fbpx
Rákóczi Feri, Sebestyén Balázs, és Vadon Jani, a Rádió 1 műsorvezetői

Megbírságolta Sebestyén Balázsék rádióműsorát a Médiatanács és kizárt a testület egy pályázót az egyik budapesti rádiós pályázatból

Balázsék miatt közel másfél milliós bírságot kapott a Rádió 1-et üzemeltető, Mészáros Lőrinc közeli Radio Plus Kft., mely ugyanakkor jó hírt is kapott a Médiatanács által korábban elnémított Music FM egykori frekvenciájára, a Budapest 89,5 MHz-re vonatkozó pályázat kapcsán. A Médiatanács e heti ülésén ezenkívül kizárta a Vibe FM-et a Civil Rádió egykori frekvenciájára, az FM 98-ra vonatkozó pályázatból és elfogadott egy tanulmányt a pécsi és a kecskeméti helyi tévék nézettségével kapcsolatban.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

E heti ülésén napirendre tűzte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a Budapest 98,0 MHz és a Budapest 89,5 MHz körzeti frekvenciák pályázataira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát. Előbbinél, a Civil Rádió egykori frekvenciájánál a testület hiánypótlásra szólította fel a Rádió X-et működtető Generációk Hangja Alapítványt és a Match Point Official Kft. nevű pályázót egyaránt. Alaki érvénytelenségre hivatkozva pályázati nyilvántartásba sem vette, azaz kizárta a Vibe FM Rádió Kft.-t a grémium. (A Civil Rádió nem adott be pályázatot.)

Az egykoron a Music FM által használt, hosszú ideje kihasználatlan 89,5 MHz-et érintő pályázaton nyilvántartásba vette a Médiatanács az egyedüli pályázó Radio Plus Kft.-t.  A vállalkozás üzemelteti a Rádió 1-et, és annak tulajdonosa erősen köthető Mészáros Lőrinc felcsúti nagyvállalkozóhoz, Orbán Viktor kormányfő barátjához. A céggel függ össze az is, hogy mint a Rádió 1 szolgáltatójára, a Radio Plus Kft.-re összesen 1,45 millió forintos bírságot rótt ki a testület, amiért a Balázsék című műsor egy tavalyi novemberi adását – a szexualitást direkten tárgyaló beszélgetésrészletek ellenére – 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett reggel 6 órától sugározta. A Rádió 1 ezzel kiskorúak fejlődését veszélyeztette a médiahatóság határozata szerint.

A grémium a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlat tartalmi vizsgálata keretében felvilágosítást kért a Médiahíd Kft.-től.

A grémium figyelmeztette a Balaton Televíziót, mert a Médiatanács szerint tavaly októberben egy reklámot két alkalommal az azt megelőző, a törvény által előírt figyelemfelhívó, megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület felszólította a csatorna szolgáltatóját arra, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményeinek.

Visszaesett Pécsen és Kecskeméten a helyi tévék hírműsorai iránti érdeklődés

A tanács elfogadott egy tanulmányt a vidéki városok médiaellátottságáról. A kutatás két eltérő adottságú megyeszékhelyre, Pécsre és Kecskemétre összpontosított.

A felmérést a Psyma Hungary Piac- és Közvélemény-kutató Kft. még tavaly novemberben végezte telefonon, 400-400 embert megkérdezve. A kutatásból kiderül, hogy mindkét városban erőteljesen visszaesett a helyi tévék nézettsége: míg az országos tévék napi elérése Pécsett 59 százalék, Kecskeméten pedig 62 százalék, addig a helyi adások napi elérés aránypára 5 és 9 százalék csupán.

Az NMHH-s tanulmány megállapította: az egész országot tekintve a tévé visszaesése csak a hírműsoroknál érzékelhető, így ez helyi, specifikus médiapiaci jelenség. A sajtó olvasottságának jelentős csökkenése azonban országos – és globális – trend: a megkérdezettek 58 és 55 százaléka sem országos, sem helyi napilapot nem olvas. Hasonló a helyzet az internetes portálokkal, ahol mindkét városban 74 százalékos az elérésük (összeadva a heti és a napi eléréseket). Ehhez a médiapiaci helyzethez azonban nem társul közéleti aktivitás, és a megkérdezettek inkább az országos történéseket követik és nem a helyieket: Pécsett az emberek 34 százalékát érdeklik a lokális események, míg 49 százalékukat leginkább az országosak; ez az aránypár Kecskeméten 31 és 40 százalék. A helyi média preferálását mindkét városban a helyi események iránti érdeklődés váltja ki. A teljes dokumentum már olvasható az NMHH honlapján.

A Médiatanács e heti üléséről még nem érhető el a jegyzőkönyv, azt csak később teszik közzé, ezért hírünket az NMHH kommunikációs igazgatósága által kiadott, sokszor hiányos összefoglaló alapján tudtuk elkészíteni, ezért vélhetően most nem említett további döntések is születtek. A hatóság ugyanis rendszeresen él azzal a módszerrel, hogy egyes fontos döntéseit kihagyja a sajtónak kiadott összefoglalókból.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Borító: A Balázsék műsorvezetői, Sebestyén Balázs, Rákóczi Ferenc, Vadon Jani. Fotó: Rádió 1
Szóljon hozzá!