fbpx
Yettel üzlet Budapesten egy áruházban

Jóvátételt kap a Yettel 180 ezer ügyfele egy GVH-eljárás miatt

Kompenzációra számíthatnak a szolgáltató ügyfelei, miután a cég – még Telenor néven – megtévesztette őket 2016 és 2017 között.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának keretében a Yettel több mint 1,3 milliárdos értékű jóvátételi csomagot vállalt, amely közel 180 ezer fogyasztót kompenzál – közölte a nemzeti versenyhatóság egy mai, szerdai közleményében.

Mint azt felidézték, a GVH 2019 végén szabott ki jelentős bírságot a Telenor Magyarország Zrt.-re, amiért 2016 és 2017 között 0 forintosként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba. A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, mely helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot.

Az új eljárásban a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7.500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének (közel 180 ezer fogyasztónak), aki az érintett időszakban, a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötöttek.

Yettel és Telenor felirat a Telenor Magyarország Zrt. üzletében egy budai bevásárlóközpontban 2022. február 15-én. Márciustól nevet változtatott a cseh PPF befektetői csoport tulajdonában álló mobiltársaság, új neve Yettel Magyarország Zrt. lett.
Yettel és Telenor felirat a Telenor Magyarország Zrt. üzletében egy budai bevásárlóközpontban 2022. február 15-én. Márciustól nevet változtatott a cseh PPF befektetői csoport tulajdonában álló mobiltársaság, új neve Yettel Magyarország Zrt. lett. Fotó: MTI/Mónus Márton

Az érintett ügyfeleket a Yettel előzetesen e-mailben vagy sms-ben fogja értesíteni. A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint – vagyis, ha a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget.

A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését, valamint azok könyvvizsgálóval történő auditáltatását.

A GVH döntése a fogyasztóknál jelentkező közvetlen előnyök mellett tekintettel volt arra is, hogy a cég lemondott a további jogorvoslati lehetőségéről.

A jóvátételi kötelezettségek teljesítését a GVH a végrehajtásukra előírt határidő leteltét követően ellenőrzi majd.

Frissítés: így reagált a Yettel a GVH bejelentésére

Hírünk megjelenése után közleményt küldött a Media1-nek a távközlési szolgáltató. Íme a közlemény:

„Üdvözöljük, hogy ügyfeleink számára előnyösen zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által folytatott, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás.

A megismételt versenyfelügyeleti eljárásban az ügy lezárása érdekében a Yettel fontosnak tartotta, hogy fokozottan együttműködjön a hatósággal, és az ügyfeleknek kedvező megoldási javaslatot tegyen, miszerint a versenyfelügyeleti eljárásban vizsgált reklámok által érintett ügyfeleknek nyújtson kompenzációt. Ennek részeként a Yettel Magyarország Zrt. a GVH által elfogadott felajánlásában vállalta, hogy tevőleges jóvátétel keretében mintegy 1 milliárd 318 millió forint összegben kompenzációt biztosít a határozatban rögzített fogyasztóknak, ami ügyfelenként bruttó 7 500 Ft-os számlajóváírást, illetve feltöltő kártyás ügyfeleknél 7 500 Ft egyenlegfeltöltést eredményez. A kompenzáció azon lakossági előfizetőkre terjed ki, akik 2016. október 6. és 2017. október 22. között Telenor Blue tarifacsomaggal (S, M, L, XXL), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel a Yettelnél.

A Yettel lemondott a határozattal szembeni jogorvoslati jogáról, így a kompenzáció mellett a GVH által meghatározott 125 millió Ft összegű bírságot a vállalat befizeti, és azzal szemben további jogi eljárást (bírósági felülvizsgálat) nem kezdeményez.

Az ügyfélkompenzáció végrehajtásával kapcsolatban az érintetteknek nincs semmilyen teendőjük, a Yettel megkezdte az értesítés kiküldését a kompenzációra jogosult előfizetők számára és minden szükséges tájékoztatást megad az érintetteknek.

Az ügy hátteréről:

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) most meghozott döntésével egy, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás zárult le. A GVH által kifogásolt hirdetésekben kedvezményes, akár 0 Ft-os készülékárakat kínált a vállalat a Telenor Blue tarifa választása mellett. A hivatal vizsgálatának eredménye alapján nem volt teljes körű a tájékoztatás, ezért 2019 decemberében 1,8 milliárd forint összegű bírság kiszabásáról hozott határozatot. Cégünk ezen határozattal nem értett egyet, úgy véltük, hogy nem követtünk el jogsértést, ezért cégünk a GVH határozatát 2020 év elején bíróságon támadta meg. Bár a bíróság a vizsgált kereskedelmi gyakorlatot tekintve a GVH-val megegyező eredményre jutott, a bírság kiszabásával kapcsolatos rendelkezéseket döntésével hatályon kívül helyezte, és a bírság mértékének meghatározására új eljárás lefolytatására kötelezte a GVH-t. A GVH mostani határozata ebben a megismételt eljárásban született.”

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: Yettel üzlet Budapesten egy áruházban. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások