Black Friday

Az Amazon visszavonta a Black Fridayre hangoló reklámjait Franciaországban

A párizsi kormány tisztességtelennek nevezte a kampányt.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Az Amazon visszavonta a fekete péntekre hangoló, leárazásokat hirdető reklámjait Franciaországban, miután a párizsi kormány tisztességtelennek nevezte a kampányt a karantén miatt bezárni kényszerülő boltokkal szemben – mondta el az amerikai vállalat egyik szóvivője.

Az MTI szerint a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata felfüggesztette rádiós reklámjait, ugyanakkor francia honlapján szombaton még mindig szerepeltek az elő fekete pénteki kedvezmények.

Agnes Pannier-Runacher gazdasági államtitkár az Europe 1 francia rádióadónak szombaton azt mondta: megkérte az Amazont a kampány felfüggesztésére, mert az egyáltalán nem lett volna tisztességes egy olyan időszakban, amikor 200 ezer üzletnek kell bezárnia.

Franciaországban immár másodszor hirdettek országos vesztegzárat a koronavírus-járvány alatt a fertőzések visszaszorítása érdekében. Az általános karantén idejére a nem létszükségletű áruk kereskedelmével foglalkozó boltoknak be is kell zárniuk.

Kezdődik a szeretet ünnepe

A fekete péntek (Black Friday) a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelzi, amelyre világszerte jelentős leárazásokkal készülnek a cégek. A fekete péntek általában az Egyesült Államokban ünnepelt hálaadási hétvége péntekjére esik.

Az Amazon elő fekete pénteki kampányára idén október 26-a és november 19-e között került volna sor Franciaországban. A cég több franciaországi raktárát bezárta a tavaszi országos karantén alatt, miután a higiéniai körülmények miatt összeütközésbe került helyi szakszervezetekkel.

Pannier-Runacher nem tudott választ adni arra a kérdésre, hogy sor kerülhet-e az Amazon fekete pénteki kampányára. Megjegyezte: ez további egyeztetések függvénye. Franciaországban péntektől legalább két hétre bezártak az éttermek, a kávézók és a nem létfontosságú áruk kereskedelmével foglalkozó üzletek. A korlátozások országszerte felzúdulást váltottak ki, különösen a könyvesboltok körében, amelyek nyitva maradását ellenzéki politikusok és értelmiségiek is követelték.

Néhány napja számoltunk be a LogiNet és a Reacty Digital közös, 18-79 éveseket vizsgáló, reprezentatív felméréséről, amelyből kiderült: míg tavaly csak minden harmadik magyar vásárolt valamilyen Black Friday akció keretében, idén, a koronavírus okozta gazdasági bizonytalanság ellenére ezt a lakosság fele tervezi. Az akció-imádók átlagosan, fejenként 40.000 Ft-ot terveznek költeni kedvezményes árú termékekre.

A Media1 E-kereskedelem rovatának támogatója a Jófogást, Használtautó.hu-t és az Autónavigátor.hu-t működtető Adevinta Hungary. (x)

 

Szóljon hozzá!