Összejött a 444 által még februárban kért olvasói támogatás, így végül meg tudták jelentetni a 444 Makro című nyomtatott magazint.
„Miként a nómenesztómen is mutatja: hosszú, alapos cikkeket toboroztunk bele, kábé egyetlen nagy metatéma, a túlélés köré: hogy hát volna itt az elég kétesélyesnek tűnő meccs az éghajlattal, vírusokkal, atomfegyverekkel, végső soron: saját magunkkal, amit csak meg kéne nyerni valahogy. (Hazai pálya, ismerős bíró.)”
– írta az új magazinról Uj Péter főszerkesztő.
A 444 Makro üzleti megközelítésében a crowdfunding és a hagyományos lapértékesítés hibridje: még csak a koncepció létezett, amikor az olvasóközönség már előre támogathatta a lap elkészülését, de mégsem adományokról van szó, hiszen késleltetve, de kézzelfogható kiadványt vásároltak a pénzükért.

Az újság utóbb az online és offline könyvesboltokban is megjelent, a Libri és a Bookline is értékesíti. Eredetileg újságos-standokra is szánták, ezt azonban a koronavírus miatti helyzet felülírta, ahogyan a kiadvány tartalmára is hatott.
„Amikor elkezdtük, még a klímaváltozás tűnt a legnyomasztóbb túlélési feladatnak, március elején aztán elszabadult a vírus Európában, és a készre szerkesztett, éppen nyomdába induló újságot kellett egy-két nap alatt átrendezni, hogy ne jelenjen meg anélkül, hogy akár utalna a járványra” – nyilatkozta Erdélyi Péter, a kiadvány lapigazgatója.
A túlélés tematika persze áttételesen magához a 444-hez is kapcsolódik, ugyanis nem titkolt cél az olvasói kapcsolatok elmélyítése és ezzel a pénzügyi fenntarthatóság erősítése.
„Tömegesen támogatnak bennünket a kitartó olvasóink, ami bár a jelen válsághelyzetben csak kis részben tudja pótolni a kieső reklámbevételeket, mára fajsúlyos finanszírozási elem a cég egészének fenntartásában. Ilyen szempontból a Makro látványos siker: az olvasók és pár úttörő hirdető bizalma révén, 5000-nél több előre eladott példánnyal ez a fajlagosan legdrágábban előállítható, »próbaszám« már azelőtt profitot termelt, hogy kikerült volna a boltokba. Tanulunk, készülünk a folytatásra, a fogadtatás zavarba ejtően pozitív”
– nyilatkozta Kardos Gábor, a kiadó Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója.
A 444 Makro – Túlélés vs. túl nem élést egyébként 1490 Ft-ért értékesítik, 84 oldalas és újrahasznosított papírra készült. Azok, akik a februári támogatáskor már támogatták a lapot, postán kapják kézhez ezekben a napokban.
Ilyen kérdéseket feszeget a 444 magazinja
- Mire számíthatunk a vírus és a nyomában járó gazdasági összeomlás után?
- Mit gondol az előttünk álló kihívásokról, és a megváltozó világról Ivan Krastev, a populizmus egyik legnagyobb szakértője, és Tyler Cowen, a világ egyik legbefolyásosabb közgazdásza?
- Mit tanulhatunk most a világirodalom legnagyobb karanténregényeiből?
- Milyen hatása lehet a klímaváltozásnak Magyarországon?
- Mi van, ha a szorongás nem azt jelzi, hogy velünk van valamilyen hiba, hanem természetes reakció a minket körülvevő világra?
- Hogyan élt túl Németország élén 15 éven át mindent és mindenkit, Angela Merkel?
- Mi a világhódító magyar csodatöltőtoll titka?
További hírek és cikkek találhatók a Media1.hu-n!