fbpx
A Netre fel! című kampány honlapja

Médiakampányt indít az NMHH a digitális szakadék betömésére

Hirdetésekben és Facebookon népszerűsítik majd a Netre Fel! nevű kezdeményezésüket, valamint podcasot is indítanak.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke mai, csütörtöki online sajtótájékoztatóján bejelentette a Netre fel! elnevezésű kommunikációs kampányt. Ezt azzal indokolta, hogy számos kutatás igazolja, hogy az idősebb korosztály tagjai gyermekeikre és unokáikra hallgatnak, ha a digitális világban szeretnének eligazodni, sokszor az ezzel kapcsolatos ügyeik intézésével is a fiatalabbakat bízzák meg.

„Ami nekünk a Google, nekik az a fiatalabb generáció: ennek tagjaihoz fordulnak segítségért, bízva a digitális készségeikben”– mondta az NMHH elnöke.

Karas Monika azt is mondta, a digitális vívmányok annyira beépültek a mindennapi életünkbe, hogy a járvány elmúltával is velünk maradnak. „Ezért is fontos, hogy az idősebb generáció tagjai is boldoguljanak ezekkel az eszközökkel, amihez segítséget kell kapniuk.”

Vári Péter, a hírközlési hatóság főigazgató-helyettese szerint a gyerekek és unokák lehetnek azok a segítők, akiknek közvetítésével a leghatékonyabban oldhatók fel az idősek körében jellemző félelmek és gátak a digitális eszközök használatával kapcsolatban. Erre a generációk közötti fordított irányú tudásátadásra épít az NMHH legújabb kommunikációs kampánya.

Tudásátadás

A kezdeményezés elsődleges célja, hogy felvértezze a digitális téren leginkább lemaradó célcsoportokat a megfelelő információkkal és tudással ahhoz, hogy magabiztosan mozogjanak a digitális világban. Erre az NMHH szerint különösen nagy szükség van az olyan időkben, amikor a kényszerű izoláltság miatt az internet marad az egyetlen ablak a külvilágra. Ebben a környezetben a mobiltelefon az egyik legjobb és legkönnyebben használható eszköz az egyedüllét és az elmagányosodás ellen.

„Leginkább az idősek azok, akik fenntartásokkal vagy egyenesen félelemmel közelítenek a digitális eszközökhöz és megoldásokhoz, ami leginkább az ismeretek hiányára vezethető vissza” – állítja Vári Péter, egy korábbi NMHH-kutatásra utalva. Ebből az látszik: a nagymamák 82, a nagypapák 78 százaléka rendelkezik ugyan mobiltelefonnal, de az idős nők mindössze 12, a férfiak 14 százaléka képes vagy lenne képes egyedül elboldogulni egy okostelefon funkcióival. Emiatt ők azok, akiknek a legnagyobb szükségük van biztatásra és segítségre ahhoz, hogy csatlakozzanak a digitális világhoz, és hogy ehhez hasznos, a hétköznapokat megkönnyítő tudásra és digitális készségekre tegyenek szert.

Facebook-oldalon és hirdetésekben is népszerűsítik az új oldalt

Az NMHH Netre fel! kampányának kiemelt eleme a netrefel.hu weboldal, ahol digitális tudástárat működtetnek, ahol különféle tippeket osztanak meg a kampány két kiemelt célcsoportja, az idősek és segítőik. Az oldalon a közhasznú információk  mellett többek közt a szolgáltatókkal egyeztetve készült lefedettségi térképek és ügyfélszolgálati kapcsolati információk is elérhetők.

A hírközlési hatóság rendszeresen frissíteni fogja a NetreFel! Facebook-oldalt is, emellett május elején rajtolnak a kapcsolódó televíziós és rádiós reklámok, valamint az egyéb médiamegjelenések.

A hanganyagok kedvelőinek hetente jelentkezik a Netre Fel! podcast a Spotify-on. A tízrészes sorozat a 65 év felettiek felvetései alapján dolgozza fel a mobilinternetezéssel kapcsolatos témaköröket mint a készülékválasztás, vagy a szórakozás, tanulás, vagy vásárlás a világhálón. Az elsősorban segítőket megszólító sorozat első része mától elérhető a Spotify-on.

További hírek találhatók a Media1-en!

Szóljon hozzá!