A közlemény szerint a felmérésben részt vevő PR-vezetők, igazgatók és ügynökségtulajdonosok egyetértettek abban, hogy az ügyfelek részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a hagyományos pr-en túli szolgáltatások iránt, a 2021-es 6,1-ről 6,5-re emelkedett a pontszám.
Egyre több vállalat fordít nagyobb figyelmet a „purpose”-re, azaz a cég küldetésére, létjogosultságára, és a vállalati hírnevet is egyre komolyabban veszik az érintettek: a válaszadók szerint idén a fenntarthatóság és a környezetvédelem volt a legmeghatározóbb társadalmi kérdés.
Az ügyfelek által legkeresettebb eredményességi mutató a fogyasztói elkötelezettség (engagement), azaz, hogy milyen reakciókat váltanak ki egyes megjelenések. Az elköteleződési metrikák az idén először voltak fontosabbak világszerte a megjelenésszámoknál. Az AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication) eszközeinek használata és ismertsége nőtt 2021 óta, a válaszadók 20 százaléka gyakran használja az eszközöket.
A válaszadók mindössze 30 százaléka vélte úgy, hogy az iparág tükrözi az általuk kiszolgált országok demográfiáját, viszont az ügynökségek 79 százaléka már rendelkezik befogadási és sokszínűségi szabályzattal, ez az arány 2021-ben csak 55 százalék volt.
Francis Ingham, az ICCO vezérigazgatója elmondta: „A pr- és kommunikációs szerepkörök jelentősége tovább nőtt. Kollégáink egyre fontosabb feladatokat vállalnak a tanácsadás, a vezetés, gyakran az iránymutatás területén, valamint a szervezetek komplex programjainak végrehajtásában is. Ahhoz azonban, hogy megfeleljünk az előttünk álló kihívásoknak, folyamatos továbbképzésre van szükség. Fel kell karolnunk a legújabb technológiákat és elemzési módszereket, és kifinomult módon kell mérnünk a munkánkat”.
A teljes riport ide kattintva olvasható el.