Borító: Nógrádi György a közmédia műsorának szakértőjeként korábban

Az Index egykoron szélhámosként jellemezte, most komoly szakértőként idézte Nógrádi Györgyöt

A 444 találata szerint a megújuló Index homlokegyenest másként írt a kormányhoz közeli személyről mint a nemrég távozó régi stáb, mely annak idején leleplező jellegű írást közölt a kormánymédiában rendszeresen megszólaltatott, számos vicces Coub-videóból is ismert Nógrádiról.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Néhány hét híján már öt éve, hogy Dezső András oknyomozó újságíró (ő néhány napja már a HVG-nél dolgozik az Indextől történő felmondása után) nagy visszhangot kiváltó cikkben kétségbe vonta az Indexen, hogy a kormány kedvenc biztonságpolitikai szakértője, a kormánymédiában több száz médiaszereplést bonyolító sztárja, Nógrádi György valódi, tudományos tevékenységet folytat-e. Az újságíró annak idején különböző ellentmondásokat emelt ki Nógrádi életrajzából és személyét érintően különböző helyeken hangoztatott állításai kapcsán.

A migrációról rendszeresen megnyilvánuló Nógrádi akkor azt mondta a Magyar Nemzetnek, háborút folytatnak ellene.

Nem sokkal később azonban a Magyar Narancs és az Index további furcsaságokról cikkezett Nógrádi életműve kapcsán. Megkérdőjelezték Nógrádi függetlenségét és még inkább a szavahihetőségét.

Most már az Indexnél is szakértőként idézik

Ilyen előzmények után érdekes, hogy a 444.hu rátalált a megújult Indexen egy friss szerdai írásra, mely Angela Merkel német kancellár utódlásával foglalkozik, és ebben a korábban szélhámosként beállított Nógráditól ezúttal úgy idéznek mint Németország-szakértő.

A 444 szerint az eset olyan, mintha az Index ezzel eltörölte volna a múltját.

A 444 ezek után gyorsan megemlítette, hogy az Indexhez nemrég igazolt főszerkesztő-helyettesnek az a Balogh Ákos Gergely, aki a Mandiner alapítója volt, emellett cége üzemeltette az orbanviktor.hu-t, bár a Media1 úgy tudja, hogy ma nem Balogh felügyelte az oldalt, hanem a volt valaszonline.hu-s Sztankóczy András.

A Media1 kereste az ügyben Szombathy Pált, az Index főszerkesztőjét, de nem kívánta kommentálni a 444 cikkét.

Az Index Angela Merkelről szóló cikkében egyébként Nógrádi mellett Nagy Attila Tibortól, a Méltányosság Politikaelemző Központ szakértőjétől és Ingo Gondro szász-anhalti CDU-politikustól, a német Kereszténydemokrata Unió konzervatív platformja, a Werteunion (Értékek Uniója) alelnökétől is idéznek.

Nógrádi médiaszerepléseivel tele van a Coub nevű internetes felület.

Borító: Nógrádi György a közmédia műsorának szakértőjeként korábban
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!