A 444 Makró nevű magazin terve

Nyomtatott magazint adott ki a 444.hu

A 444 Makro című nyomtatott tematikus lap a Túlélés vs. túl nem élés alcímet viseli, és minden írása e köré szerveződik.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Összejött a 444 által még februárban kért olvasói támogatás, így végül meg tudták jelentetni a 444 Makro című nyomtatott magazint.

„Miként a nómenesztómen is mutatja: hosszú, alapos cikkeket toboroztunk bele, kábé egyetlen nagy metatéma, a túlélés köré: hogy hát volna itt az elég kétesélyesnek tűnő meccs az éghajlattal, vírusokkal, atomfegyverekkel, végső soron: saját magunkkal, amit csak meg kéne nyerni valahogy. (Hazai pálya,  ismerős bíró.)”

– írta az új magazinról Uj Péter főszerkesztő.

A 444 Makro üzleti megközelítésében a crowdfunding és a hagyományos lapértékesítés hibridje: még csak a koncepció létezett, amikor az olvasóközönség már előre támogathatta a lap elkészülését, de mégsem adományokról van szó, hiszen késleltetve, de kézzelfogható kiadványt vásároltak a pénzükért.

A 444 Makro c. magazin
A 444 Makro c. magazin

Az újság utóbb az online és offline könyvesboltokban is megjelent, a Libri és a Bookline is értékesíti. Eredetileg újságos-standokra is szánták, ezt azonban a koronavírus miatti helyzet felülírta, ahogyan a kiadvány tartalmára is hatott.

„Amikor elkezdtük, még a klímaváltozás tűnt a legnyomasztóbb túlélési feladatnak, március elején aztán elszabadult a vírus Európában, és a készre szerkesztett, éppen nyomdába induló újságot kellett egy-két nap alatt átrendezni, hogy ne jelenjen meg anélkül, hogy akár utalna a járványra” – nyilatkozta Erdélyi Péter, a kiadvány lapigazgatója.

A túlélés tematika persze áttételesen magához a 444-hez is kapcsolódik, ugyanis nem titkolt cél az olvasói kapcsolatok elmélyítése és ezzel a pénzügyi fenntarthatóság erősítése.

„Tömegesen támogatnak bennünket a kitartó olvasóink, ami bár a jelen válsághelyzetben csak kis részben tudja pótolni a kieső reklámbevételeket, mára fajsúlyos finanszírozási elem a cég egészének fenntartásában. Ilyen szempontból a Makro látványos siker: az olvasók és pár úttörő hirdető bizalma révén, 5000-nél több előre eladott példánnyal ez a fajlagosan legdrágábban előállítható, »próbaszám« már azelőtt profitot termelt, hogy kikerült volna a boltokba. Tanulunk, készülünk a folytatásra, a fogadtatás zavarba ejtően pozitív”

– nyilatkozta Kardos Gábor, a kiadó Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója.

A 444 Makro – Túlélés vs. túl nem élést egyébként 1490 Ft-ért értékesítik, 84 oldalas és újrahasznosított papírra készült.  Azok, akik a februári támogatáskor már támogatták a lapot, postán kapják kézhez ezekben a napokban.

Ilyen kérdéseket feszeget a 444 magazinja

  • Mire számíthatunk a vírus és a nyomában járó gazdasági összeomlás után?
  • Mit gondol az előttünk álló kihívásokról, és a megváltozó világról Ivan Krastev, a populizmus egyik legnagyobb szakértője, és Tyler Cowen, a világ egyik legbefolyásosabb közgazdásza?
  • Mit tanulhatunk most a világirodalom legnagyobb karanténregényeiből?
  • Milyen hatása lehet a klímaváltozásnak Magyarországon?
  • Mi van, ha a szorongás nem azt jelzi, hogy velünk van valamilyen hiba, hanem természetes reakció a minket körülvevő világra?
  • Hogyan élt túl Németország élén 15 éven át mindent és mindenkit, Angela Merkel?
  • Mi a világhódító magyar csodatöltőtoll titka?

További hírek és cikkek találhatók a Media1.hu-n!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!