fbpx
Digitális szolgáltatások

Kézikönyvvel jelentkezett a Magyar Lapkiadók Egyesülete

A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) kézikönyvet készített tagjainak az EU digitális szolgáltatásokról és digitális piacokról szóló jogszabályainak átültetéséhez.

A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály (DSA / Digital Services Act) és a digitális piacokról szóló jogszabály (DMA) a digitális gazdaság számos aspektusát szabályozzák és közvetlen hatással vannak a médiavállalatok üzleti modelljeire.

Az MLE által elkészített útmutató kézikönyvnek a célja az, hogy segítsen a médiavállalatoknak a megfelelésben és abban, hogy a lehető legtöbbet tudják kihozni a DSA és a DMA által kínált lehetőségekből – közölte a Media1.hu-val a hazai lapkiadókat tömörítő szakmai szervezet.

A DSA és a DMA szabályai főként az „online platformokra” fókuszálnak, ezért a médiavállalatok nem esnek ezen szabályozás hatálya alá. Ugyanakkor az új szabályok némelyike túlmutat az online platformokon és a médiavállalatoknak meg kell érteniük, minek kell megfelelniük és ezt hogyan tegyék. A DSA inkább egy megfelelési feladat lesz a médiavállalatok számára, míg a DMA olyan lehetőségeket teremt, amelyekkel érdemes tisztában lenniük a médiavállalatoknak, ha nagy platformokkal üzleti kapcsolatba lépnek, vagy velük tárgyalnak. Az MLE anyaga példákon keresztül mutatja be, kire milyen kötelezettségeket rónak az új szabályok és hogy milyen új eszközökkel élhetnek a kiadók, illetve hová fordulhatnak jogsértések esetén.

További hírek érhetők el a Media1-en.

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások