A felvásárlást a The New York Times jelentette be hétfőn, tegnap – számolt be a Forbes.
A Wordle-t Josh Wardle találta ki és fejlesztette ki, és 2021 októberétől elérhető bárki számára – január közepére már százezres, mostanra pedig már több milliós nagyságrendben játszanak vele mindennap.
Mint a Forbes írta,
a Wordle egy szimpla szójáték. Hat próbálkozásból kell naponta kitalálni egy ötbetűs angol szót (mindenki ugyanazt a feladványt kapja). A felület színes négyzetekkel segít, hogy a begépelt szó mely betűi szerepelnek a megfejtésben, és hogy azokat a tényleges helyére sikerült-e beütnünk.
Merre tovább?
Wardle egy Twitteren közreadott közleményében úgy fogalmazott, a játék nagyobbra nőtt, mint azt valaha képzelte volna. Ugyanakkor, mivel egyedül áll mögötte, ez kicsit megterhelő volt neki.
Mint fogalmazott, a The New York Times nagy szerepet játszott a játék felfuttatásában, mivel az elmúlt időszakban (más amerikai lapokkal egyetemben) ők is írtak a Wordle-ről. Ugyanakkor tiszteli is a lap szemléletét a szójátékok iránt, így nem volt számára kérdés, hogy rájuk bízza a további működtetést.
A The New York Times cikke szerint hét számjegyű összeget fizettek a játékért (dollárban), és a Wordle a jövőben kiemelt szerepet játszhat a fizetőkapus online tartalomstratégiájukban és a digitális előfizetések gyűjtésében.
Felvásárlásokban a The New York Times
A nyomtatott és digitális előfizetéseik száma novemberben 8,4 millió volt – céljuk, hogy 2025-ig a digitális előfizető-tábort 10 milliósra tornázzák fel. Mint arról a Media1 is beszámolt, a lap még januárban a The Athletic nevű sportoldalt is felvásárolta.
A Forbes szerint a The New York Times játékai nagy múltra tekintenek vissza, és jelenleg több mint egymillió előfizetője van az erre épülő Games platformnak.
A Wordle kapcsán azt ígérik, „eleinte” ingyenes marad a régi és az új játékosoknak is.
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, valamint iratkozzon fel a Media1 hírlevelére is!