sör

Kiterjeszti együttműködését a Sörszövetség és az Önszabályozó Reklám Testület

Magasabb szintű együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Sörgyártók Sörszövetsége és az Önszabályozó Reklám Testület, így Sörszövetség és a tagjai integráltabban működnek együtt az ÖRT–tel.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

„A Sörszövetség, megalakulása óta, azaz közel három évtizede elkötelezett a felelős kommunikáció és a transzparens önszabályozás mellett. Az új megállapodásunk egyik legfontosabb eleme az a vállalás, amely alapján a Sörszövetséghez érkező fogyasztói és versenytársi panaszok kezelését az Önszabályozó Reklám Testületre bízzuk a döntések függetlenségének biztosítása céljából. Ez a transzparens, független és gyors eljárás valamennyi érintett fél számára komoly hozzáadott értékkel és iránymutatással bír”

– nyilatkozta Kántor Sándor, a Sörszövetség igazgatója.

„Az, hogy az iparágak vezető szereplői hogyan végzik az önszabályozást a mindennapokban, nagy hatással van a hazai önszabályozás kultúrájára. Éppen ezért kiemelten fontos számunkra ez a megállapodás, amely a nagy sörgyártók etikus reklámozás iránti elkötelezettségét és ezzel az önszabályozás jelentőségét bizonyítja”

– mondta Molnár Kálmán, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) elnöke.

Kántor Sándor (Sörszövetség) és Molnár Kálmán (Önszabályozó Reklám Testület) aláírja a megállapodást
Kántor Sándor (Sörszövetség) és Molnár Kálmán (Önszabályozó Reklám Testület) aláírja a megállapodást

„A Sörszövetség tagvállalatainak digitális területre vonatkozó új önkéntes vállalásai jó apropót és különös jelentőséget adnak az új együttműködésnek” – hangsúlyozta Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.

A Sörszövetség tagsága, a négy legnagyobb piaci szereplő – a Borsodi, a Carlsberg, a Dreher és a Heineken – az Önszabályozó Reklám Testületnek külön-külön is vállalati tagjai. A Magyar Reklámetikai Kódex előírásainál is szigorúbb önkéntes reklámozási szabályaik betartását nemzetközi monitoring keretében is ellenőrzi az ÖRT. Például az idén ősszel zajlott nemzetközi audit kiemelt módon, a digitális felületeken való szigorú vállalások gyakorlati megvalósítását ellenőrizte.

„A négy nagy sörgyártó rendszeresen véleményezteti még megjelenés előtt a reklámjaikat, és minden évben tréninget tartunk a munkatársaik számára a Reklámetikai Kódex előírásairól, és a saját céges vállalásaikról. Nem csoda, hogy a monitoring vizsgálatok kiváló megfelelést mutatnak” – fűzte hozzá Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.

Borító: 123rf

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Klubrádió

Ismét a Médiatanács kezében a Klubrádió sorsa

Kérelmet adott be pár hete az éppen ma a 18. születésnapját ünneplő, pár éve a Médiatanács által majdnem teljesen elnémított rádió a 2021 elején lejáró médiaszolgáltatási jogosultságának meghosszabbítása ügyében a grémiumhoz. Stock Richárd vezérigazgatót erről kérdezte a Media1.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!