A portfóliós változtatások mögötti stratégia eredményeként a kiadó mégis ugyanolyan óriási elérést és széleskörű tematikus kapcsolódást kínál kereskedelmi partnereinek, kihasználva a több platform és az integráció adta lehetőségeket. Így garantálja a Central, hogy a legerősebb magazinmárkáival hosszabb távon is kiszámítható üzleti partner maradjon.
Több lábú modell, stabil üzleti alapok
A Central magazinjai, mint általában a print médiatípus, több lábon állnak: a hirdetőpiaci árbevétel mellett jelentős olvasópiaci (standokon eladott és előfizetői) bevétellel. A valódi, monetizált tartalom és a kereskedelmi árbevételek együttesen olyan stabil üzleti modellt biztosítanak, amellyel a kiadó hosszabb távon is tervezhet. A Central piacvezető hetilapjai jelentős, a hirdetőpiaci árbevételt meghaladó olvasópiaci bevétellel rendelkeznek.
Ráadásul a leginkább elkötelezett, lojális fogyasztók, az előfizetők megelőlegezik a bizalmat, mert ismerik és elismerik a magazinok igényes, egyedi tartalmait, és hajlandóak előre elköteleződni, hogy hetente kézhez kaphassák kedvenc magazinjaikat.
A print terjesztés és előfizetés támogatása mellett 2021-ben nő a magazinmárkák digitális platformjainak jelentősége, mint például a digitális előfizetések vagy a Nőklapja.hu fizetőfalas oldala.
A vásárlók idén, 10 hónap alatt, közel 1,6 milliárd forintot fizettek a Színes RTV, és 2,4 milliárdot a Nők Lapja hetente megjelenő lapszámaiért. A nagy előfizetői tábor miatt az olvasók előre kifizették fenti összeg 30%-ot a Színes RTV és közel 50%-ot a Nők Lapja esetében.
Magazinmárkák több platformon
A Central hisz magazinmárkái erejében, és tovább építi azokat a print mellett az online térben, valamint a social felületeken is. A több platformon keresztül magasabb elérést biztosít a hirdetőknek, a videós- és podcast megoldások segítségével pedig valódi integrált, ügyfélre szabott megoldásokat kínál.
A Central támogatja ügyfeleit abban, hogy közönségüket közvetlenül szólítsák meg, toborozzanak a social felületeken, látogatókat tereljenek az online oldalak segítségével, és a nyomtatott magazinokban hitelesítsék üzeneteiket.
A multiplatform és integrált megjelenési lehetőségek, továbbá az influencer együttműködések, a podcastok és videós megoldások, valamint a többi egyedi kommunikációs forma, amelyeket a Central kínál, egy helyen összegyűjtve is elérhető, a Central360.hu oldalon. Ezek a vírusálló megoldások a pandémia alatt is bizonyítottak.
Tömeglapok, különszámok, mellékletek
Elérésben verhetetlen tömeglapok
A Central 5 hetilapból álló tömeglap portfóliója egy hónap alatt közel 2,2 millió olvasót ér el, egyaránt megszólítva a nagyvárosi Best vagy a kisebb városokban élő Meglepetés olvasókat, a magasan kvalifikált és AB státuszú Nők Lapja közönséget, a sztáros tartalmak iránt érdeklődő Story vagy a tévénéző Színes RTV vásárlókat is.
Ezeknek a lapoknak az utánozhatatlan hangvétele és folyamatos megújulási képessége évek óta a magyar magazinpiac meghatározó szereplőivé teszi őket, hiszen a sztármagazinok piacának két legnagyobb értékesített példányszámú lapja a Story és a Best, az általános női lappiac vezető terméke a Nők Lapja, harmadik helyét pedig stabilan őrzi a Meglepetés, míg a Színes RTV megingathatatlanul a legnagyobb olvasottságú és egyedüli auditált példányszámú műsorújság a piacon, márpedig úgy tűnik, hogy megéri transzparensnek lenni.
Forrás: NOK, 2019.1-4.
Best | budapesti vagy megyeszékhelyi lakos | 140 AFF |
Meglepetés | egyéb városi lakos | 124 AFF |
Nők Lapja | AB státusz | 156 AFF |
Story | sztárhírek átlag felett érdekli | 188 AFF |
Színes RTV | TV műsör nagyon érdekli | 150 AFF |
Különszámok 2021-ben
2021-ben a Central 13 különszámot tervez megjelentetni. Legtöbb különszámmal a Nők Lapja tartalmi központ készül, 8 lapcímmel, összesen 11 megjelenéssel. A különszámok mellett a Nők Lapja lapcsalád összes nyomtatott terméke és a noklapja.hu oldal is fontos márkakiterjesztése maradnak a legnagyobb magyar női hetilapnak, az emblematikus Nők Lapjának.
A Nők Lapja Szépség és Nők Lapja Enteriőr 2021-ben is két alkalommal kerül az újságosstandokra, a Nők Lapja Psziché pedig jövőre már a különszámok körét bővíti, szintén 2 megjelenéssel. Márciusban a Nők Lapja Kert és Virágok nyitja a különszámok sorát, és szintén márciusban jelenik meg a Nők Lapja Tavasz is, ami glossy kivitelben készül, és kiemelten foglalkozik a húsvéttal. 2021-ben is tervben van a Nők Lapja Nyár és Tél megjelentetése, sok olvasmányos tartalommal, glossy kivitelben, kellemes, elmélyült kikapcsolódást nyújtva az olvasóknak. A hirdetői és olvasói körben is nagyon kedvelt Nők Lapja Advent 2021-ben is már november elején elérhető lesz, rengeteg ötlettel az ajándékok, az otthondíszítés, és a karácsonyi menü terén.
