fbpx
megfigyelés

Kémbotrány: a Magyar Lapkiadók Egyesülete is tiltakozik

A lapkiadók iparági érdekvédelmi képviselete megdöbbenésének adott hangot és a kormány mielőbbi, minden részletre kiterjedő magyarázatát várja a történtek kapcsán.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) mint az iparág reprezentatív érdekvédelmi szervezete megdöbbenéssel értesült a Direkt36 oknyomozó portálon megjelent cikkben szereplő állításokról, miszerint Magyarországon évekkel ezelőtt elkezdték használni magyar célszemélyek, közöttük újságírók, fotósok, oknyomozó újságírók, ellen is az NSO nevű izraeli kibercég okostelefonok feltörésére alkalmas kémprogramját, a Pegasust.

A hazai lapkiadók egyesülete szerint az igencsak laza magyar szabályozásra tekintettel azt nem lehet pontosan tudni, hogy Magyarországon egy évben mennyi és milyen eszközökkel lebonyolított  telefon lehallgatást hajtanak végre, ráadásul a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat és a Terrorelhárítás (TEK) esetében e két szervezetnek nincs szüksége bírósági engedélyre, az ő esetükben a lehallgatást az igazságügyekért felelős miniszter hozzájárulása teszi lehetővé.

„Az újságírói munka, különösen az oknyomozói újságírás egyik legfontosabb alappillére a forrásvédelem, az ilyen és ehhez hasonló törvénysértések egyrészt elbizonytalanítják mind az újságírót, mind az információforrásokat, illetve teljes mértéken kiüresítik a törvények biztosította forrásvédelmi paragrafusokat”

– hangsúlyozza a közlemény, amelyet az MLE hétfőn délután juttatott el a Media1.hu-hoz.

Hozzátették:

„Magyarország Alaptörvényében deklarált demokratikus alapérték a szólásszabadság, a sajtószabadság, ezért a Magyar Lapkiadók Egyesülete álláspontja szerint megengedhetetlen, hogy állami szervek olyan módszerekkel végezzenek titkos lehallgatásokat, melyek mind az Alaptörvényt és valamennyi egyéb ebből eredeztetett törvény megsértői lehetnek. Elvárjuk a Kormánytól, hogy mielőbb adjon nyilvános és minden részletre kiterjedő magyarázatot a történtekre, amennyiben azok igazak, vagy dokumentumokkal alátámasztva adjon hiteles cáfolatot.”

Mint a Direkt36 vasárnapi cikke állítja: Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa és Simicska Ádám, a Magyar Nemzet volt ügyvezetője, valamint a Direkt36 két újságírója mellett a h

Az ügy előzményeiről és további fejleményeiről itt érhetők el eddigi írásaink.

Még több hír érhető el a Media1-en!

Illusztráció: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások