Az ügyletnek köszönhetően a The Athletic 1,2 millió digitális előfizetőjével gyarapszik a The New York Times közönsége – írta a Portfolio.hu.
Mint a portál felidézte, a San Franciscó-i székhelyű sportoldalt 2016-ban alapították, és azóta jelentős bővülésen mentek keresztül. Sportriporterek százait vették fel többnyire helyi újságoktól, akik professzionális és egyetemi csapatokról írtak beszámolókat az Egyesült Államokból és az Egyesült Királyságból.

2017-ben – éppen a The New York Timesnak – Alex Mather, a The Athletic egyik társalapítója úgy fogalmazott,
„túlélünk minden helyi lapot, és hagyjuk, hogy ők elvérezzenek, amíg mi a végén egyedüliként nem állunk a piacon”
– idézte fel a Financial Times.
Leányvállalatként folytatja a sportportál
A felvásárolt sportportál jelenleg veszteséges. A Financial Times cikke szerint a tulajdonosok korábban 800 millió dollárra árazták a céget; az 550 millió dolláros vételár azonban még így is magasabb értékeltséget jelent, mint a piacon a közelmúltban lezajlott tranzakciók esetében.
A társaság a 2020-as évben 41 millió dolláros árbevételt ért el, míg ez 2021-ben várhatóan 77 millió dollár volt. A korábbi várakozások 2022-re már 100 millió dollárról szóltak.
A tranzakció várhatóan 2022 első negyedévében zárul.
A sportportál a New York Times leányvállalataként fog működni, az alapítók pedig ebben a leánycégben továbbra is társelnökök maradnak.
További híreket talál a Media1-en!