Index 404-es oldal

Egy ideig több angol nyelvű cikk is elérhetetlen volt az Indexen

Mind az öt cikk a szerkesztőség álláspontját képviselte a lapvezetéssel szemben.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Szombat reggelre több cikk is eltűnt az Index 404-es oldal angol nyelvű aloldaláról. Mind az öt cikk az azóta felmondott szerkesztőség álláspontját képviselte a lapvezetéssel szemben. Eközben az angol nyelvű aloldal többi anyaga gond nélkül olvasható volt – írta meg a 444.hu.

A 444.hu megkereste az Indexet is, ahonnan ugyan nem kaptak választ, de nem sokkal később ötből négy cikk ismét elérhetővé vált.

Az Index is in danger című anyag azonban csak valamivel később, nagyjából délután három óra körül lett ismét elérhető.  Ez volt az az anyag, amelyben Dull Szabolcs egykori főszerkesztő június 21-én angolul is közölte, hogy az Index függetlensége veszélyben van, mivel külső nyomás alá kerültek. Emiatt állította át a szerkesztőség függetlenségét jelző barométert, ami miatt egy hónappal később kirúgták. Az Index szerkesztősége ezután állt fel, hamarosan pedig elindul saját, új lapjuk, a Telex.

Ahogy korábban a Media1 megírta: a Telex szerkesztősége várhatóan nagyobb lesz az Index stábjánál. Bár az indexesekkel álltak fel, a HVG-hez igazolt az egyik legismertebb brüsszeli szakblog, az EUrologus.

Szeptember közepén Sztankóczy András, az Index vezető szerkesztője a Media1 műsorában reagált a megújuló Indexet ért néhány bírálatra, például arra, mit keres az orbanviktor.hu egykori üzemeltetője a lapnál, vagy hogy miért lett hirtelen szakértő Nógrádi Györgyből az Indexen, holott korábban szélhámosnak állították be. A műsor vendége volt Kárpáti Márton, a Telex tulajdonosa, az Index volt főszerkesztő-helyettese is, aki elmondta, hogyan lett ő a tervezett lap tulajdonosa. A beszélgetést itt hallgathatja meg.

Szóljon hozzá!