Az iráni iránymutatási minisztérium szigorította az úgynevezett „hidzsáb és tisztaság törvényt”, melynek következtében mostantól nem szerepelhetnek nők a reklámokban – számolt be a Szabad Európa.
Mint írták, az új előírásokról már levélben tájékoztatta a kormány az iszlám köztársaságban működő reklámügynökségeket. Erre azt követően került sor, hogy az országban visszavonták egy cég jégkrémreklámját, mondván az abban szereplő nő a kulturális tárca szerint
illetlenül volt felöltözve, és „gusztustalanul, undorítóan szexuális” módon fogyasztotta a jégkrémet, ami az „erkölcstelenség terjesztéséhez” vezet a társadalomban.
A Szabad Európa bemutatta a szóban forgó reklámot, melyben szó sincs meztelenségről, a nő benne hosszú ujjú felsőt és fejkendőt visel:
Az új szabályozás hírére aktivisták egy online kampányt is indítottak a közösségi médiában, továbbá a szigorúbb szabályokat alkalmazó vállalatok bojkottjára szólították fel az embereket.
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!