition through posters and also operates with money from the state-owned Szerencsejáték Zrt., held a press conference on Thursday, where they said that Átlátszó could pose a national security risk by receiving financial support from foreign partners. The CÖF held the press conference after an article with similar content appeared in Magyar Nemzet, a newspaper belonging to KESMA, controlled by the ruling party.

The claim about the alleged national security risk has since been blown up one after the other by various media outlets close to Fidesz, including the state media service provider and the publicly funded hirado.hu.

Since last year, there have been constant attacks in government newspapers against media that receive funding from abroad. Earlier, PestiSrácok and several other media, for example, attacked Telex for receiving funding from the United States for its start-up academy. The publicly-funded Fidesz media network has also thrown around the term ‘dollar media’ and, in order to discredit the media, is constantly trying to maintain the false impression that there is anything to prevent anyone from receiving either funding or investment from abroad.

Az Átlátszó főszerkesztője a Media1-nek: „A putyini Oroszország módszereivel összehangolt kampányt indítottak ellenünk kormányközelből”

 

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások