A digitális világ legbefolyásosabb szereplőit rangsoroló toplista első helyére idén Bíró Pál, a Google Magyarország vezetője került. Második helyen végzett a nagy népszerűségnek örvendő Partizán YouTube csatorna alapító-főszerkesztője, Gulyás Márton, akinek előkelő helyezése is mutatja a hazai médiafogyasztási szokások drasztikus átalakulását.
A harmadik helyen Várkonyi Balázs, az eMAG internetes áruház igazgatóságának elnöke végzett.
Negyedik lett Szigetvári József, a Szallas.hu (Szallas Group) vezérigazgatója. Ötödik helyezést ért el Dull Szabolcs, a Telex.hu főszerkesztője. Pető Péter, a 24.hu portál főszerkesztője követi őt a hatodik helyen.
Vinnai Balázs, az IVSZ elnöke lett a hetedik helyezett. Bán Zoltán, a Portfolio.hu (NET Média) vezérigazgatója a nyolcadik helyet szerezte meg. Kilencedik helyen végzett Starcz Ákos, az Index.hu Zrt. vezérigazgatója.
Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális üzletágának vezetője a tizedik helyet szerezte meg.
A legmeghatározóbb digitális főszerkesztők és véleményvezérek
A Marketing&Media top50-es rangsora egyébként Media1-es vonatkozással is bír, ugyanis most először került be Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztő-tulajdonosa, aki a 37. helyet szerezte meg az összesített listában, míg a főszerkesztők-véleményvezérek kategórián belül 9. helyezett lett. A főszerkesztők-véleményvezérek rangsor a következőképp alakult:
1. Gulyás Márton (Partizán)
2. Dull Szabolcs (Telex)
3. Pető Péter (24.hu)
4. D. Tóth Kriszta (WMN)
5. Szigeti Péter (24.hu)
6. Uj Péter (444)
7. Munk Veronika (Telex)
8. Friderikusz Sándor (Friderikusz Podcast)
9. Szalay Dániel (Media1)
10. Pácsonyi Daniella (Central Médiacsoport)
11. Kolossváry Balázs (Blikk, Ringier)
12. Nagy Iván Zsolt (HVG)
13. Csermely Ákos (Média Hungária)
14. Madar Norbert (GKID)
Átalakuló digitális világ
A Marketing&Média kommunikációs szaklap „Top 50 – a Legmeghatározóbb Emberek a Digitális Piacon” toplistájának összetételét Simon Krisztián, a magazin főszerkesztője így értékelte:
„Az elmúlt évben technológiai, tartalmi és üzleti területeken is fejlődött a hazai digitális világ, amelynek lenyomata jól látszik a Marketing&Média kommunikációs szaklap Top 50 – a Legmeghatározóbb Emberek a Digitális Piacon toplistájának összetételéből. A globális techcégek a helyi piacokra egyre hatékonyabban beépülő szolgáltatásaikkal továbbra is a terület meghatározó szereplői, olyannyira, hogy az online hirdetési bevételek nagy része hozzájuk érkezik. A reklámbüdzsékre gyakorolt hatás mellett a digitális életünk más területein is naponta tapasztalhatjuk jelenlétüket, elég csak a tájékozódásunkat segítő térképszolgáltatásokra, vagy a covid-járvány idején még inkább előtérbe került meeting appra, valamint a közoktatásban is használt classroomra gondolni. Nem meglepő ennek alapján, hogy a hazai digitális toplista élére a Google hazai vezetője, Bíró Pál került. A 2022-es választási évben, majd a gazdasági válság időszakában az is egyértelműen látszott, hogy a hazai digitális szcéna motorja a tartalom. Rekordokat döntöttek a látogatottsági statisztikák, és nagy mennyiségű újonnan indított termék is megjelent a piacon. Ami eddig sejthető volt, idén már egyértelműen látszik: minőségben, elérésben a legújabb generációs zöldmezős kezdeményezések is fel tudják venni a versenyt a hagyományos médiavállalatokkal, legyenek utóbbiak akár lineáris televíziók vagy elsőgenerációs online portálok.”
Simon Krisztián szerint a médiavállalatok jól láthatóan megkezdték az alkalmazkodást, és számukra a jövő fontos kihívásai közé tartozik majd, hogy miként illeszthetőek működési modelljükbe az új tartalomformák és terjesztési módok. A médiakörnyezet és a fogyasztási szokások drasztikus átalakulását jól mutatja, hogy 2022-ben egy digitális újonc került a Marketing&Média listájára: a Partizán alapító-főszerkesztő Gulyás Márton rögtön a dobogó második helyén debütált.
A nemzetközi trendeknek megfelelően a hazai online e-kereskedelem konszolidációja is zajlik, így tovább tisztult, hogy kik lesznek a hazai piac megkerülhetetlen szereplői. Az Extreme Digitallal 2020-ban történt egyesülés után tovább erősödött az eMAG pozíciója, amely idén többek között a logisztikai fejlesztésekre koncentrált, és dunaharaszti központjának kialakításával készül az idei Black Fridayre.
A digitális toplista harmadik helyezettje Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke. A hazai e-kereskedelem másik jelentős szereplője, a Szállás.hu életében jelentős változás történt 2022-ben, hiszen egy lengyel médiaóriás vásárolta meg. A hazai szállásfoglaló portál az elmúlt években sikeresen vette fel a versenyt a globális szereplőkkel, ezzel is bizonyítva, hogy a lokális piacépítéssel és szolgáltatásokkal labdába lehet rúgni a nagyok mellett. A Szallas Group felvásárlásával lehetővé válik, hogy a sikeres modellre építve a jövőben hosszú távon építhesse piaci pozícióit egy régiós, kelet-közép-európai turisztikai portál a globális szereplők mellett. Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója negyedik a 2022-es digitális toplistán.
A teljes 50-es toplista és különböző kategóriák szerinti listák a Marketing&Media című újság most megjelent friss, novemberi számában találhatók, ahol portrék és további részletes adatok olvashatók a digitális világgal kapcsolatban.
Így készült a toplista
A Marketing&Média az idei évben tizenharmadik alkalommal állította össze a hazai digitális piac legbefolyásosabb szakembereinek listáját. A zsűrizésben a szerkesztőség újságírói mellett elismert piac szakemberek, a digitális szintér meghatározó vezetői, a szakmai szövetségek elnökei és az ügynökségek digitális vezetői vettek részt, összesen 19-en dolgoztak rajta. A zsűri tagjai nem pontozhatták saját magukat, cégük alkalmazottjait, vezetőit és tulajdonosait.
A zsűri névsora: Ambruszter Géza (Gemius), Faludi Péter (Havas), Forgács Mariann (Be Social), Halaska Gábor (újságíró), Heszler Róbert (Marketing&Media), Hidvégi Krisztina (New Land Media), Jedlicska Márton (Wavemaker), Kalocsai Zoltán (Marketing&Media), Lunczner Ádám (Mindshare), Madar Norbert (GKID), Novák Péter (Dentsu), Nyomárkay Kázmér (Marketing&Media), Ritter Ádám (Panmedia), Ritter Tamás (Marketing&Media), Simon Krisztián (Marketing&Media), Sopov István (Adaptive Media), Szabó Edina (OMG), Szalay Dániel (Media1), Tatár István (Panmedia).
További hírek érhetők el a Media1-en. Megtalál minket Facebookon is.