A Nők Lapja Konyha Desszert jövőre ismét 2 tematikus lapszámmal jelentkezik, márciusban és novemberben.
A kiadó szórakoztató és szolgáltató, tartalmi központja is számos különszámot tervez megjelentetni 2021-ben.
A Meglepetés magazin különszámai 2021-től nem a korábbi években megszokott témákban és ütemezésben készülnek. Májusban jelentkezik a Meglepetés Nők és Nyár különszám, hosszabb írásokkal és a főlap népszerű rovataival. Júniusban jön a Retró, novemberben pedig a Meglepetés Horoszkóp különszám érkezik az újságosstandokra.
A Story 2021-ben is négy különszámot fog megjelentetni: Tavasz, Nyár, Ősz és Tél. Az olvasói piacon népszerű kiadványok sikerét jól jelzi, hogy 2020-ban a karantén időszakában a márciusban megjelenő Story Tavaszból többet értékesített a Central mint 2019-ben.
Tematikus mellékletek és extra tartalmak 2021-ben
Tömeg- és tematikus lapjaink tartalmi sokszínűsége lehetővé teszi, hogy a jól megszokott témák mellett a szerkesztőségek önálló mellékletekkel is jelentkezzenek, olyan az olvasókat is érdeklő kérdéseket végigjárja, ami a hirdetők számára is hiteles kapcsolódást jelent. Az évek óta megszokott szezonális és ünnepi tartalmakon kívül, mint a húsvéti és adventi, anyák napi és gyereknapi fókuszú lapszámok, 2021-ben az átalakuló magazin portfólió miatt a kisgyerekes és wellness – egészség témák is nagyobb hangsúlyt kapnak.
Az olvasók érdeklődési körének megfelelően a Nők Lapja Egészségben wellness- és alakformálás témával többször is, hosszabb terjedelmű mellékletben foglalkozik majd az év során a szerkesztőség. A Meglepetés magazin az olvasók által már megszeretett kisokos’ formájában tervezi feldolgozni ugyanezt a témát. A tavaszi megújulás jegyében a Marie Claire 20 oldalas belső melléklete foglalkozik majd a szépségápolással.
A nyár közeledtével több lapunkban is – remélhetőleg – újra fókuszba kerül az utazás téma: a Nők Lapja Egészség és a Marie Claire magazinban is hosszabb terjedelemben foglalkozik majd a szerkesztőség a turisztikai desztinációkkal, tömeglapjaink közül pedig a Nők Lapja nyárindító lapszámában járják körül majd a nyári kikapcsolódási lehetőségeket.
A Meglepetés magazinban 2021. március végén jelentkező 16 oldalas kert mellékletével 104 ezer olyan olvasót ér el, akik rendelkeznek kerttel, és közülük 85 ezren aktívan kertészkednek is.
A Nők Lapjában 2021-ben többször is foglalkoznak majd a baba-mama témákkal, értékes tartalmat nyújtva annak a közel 60 ezer olvasónak, akiknek 9 évnél fiatalabb gyermeke van.
A Nők Lapja Egészségben megjelenő wellness tartalmak létjogosultságát jól alátámasztja, hogy a lap olvasói nagyon érdeklődnek az egészséges életmód, diéta, wellness, fitness témák iránt (AFF246).
Forrás: TGI-NOK, 2019.1-4.
Kommunikációs lehetőségek több platformon
A Central az évek során számos jól működő, hatékony megoldást dolgozott ki kereskedelmi partnereinek annak érdekében, hogy a print magazinok mellett a honlapok, a social felületek és influencerek bevonásával nemzetközi színvonalú, 360 fokos kampányokat valósíthassanak meg.
A multiplatform csomagokkal, ahol a print megjelenést online- és social felületek egészítik ki, megsokszorozzák a kampányok elérését. Az influencer együttműködések során pedig a kiadó lehetőséget biztosít arra, hogy a hirdetők olyan, a Central kiadványokhoz társított, minősített véleményvezérekkel együttműködve jutassák el üzenetüket az olvasókhoz, akik azonosulni tudnak a képviselt médiamárkával, tovább erősítve a közvetített üzenet hitelességét a garantált márkabiztonság és a színvonalas tartalmi környezet mellett.
A Marie Claire hirdetői megsokszorozhatják elérésüket a prémium női célcsoportban, hiszen ha a magazin mellett 1 hétig megjelennek a marieclaire.hu-n is, akkor a teljes elérésük közel 190.000-re növelhetik; amit még tovább emelhetnek, ha megjelennek a márka instagram (32,3 ezer követő) és Facebook (96 ezer követő) oldalán.
Forrás: Central becslés, MATESZ, 2020.Q3; RPC=4, Gemius, 2020/10, heti RU, és Facebook és Insta követők ‘2020/11 alapján.
A TOP3 magazinkiadó között piacvezető Central 2021-ben is megbízhatóan szállítja a magas reachet és a tematikus sokszínűséget, változatlan áron kínál korszerű, integrált hirdetési lehetőségeket, értékes és célzott célcsoport elérést a változatos platformokon.
(x) Hirdetői tartalom, azt nem a Media1 készítette!