sör

Kiterjeszti együttműködését a Sörszövetség és az Önszabályozó Reklám Testület

Magasabb szintű együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Sörgyártók Sörszövetsége és az Önszabályozó Reklám Testület, így Sörszövetség és a tagjai integráltabban működnek együtt az ÖRT–tel.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

„A Sörszövetség, megalakulása óta, azaz közel három évtizede elkötelezett a felelős kommunikáció és a transzparens önszabályozás mellett. Az új megállapodásunk egyik legfontosabb eleme az a vállalás, amely alapján a Sörszövetséghez érkező fogyasztói és versenytársi panaszok kezelését az Önszabályozó Reklám Testületre bízzuk a döntések függetlenségének biztosítása céljából. Ez a transzparens, független és gyors eljárás valamennyi érintett fél számára komoly hozzáadott értékkel és iránymutatással bír”

– nyilatkozta Kántor Sándor, a Sörszövetség igazgatója.

„Az, hogy az iparágak vezető szereplői hogyan végzik az önszabályozást a mindennapokban, nagy hatással van a hazai önszabályozás kultúrájára. Éppen ezért kiemelten fontos számunkra ez a megállapodás, amely a nagy sörgyártók etikus reklámozás iránti elkötelezettségét és ezzel az önszabályozás jelentőségét bizonyítja”

– mondta Molnár Kálmán, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) elnöke.

Kántor Sándor (Sörszövetség) és Molnár Kálmán (Önszabályozó Reklám Testület) aláírja a megállapodást
Kántor Sándor (Sörszövetség) és Molnár Kálmán (Önszabályozó Reklám Testület) aláírja a megállapodást

„A Sörszövetség tagvállalatainak digitális területre vonatkozó új önkéntes vállalásai jó apropót és különös jelentőséget adnak az új együttműködésnek” – hangsúlyozta Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.

A Sörszövetség tagsága, a négy legnagyobb piaci szereplő – a Borsodi, a Carlsberg, a Dreher és a Heineken – az Önszabályozó Reklám Testületnek külön-külön is vállalati tagjai. A Magyar Reklámetikai Kódex előírásainál is szigorúbb önkéntes reklámozási szabályaik betartását nemzetközi monitoring keretében is ellenőrzi az ÖRT. Például az idén ősszel zajlott nemzetközi audit kiemelt módon, a digitális felületeken való szigorú vállalások gyakorlati megvalósítását ellenőrizte.

„A négy nagy sörgyártó rendszeresen véleményezteti még megjelenés előtt a reklámjaikat, és minden évben tréninget tartunk a munkatársaik számára a Reklámetikai Kódex előírásairól, és a saját céges vállalásaikról. Nem csoda, hogy a monitoring vizsgálatok kiváló megfelelést mutatnak” – fűzte hozzá Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.

Borító: 123rf

Szóljon hozzá!