Mint arról a Media1 korábban beszámolt, január 18-án, kedden 16 óráig kellett a magyarországi médiumoknak leadniuk az Állami Számvevőszék számára a politikai árlistájukat, ha hajlandók befogadni politikai hirdetéseket az április 3-ra kitűzött országgyűlési választáshoz és az országos népszavazáshoz kapcsolódóan. Az ÁSZ honlapján ugyan egyelőre nem érhetők el a 2022-es árlisták (ugyanis még nem működnek a linkek) és így nem látszik, hogy mely magyarországi médiumok döntöttek úgy, hogy befogadnak politikai hirdetéseket, azonban a Central Médiacsoport közleményt adott ki szerdán, amelyben arról írt, hogy a kampányidőszakban minden politikai álláspont számára teret biztosít, a különböző nézetek hiteles, illetve minél tényszerűbb bemutatására törekszik, egyes termékeibe azonban üzletpolitikai megfontolásból nem enged be semmilyen politikai hirdetést, míg a többi felületén a pártok továbbra is azonos feltételekkel jelenhetnek meg. Közleményükből nem derült ki, hogy mely termékekről van szó, azaz hol fogadnak be hirdetéseket és hol nem – ezután kezdett el a Media1 a Central Médiacsoport Kereskedelmi Igazgatósága honlapjáról utánanézni, mely médiumokról van szó.
Online politikai árlistájukból kiderül, a választási kampányban a Central egyáltalán nem fogad be politikai hirdetéseket a vezess.hu-ra, a National Geographicra, a Krémmániára, a Marie Claire online oldalára, a Sokszínű vidékre és a Cosmopolitan.hu-ra. Árlistájukban tették nyilvánvalóvá, hogy a 24.hu nyitóoldalára sem fogadnak be politikai hirdetéseket, de egyes rovatokba (például belföld) igen.
Várják a politikai hirdetéseket az NLC nevű női lapjukra, a Nosalty nevű receptoldalukra, a Startlapra, a Citromail levelezőprogram felületére, a Házipatika nevű egészségügyi oldalra és a Babaszoba nevű baba-mama oldalra is. Ugyancsak befogadnak politikai hirdetést a g7.hu nevű közéleti-gazdasági témájú internetes oldalra. (A G7-nek nem a Central Médiacsoport a kiadója, hanem a hozzájuk több szálon kötődő G-7.hu Nonprofit Zrt., és a Central közvetíti számukra a hirdetéseket.)
Általános elve a Central Médiacsoportnak azon internetes oldalai esetében, ahol egyáltalán befogad hirdetéseket, hogy nem értékesít politikai kampányokat tartalmi, natív megoldásokkal, rich média megjelenésekkel, szponzorációs megjelenésekkel, videós megoldásokkal és social média felületen.
Politikai árlistája alapján nyomtatott lapjaik közül az alábbi magazinokba hajlandó behúzni a cég politikai hirdetéseket:
- Best
- Best Különszám
- Heti TV Újság
- Kétheti RTV Műsormagazin
- Meglepetés
- Meglepetés Gyorskonyha
- Meglepetés Horoszkóp
- Meglepetés Nők és Nyár
- Story
- Story Különszám
- Színes RTV
Mindebből az is következik, hogy például a Nők Lapja lapcsalád termékeiben nem lesznek politikai hirdetések.
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Csatlakozhat hozzánk Facebookon is!