A DKT napi átlagos egyedi látogatószám (real user / RU) alapján kialakított top10-es listáját a weboldalak esetében szeptemberben változatlanul a blikk.hu vezette, viszont a toplista minden más helyén változás történt az augusztushoz képest.
Második helyre két helyet javítva a 24.hu jött fel, amit az index.hu követett a harmadik helyen. A negyedik helyen az origo.hu végzett, majd a telex.hu két pozícióval előrébb kerülve az ötödik helyre került. A borsonline.hu augusztusban éppen lemaradt a tízes listáról, de most a hatodik helyet foglalhatta el. Hetedik az időkép.hu, nyolcadik a femina.hu, míg a toplistát most a portfolio.hu és a nlc.hu zárta.
A dobogó után kicsit más a brand alapú lista
Ha nem site, hanem brand alapon vizsgáljuk a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, akkor az előbbi listához képest nem látni eltérést a dobogós helyeken: a Blikket a 24, majd az Index követte. Viszont a negyedik helyen brandként már az Időkép állt, emiatt egy-egy hellyel hátrébb csúszott az Origo, a Telex és a Borsonline is. A tízes lista nyolcadik-tizedik helyén viszont már nincs változás, ugyanazok a brandek szerepelnek itt mint amelyek a weblapok toplistáját zárták: a Femina, a Portfolió és az NLC.
Havi összesített egyedi látogatószám: több eltérés is látható
A havi összesített egyedi látogatószám alapján készített domén-toplista több ponton is eltér a napi látogatószám alapján összeállítottól. Ezen az első két pozícióban helyet cserélt egymással a blikk.hu és a 24.hu, itt az utóbbi állt a lista élén. A dobogó harmadik fokát a femina.hu foglalta el, két helyet javítva augusztushoz képest. Változatlanul negyedik az origo.hu. Ötödik az index.hu, amit a borsonline.hu követett három hellyel feljebb lépve a listán. Az nlc.hu most is a hetedik, akárcsak augusztusban. A listát a ripost.hu, a telex.hu és a promotions.hu zárta szeptemberben.
Bekerült a brand alapú toplistára az RTL
A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok rangsorának. Most is így van a lista első hét helyén, egymás után jön a 24, a Blikk, a Femina, az Origo, az Index, a Borsonline és az NLC. De a nyolcadik-kilencedik pozícióban helyet cserélt egymással a Telex és a Ripost, brandként a Telex került előrébb. A toplistát az RTL zárja.
Női oldalak: vezet a Femina
Mivel utoljára januárban foglalkozott a DKT a hazai tartalomfogyasztásban jelentős szerepet betöltő női oldalakkal, most újra megnézték, hogy állnak a legnépszerűbb női site-ok napi és havi látogatottság tekintetében.
A DKT januári elemzéséhez hasonlóan, most is csak az önálló doménnel rendelkező, általános vegyes tematikájú női site-okat vizsgálták, nem sorolták ide a specifikusabb tartalommal rendelkezőket, például a gasztro, az életstílus és az egészség oldalakat.
A női oldalak toplistáját magabiztosan vezeti a femina.hu több mint 3,3 millió havi látogatóval, de az nlc.hu olvasóinak száma is meghaladta szeptemberben a 2,9 milliót. A dobogó harmadik fokát a kiskegyed.hu foglalhatta el, és alig valamivel maradt le mögötte a life.hu – mindkét oldal havi látogatószáma közelebb van a 2,2 millióhoz mint a 2,1-hez. Utánuk sorban a glamour.hu, az elle.hu és a joy.hu következtek, majd a divany.hu, a cosmopolitan.hu és a femcafe.hu.
A tízes toplistáról éppen csak lemaradó marieclaire.hu is több mint egymillió havi látogatót tudhatott magáénak. De még a lista soron következő tagjait, a wmn.hu, a story.hu az instyle.hu és az evamagazin.hu oldalakat is 800 ezren – 1 millióan keresik fel havonta.
A DKT ezúttal is elkészítette az elemzéseihez kapcsolódó videós összefoglalóját:
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!