E-kereskedelem.

Pályázatot hirdet a Digitális Kereskedelmi Szövetség a magyar e-kereskedelem kutatására

A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) célja, hogy készüljön a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás. Piackutató cégek jelentkezését várják.

A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák – derül ki a szövetség Media1-hez eljuttatott közleményéből.

A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy.

A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása – ezt a munkát segíti a tervezett kutatás.

Rekordnövekedésnek indult a belföldi e-kereskedelem 2020-ban

A járvány alatt a technológia létfontosságú eszközzé vált a hazai vállalkozások, így az e-kereskedők számára is, ez a helyzet pedig rámutatott, hogy elengedhetetlen a hazai digitális kereskedelem felzárkóztatása, a gazdasági újraindulás és Magyarország gazdaságának megerősítése szempontjából egyaránt – írja a Digitális Kereskedelmi Szövetség.

2020-ban a belföldi online kereskedelem rekordnövekedésnek indult, a digitális kereskedelem 2021-ben sem csillapodott, a nyitást követő offline kereskedelem visszatérése sem korlátozta ezt a trendet, ugyanakkor a hazai cégek online forgalma kereskedelmen belüli arányát és növekedési ütemét tekintve lemaradóban van a régió többi országához képest – figyelmeztet a DKSZ.

A szervezet közleménye szerint továbbra is erős a kis és közepes e-kereskedelmi szereplők regionális lemaradása, miközben felgyorsult a nem hazai tulajdonban lévő e-kereskedelmi vállalatok térnyerése.

Az e-kereskedők aktuális kihívásait és a magyarországi e-kereskedelmi tendenciákat feltérképező kutatás célja, hogy pontosabb képet adjon arra a kérdésre, hogy hogyan reagálnak a digitális kereskedelemre már készen álló magyar fogyasztók várakozásaira és az egyre növekvő online vásárlási kedvre.

A kutatás a magyar, a Magyarországon jelenlévő és a Magyarországon értékesítő cégekre fókuszál. A kutatási eredményekre alapozva az elkövetkező időszakban támogatási célok és eszközök megfogalmazására, oktatási programok és tananyagok kidolgozására kerül majd sor, amelyek rövid és hosszú távon egyaránt javítani tudják a magyar digitális kereskedők helyzetét, segítik a hazai cégeket a növekedésben és a nemzetközi terjeszkedésben. A DKSZ alapítói elkötelezettek abban, hogy a kutatáson alapuló innovatív stratégiára épülő projektekkel segítsék a megfogalmazott célok elérését.

Bíró Pál, a Google Magyarország vezetője elmondta:

„Nagyon örülök ennek a kezdeményezésnek, amivel hozzájárulhatunk a digitális kereskedelem fejlődéséhez és megerősödéséhez. A Google 2016 óta aktívan segíti a magyarországi vállalkozásokat a digitalizálódásban, melynek legújabb állomása az e-kereskedőket segítő szakmai szövetség és stratégia”.

Palocsay Géza, a Jófogás és Használtautó.hu portálokat üzemeltető Adevinta Hungary ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott:

„Regionálisan jelentősen le vagyunk maradva az e-kereskedők exportképessége kapcsán, márpedig nemzetközileg is erős magyar tulajdonú cégek nélkül továbbra sem várható, hogy a hazai e-kereskedelmi piac elérje az európai átlagot a teljes kiskereskedelmi forgalomból. Azt gondolom, hogy ez nemzeti érdek és örülök, ha a kutatás segít majd az okok feltárásában, hogy elindulhassunk a megoldások felé”.

Az IVSZ részéről Vinnai Balázs rámutatott arra, hogy

„a digitalizáció fejlődését fenyegető legfőbb korlátozó tényező jelenleg az informatikai és digitális munkaerőhiány. A kiskereskedelem az az ágazat, ahol a digitális megoldások a legtöbb ember mindennapjait befolyásolják, aktív vagy passzív módon szinte mindenki érintett. Ezért van szükség mind a szakemberek, mind pedig a fogyasztói társadalom digitális képességeinek folyamatos fejlesztésére. Az IVSZ erre is hangsúlyt kíván helyezni a szövetségben”.

Mint fogalmaztak: az alapítók határozott szándéka, hogy tevékeny részt vállaljanak a hazai e-kereskedelem megerősítésében, belföldön és külföldön egyaránt.

A pályázatról

A kutatási módszertan tekintetében nincs megkötés.

A kutatásnak az alábbi célokat kell teljesítenie:

  • a felmérésből származó és a meglévő piaci adatok elemzése;
  • felmérés alapú interjúk kiskereskedőkkel (nem csak e-kereskedőkkel);
  • B2B interjúk kiskereskedelmi szakértőkkel;
  • 3 lehetséges szcenárió és az ezeket alátámasztó érvrendszer felvázolása.

A kutató cégek 2021. december 15-ig jelezhetik pályázati szándékukat az [email protected] e-mail címen. A győztes céget a DKSZ boardja választja ki.

További híreket talál a Media1-en!

Kiemelt fotó: stock / Depositphotos

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások