Central 360 Multimédia megoldások

Élmény. Érték. Elérés. 2021-ben is. (x)

A Central Médiacsoport 2021-re a koronavírus okozta válságra reflektálva és a megváltozott olvasói szokásokat figyelembe véve tartalomgyártási központokat hozott létre, és a magazinok esetében integrált tartalomkészítésre áll át.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A portfóliós változtatások mögötti stratégia eredményeként a kiadó mégis ugyanolyan óriási elérést és széleskörű tematikus kapcsolódást kínál kereskedelmi partnereinek, kihasználva a több platform és az integráció adta lehetőségeket. Így garantálja a Central, hogy a legerősebb magazinmárkáival hosszabb távon is kiszámítható üzleti partner maradjon.

Több lábú modell, stabil üzleti alapok

A Central magazinjai, mint általában a print médiatípus, több lábon állnak: a hirdetőpiaci árbevétel mellett jelentős olvasópiaci (standokon eladott és előfizetői) bevétellel. A valódi, monetizált tartalom és a kereskedelmi árbevételek együttesen olyan stabil üzleti modellt biztosítanak, amellyel a kiadó hosszabb távon is tervezhet. A Central piacvezető hetilapjai jelentős, a hirdetőpiaci árbevételt meghaladó olvasópiaci bevétellel rendelkeznek.

Ráadásul a leginkább elkötelezett, lojális fogyasztók, az előfizetők megelőlegezik a bizalmat, mert ismerik és elismerik a magazinok igényes, egyedi tartalmait, és hajlandóak előre elköteleződni, hogy hetente kézhez kaphassák kedvenc magazinjaikat.

A print terjesztés és előfizetés támogatása mellett 2021-ben nő a magazinmárkák digitális platformjainak jelentősége, mint például a digitális előfizetések vagy a Nőklapja.hu fizetőfalas oldala.

A vásárlók idén, 10 hónap alatt, közel 1,6 milliárd forintot fizettek a Színes RTV, és 2,4 milliárdot a Nők Lapja hetente megjelenő lapszámaiért. A nagy előfizetői tábor miatt az olvasók előre kifizették fenti összeg 30%-ot a Színes RTV és közel 50%-ot a Nők Lapja esetében.

Magazinmárkák több platformon

A Central hisz magazinmárkái erejében, és tovább építi azokat a print mellett az online térben, valamint a social felületeken is. A több platformon keresztül magasabb elérést biztosít a hirdetőknek, a videós- és podcast megoldások segítségével pedig valódi integrált, ügyfélre szabott megoldásokat kínál.

A Central támogatja ügyfeleit abban, hogy közönségüket közvetlenül szólítsák meg, toborozzanak a social felületeken, látogatókat tereljenek az online oldalak segítségével, és a nyomtatott magazinokban hitelesítsék üzeneteiket.

A multiplatform és integrált megjelenési lehetőségek, továbbá az influencer együttműködések, a podcastok és videós megoldások, valamint a többi egyedi kommunikációs forma, amelyeket a Central kínál, egy helyen összegyűjtve is elérhető, a Central360.hu oldalon. Ezek a vírusálló megoldások a pandémia alatt is bizonyítottak.

Tömeglapok, különszámok, mellékletek

Elérésben verhetetlen tömeglapok

A Central 5 hetilapból álló tömeglap portfóliója egy hónap alatt közel 2,2 millió olvasót ér el, egyaránt megszólítva a nagyvárosi Best vagy a kisebb városokban élő Meglepetés olvasókat, a magasan kvalifikált és AB státuszú Nők Lapja közönséget, a sztáros tartalmak iránt érdeklődő Story vagy a tévénéző Színes RTV vásárlókat is.

Ezeknek a lapoknak az utánozhatatlan hangvétele és folyamatos megújulási képessége évek óta a magyar magazinpiac meghatározó szereplőivé teszi őket, hiszen a sztármagazinok piacának két legnagyobb értékesített példányszámú lapja a Story és a Best, az általános női lappiac vezető terméke a Nők Lapja, harmadik helyét pedig stabilan őrzi a Meglepetés, míg a Színes RTV megingathatatlanul a legnagyobb olvasottságú és egyedüli auditált példányszámú műsorújság a piacon, márpedig úgy tűnik, hogy megéri transzparensnek lenni.

Forrás: NOK, 2019.1-4.

Best budapesti vagy megyeszékhelyi lakos 140 AFF
Meglepetés egyéb városi lakos 124 AFF
Nők Lapja AB státusz 156 AFF
Story sztárhírek átlag felett érdekli 188 AFF
Színes RTV TV műsör nagyon érdekli 150 AFF

Különszámok 2021-ben

2021-ben a Central 13 különszámot tervez megjelentetni. Legtöbb különszámmal a Nők Lapja tartalmi központ készül, 8 lapcímmel, összesen 11 megjelenéssel. A különszámok mellett a Nők Lapja lapcsalád összes nyomtatott terméke és a noklapja.hu oldal is fontos márkakiterjesztése maradnak a legnagyobb magyar női hetilapnak, az emblematikus Nők Lapjának.

A Nők Lapja Szépség és Nők Lapja Enteriőr 2021-ben is két alkalommal kerül az újságosstandokra, a Nők Lapja Psziché pedig jövőre már a különszámok körét bővíti, szintén 2 megjelenéssel. Márciusban a Nők Lapja Kert és Virágok nyitja a különszámok sorát, és szintén márciusban jelenik meg a Nők Lapja Tavasz is, ami glossy kivitelben készül, és kiemelten foglalkozik a húsvéttal. 2021-ben is tervben van a Nők Lapja Nyár és Tél megjelentetése, sok olvasmányos tartalommal, glossy kivitelben, kellemes, elmélyült kikapcsolódást nyújtva az olvasóknak. A hirdetői és olvasói körben is nagyon kedvelt Nők Lapja Advent 2021-ben is már november elején elérhető lesz, rengeteg ötlettel az ajándékok, az otthondíszítés, és a karácsonyi menü terén.

A Nők Lapja Konyha Desszert jövőre ismét 2 tematikus lapszámmal jelentkezik, márciusban és novemberben.

A kiadó szórakoztató és szolgáltató, tartalmi központja is számos különszámot tervez megjelentetni 2021-ben.

A Meglepetés magazin különszámai 2021-től nem a korábbi években megszokott témákban és ütemezésben készülnek. Májusban jelentkezik a Meglepetés Nők és Nyár különszám, hosszabb írásokkal és a főlap népszerű rovataival. Júniusban jön a Retró, novemberben pedig a Meglepetés Horoszkóp különszám érkezik az újságosstandokra.

A Story 2021-ben is négy különszámot fog megjelentetni: Tavasz, Nyár, Ősz és Tél. Az olvasói piacon népszerű kiadványok sikerét jól jelzi, hogy 2020-ban a karantén időszakában a márciusban megjelenő Story Tavaszból többet értékesített a Central mint 2019-ben.

Tematikus mellékletek és extra tartalmak 2021-ben

Tömeg- és tematikus lapjaink tartalmi sokszínűsége lehetővé teszi, hogy a jól megszokott témák mellett a szerkesztőségek önálló mellékletekkel is jelentkezzenek, olyan az olvasókat is érdeklő kérdéseket végigjárja, ami a hirdetők számára is hiteles kapcsolódást jelent. Az évek óta megszokott szezonális és ünnepi tartalmakon kívül, mint a húsvéti és adventi, anyák napi és gyereknapi fókuszú lapszámok, 2021-ben az átalakuló magazin portfólió miatt a kisgyerekes és wellness – egészség témák is nagyobb hangsúlyt kapnak.

 

Nők Lapja EgészségAz olvasók érdeklődési körének megfelelően a Nők Lapja Egészségben wellness- és alakformálás témával többször is, hosszabb terjedelmű mellékletben foglalkozik majd az év során a szerkesztőség. A Meglepetés magazin az olvasók által már megszeretett kisokos’ formájában tervezi feldolgozni ugyanezt a témát. A tavaszi megújulás jegyében a Marie Claire 20 oldalas belső melléklete foglalkozik majd a szépségápolással.

A nyár közeledtével több lapunkban is – remélhetőleg – újra fókuszba kerül az utazás téma: a Nők Lapja Egészség és a Marie Claire magazinban is hosszabb terjedelemben foglalkozik majd a szerkesztőség a turisztikai desztinációkkal, tömeglapjaink közül pedig a Nők Lapja nyárindító lapszámában járják körül majd a nyári kikapcsolódási lehetőségeket.

A Meglepetés magazinban 2021. március végén jelentkező 16 oldalas kert mellékletével 104 ezer olyan olvasót ér el, akik rendelkeznek kerttel, és közülük 85 ezren aktívan kertészkednek is.

A Nők Lapjában 2021-ben többször is foglalkoznak majd a baba-mama témákkal, értékes tartalmat nyújtva annak a közel 60 ezer olvasónak, akiknek 9 évnél fiatalabb gyermeke van.

A Nők Lapja Egészségben megjelenő wellness tartalmak létjogosultságát jól alátámasztja, hogy a lap olvasói nagyon érdeklődnek az egészséges életmód, diéta, wellness, fitness témák iránt (AFF246).

Forrás: TGI-NOK, 2019.1-4.

Kommunikációs lehetőségek több platformon

A Central az évek során számos jól működő, hatékony megoldást dolgozott ki kereskedelmi partnereinek annak érdekében, hogy a print magazinok mellett a honlapok, a social felületek és influencerek bevonásával nemzetközi színvonalú, 360 fokos kampányokat valósíthassanak meg.

A multiplatform csomagokkal, ahol a print megjelenést online- és social felületek egészítik ki, megsokszorozzák a kampányok elérését. Az influencer együttműködések során pedig a kiadó lehetőséget biztosít arra, hogy a hirdetők olyan, a Central kiadványokhoz társított, minősített véleményvezérekkel együttműködve jutassák el üzenetüket az olvasókhoz, akik azonosulni tudnak a képviselt médiamárkával, tovább erősítve a közvetített üzenet hitelességét a garantált márkabiztonság és a színvonalas tartalmi környezet mellett.

A Marie Claire hirdetői megsokszorozhatják elérésüket a prémium női célcsoportban, hiszen ha a magazin mellett 1 hétig megjelennek a marieclaire.hu-n is, akkor a teljes elérésük közel 190.000-re növelhetik; amit még tovább emelhetnek, ha megjelennek a márka instagram (32,3 ezer követő) és Facebook (96 ezer követő) oldalán.

Forrás: Central becslés, MATESZ, 2020.Q3; RPC=4, Gemius, 2020/10, heti RU, és Facebook és Insta követők ‘2020/11 alapján.

A TOP3 magazinkiadó között piacvezető Central 2021-ben is megbízhatóan szállítja a magas reachet és a tematikus sokszínűséget, változatlan áron kínál korszerű, integrált hirdetési lehetőségeket, értékes és célzott célcsoport elérést a változatos platformokon.

(x) Hirdetői tartalom, azt nem a Media1 készítette!

Szóljon hozzá!