fbpx
Öt dolog, amiről senki sem beszél a Mészáros–Várkonyi-házasság ügyében - Vona Gábor, az Index címlapjáról egy óra alatt eltüntetett írásának egy részlete

Egy óra alatt eltűnt az Index címlapjáról Vona Gábor Mészáros Lőrincről és Várkonyi Andreáról szóló cikke

A Jobbik volt elnöke által, Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea házasságáról írt cikk az Index címlapjáról történő viharos gyorsaságú eltűnése beindította a Media1 olvasóinak fantáziáját.

„Öt dolog, amiről senki sem beszél a Mészáros–Várkonyi-házasság ügyében”

– ezzel a meglehetősen kattintékonynak tűnő címmel jelentkezett tegnap, kedd délután 16:33-kor az Index.hu-n újabb publicisztikával Vona Gábor, a Jobbik volt elnöke, aki a párt éléről történő 2018-as lemondása után sem tűnt el a közéletből: mostanában a Második Reformkor Alapítvány vezetője, valamint influenszerként bukkan fel különböző helyeken, többek között gyakran ír az Index.hu-ra véleménycikkeket, valamint rádióműsorokban elemzi az aktuális politikai helyzetet.

Vona legújabb cikke az idei év egyik közéleti csúcssztorijával foglalkozott, vagyis hogy Mészáros Lőrinc, az ország leggazdagabb embere, Orbán Viktor miniszterelnök közeli barátja és Várkonyi Andrea televíziós műsorvezető, az egyik legismertebb hazai celeb összekötötték életüket. Vona az eredetileg az Index címlapjára is kiemelt írásában 5 pontban elemezte ezt a házasságot, így például arról írt, hogy szerinte Várkonyi Andrea jelenti az egyik legnagyobb veszélyt a Nemzeti Együttműködés Rendszerére, ugyanis a celebritás a NER-t a legsebezhetőbb részénél, a szívénél hálózta be, ez pedig még okozhat kalamajkákat akár Orbán Viktor számára is.

A cikk részleteinek felidézésére most azért nem fecsérelnénk hosszú sorokat, hisz akit érdekel, ide kattintva elolvashatja az írást részletesen, de az kijelenthető, hogy egy NER-kritikus cikk volt.

A cikk azonban nem sokkal azután, hogy 16:33-kor megjelent, nagyjából 1 órával később váratlanul teljesen eltűnt az Index címoldaláról. Ezt onnan is tudjuk, hogy egyik olvasónknak ez feltűnt és 17:54-kor jelezte nekünk egy e-mailben, mi pedig ellenőriztük az oldalt azon nyomban: a cikk pedig valóban nem volt ekkor a nyitóoldalon elérhető. Mivel a portált megnyitva akkor már nem lehetett megtalálni a főoldalon, de az e-mailben átküldött link továbbra is működött. Az érdekes az volt, hogy a cikket nem lejjebb tették a vezető helyről egy kevésbé kiemelt helyre, ahogy más vezető anyagoknál általában történni szokott, ha valamit kevésbé olvasnak, hanem ekkor sehol sem volt fellelhető ekkor, csak egy külön kattintással, egy menürendszeren keresztül elérhető aloldalon.

Miközben tehát volt az Indexnek egy saját cikke egy ismert véleményvezértől, és egy olyan felkapott témát boncolgatott, ami az idei év egyik legnagyobb médiaszenzációi közé tartozik, a lap 17:54-kor már nem tartotta fontosnak, hogy a 16:33-kor kiélesített cikket címlapon tartsa, akár a hajtás alatt, tehát egy kevésbé fontos részen.

A volt pártelnök nem tudja, mi történt

A Media1 telefonon érte utol Vona Gábort. A volt pártelnök azt mondta, nem tudja, mi történhetett, miért tűnhetett el a címlapról ilyen hamar az anyag. Arra a kérdésünkre, hogy a cikk tartalmát előzetesen kellett-e egyeztetnie a lappal, azt mondta, nem, hanem csak leadta, mint azt tette más cikkei esetében is.

Az egyébként kétségtelen tény, hogy a cikket nem törölték, tehát amikor ő azt megosztotta a Facebookon, azért így is sokan láthatták, de a Media1 beszélt többekkel, akik az Index rendszeres olvasói, és mivel ők nem pont abban az egy órában jártak az Indexen, amíg a cikk kint volt, így ők egyáltalán nem találkoztak az írással, ahogy mi sem értesültünk volna róla, ha olvasónk nem szól a címlapról történő eltűnés után.

Hogy a cikk egyébként nem volt érdektelen, azt jól mutatja, hogy amikor Vona megosztotta Facebookon, 303 hozzászólás, 137 megosztás és több mint 1100 lájk vagy egyéb reakció érkezett rá. Próbáltuk egyébként megkeresni az írást az Index.hu Facebook-oldalán is, hogy mennyi hozzászólást és lájkot kapott, de ott sajnos nem jártunk sikerrel: ugyanis a Várkonyi Andrea kifejezésre keresve csak egy másik, tegnapi írást talált meg a közösségi médiás felület keresője az Index.hu-n belül, ami arról szólt, milyen kifogástalan az alakja Várkonyinak és nem kell foglalkoznia Schobert Norbert tanácsaival.

Kerestünk az Index Facebook-oldalán belül a keresővel Mészáros Lőrincre is, de úgy sem jött ki Vona Gábor véleménycikke, ahogy Vona Gábor nevére rákeresve sem. Ennek ellenére nem állítanánk biztosra, hogy nem volt elérhető az Index Facebook-oldalán Vona írása.

A főszerkesztő a vezérigazgatóhoz irányított, a vezérigazgató nem kommentálja a felelős szerkesztő döntéseit

Felhívtuk Fekete-Szalóky Zoltánt, az Index főszerkesztőjét is, hogy megkérdezzük, mi volt az oka, hogy ilyen rövid idő alatt eltűnt az Index nyitóoldaláról egy ilyen anyag, de azt mondta, a vállalatnál csak Starcz Ákos vezérigazgatónak van nyilatkozathoz joga, így nem mondott semmit, amit idézhetnénk. Beszéltünk Starcz Ákossal is. Ő annyit mondott, hogy a címlapszerkesztés belső szerkesztői döntés, az a felelős szerkesztő kompetenciája, amibe ő mint vezérigazgató nem szól bele, ezért nem szeretné kommentálni a felelős szerkesztő a címlappal kapcsolatos döntését.

A Hírkereső és a Hírstart sem hozza a cikket

A cikk egyébként az index.hu/velemeny címen keresztül, illetve az Index főoldalának felső menüsorán keresztül a Vélemény szóra kattintva elérhető aloldalon keresztül továbbra is elérhető, törlésről tehát nincs szó, ugyanakkor az Index nyitóoldaláról más vezető anyagokhoz képest nagy gyorsasággal tűnt el az anyag, ezzel nyilvánvalóan jelentősen csökkentve a Jobbik volt elnöke által írt cikk elérését. További érdekesség, hogy az Indexen megjelent cikket sem a Hírkeresőn, sem a Hírstarton keresztül nem találtuk meg, csak azokat az írásokat, melyeket más médiumok írtak róla, szemlézve azt.

Vona Gábor cikkének gyors eltűnése az Index címlapjáról azért is lehet érdekes, hiszen sokan a Vona-cikkben említett Mészáros Lőrincet vélelmezik az Index mögött azóta, hogy Vaszily Miklós, aki évek óta szoros üzleti kapcsolatban áll Mészáros Lőrinccel, tavaly fele részben tulajdonosa lett az Indexnek. Az ezzel kapcsolatos teóriákat csak fokozta, amikor Fekete-Szalóky Zoltán főszerkesztő a lapban közölt interjúja Mészáros Lőrinccel meglehetősen alákérdezősre sikeredett idén nyáron.

További hírek találhatók a Media1-en

Borító: Öt dolog, amiről senki sem beszél a Mészáros–Várkonyi-házasság ügyében – Vona Gábor, az Index címlapjáról egy óra alatt eltüntetett írásának egy részlete
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */