fbpx
icco world pr report

Word PR Report: Pozitívabbak az ügynökségvezetők várakozásai a tavalyihoz képest

Világszerte nyereségnövekedésre számítanak a következő évben a pr-ügynökségek vezetői – derült ki az ICCO 2022-2023-as friss jelentéséből. Az ICCO World PR Report 10-es skálán mért jövedelmezőségi mutatója így 7-es értékelést kapott. Az ügynökségvezetők kilátásai egyre pozitívabbak, a mutató 2021-ben még csak 6,7 volt.

A közlemény szerint a felmérésben részt vevő PR-vezetők, igazgatók és ügynökségtulajdonosok egyetértettek abban, hogy az ügyfelek részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a hagyományos pr-en túli szolgáltatások iránt, a 2021-es 6,1-ről 6,5-re emelkedett a pontszám.

Egyre több vállalat fordít nagyobb figyelmet a „purpose”-re, azaz a cég küldetésére, létjogosultságára, és a vállalati hírnevet is egyre komolyabban veszik az érintettek: a válaszadók szerint idén a fenntarthatóság és a környezetvédelem volt a legmeghatározóbb társadalmi kérdés.

Az ügyfelek által legkeresettebb eredményességi mutató a fogyasztói elkötelezettség (engagement), azaz, hogy milyen reakciókat váltanak ki egyes megjelenések. Az elköteleződési metrikák az idén először voltak fontosabbak világszerte a megjelenésszámoknál. Az AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication) eszközeinek használata és ismertsége nőtt 2021 óta, a válaszadók 20 százaléka gyakran használja az eszközöket.

A válaszadók mindössze 30 százaléka vélte úgy, hogy az iparág tükrözi az általuk kiszolgált országok demográfiáját, viszont az ügynökségek 79 százaléka már rendelkezik befogadási és sokszínűségi szabályzattal, ez az arány 2021-ben csak 55 százalék volt.

Francis Ingham, az ICCO vezérigazgatója elmondta: „A pr- és kommunikációs szerepkörök jelentősége tovább nőtt. Kollégáink egyre fontosabb feladatokat vállalnak a tanácsadás, a vezetés, gyakran az iránymutatás területén, valamint a szervezetek komplex programjainak végrehajtásában is. Ahhoz azonban, hogy megfeleljünk az előttünk álló kihívásoknak, folyamatos továbbképzésre van szükség. Fel kell karolnunk a legújabb technológiákat és elemzési módszereket, és kifinomult módon kell mérnünk a munkánkat”.

A teljes riport ide kattintva olvasható el.

További hírek érhetők el a Media1-en.

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások