fbpx
Influenszer, véleményvezér.

Megbírságolt három magyar influenszer-ügynökséget a GVH

Egy gyerekeket átverő mobiljáték kapcsán lépett fel a versenyhivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bírságot szabott ki három hazai influenszer-ügynökségre, amiért hiányosan teljesítették a jogsértően reklámozott Ask Bongo nevű sms-játék kapcsán előírt kötelezéseket – közölte a Media1.hu-nak is megküldött közleményében a GVH sajtóirodája kedden.

Mint azt felidézték: a nemzeti versenyhatóság tavaly májusban egyszer már 350 milliós bírságot szabott ki egy külföldi cégre az Ask Bongo nevű mobiljáték miatt. A játék ausztrál működtetője burkolt reklámokkal, a költséget elhallgatva igyekezett emelt díjas sms-ek küldésére bírni gyermekeket. A GVH az ügyben megállapította három hazai influenszer-ügynökség és egy webtartalom-gyártó felelősségét is, de – együttműködésükre tekintettel – bírságolás helyett a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat írt elő számukra.

Késve benyújtott, hiányos dokumentációk

A Versenyhivatal a határidő lejártával utóvizsgálat keretében ellenőrizte a vállalkozások számára előírt kötelezettségek teljesítését.

Az eljárás azt állapította meg, hogy a négy vállalkozásból hárman késve, vagy hiányosan dokumentálva hajtották végre a hatóság által előírt programot.

Mivel a kötelezések valamennyi eleme – így a határidők betartása és a megfelelő igazolás – egyformán lényeges a közérdek megfelelő érvényesülése szempontjából, a GVH minden esetben szigorúan ellenőrzi a döntéseiben előírtak pontos és teljes megvalósítását.

A hatóság ennek megfelelően összesen 900 ezer forintos bírságot szabott ki a három cégre: a Bona Extra Kft.-re, a P4R Digital Agency Kft.-re és a Social Guru Magyarország Kft.-re.

„A jövőbeni jogsértések elkerülését célzó belső szabályozások, megfelelési programok kialakítását és megvalósítását nem csupán vállalni kell, hanem pontosan végre is kell hajtani. A nemzeti versenyhatóság kiemelten védi a gyermekek, a családok, az idős vagy beteg emberek tízezreit”

– mondta Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.

A Gazdasági Versenyhivatal nem csupán az eljárások során támogatja a jogszerű influenszer-marketinget: nemrég zárta le társadalmi konzultációját a véleményvezéreknek szóló hatósági útmutató felülvizsgálatáról. A megújult, a technológiai fejlődésből fakadó új elvárásokkal is kiegészített iránymutatást a versenyhatóság nyilvános workshop keretében mutatja majd be.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: stock / Depositphotos
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */