Rádió 1 Pécs

Leváltották a Rádió 1 Péccsel összebútorozva működő rádiós céggel százmilliókra szerződő pécsi önkormányzati kft. vezetőjét

A Media1 információi szerint a Fodor József tulajdonában lévő Rádió 1 Péccsel összebútorozva működő P1 Rádió Kft.-vel kötött nagy értékű szerződés miatt kell mennie Vincze Balázsnak, a pécsi önkormányzat érdekeltségében lévő kft. vezetőjének, akinek a menesztéséről csütörtökön az új pécsi polgármester posztolt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Péterffy Attila, Pécs október 13-án megválasztott polgármestere csütörtökön a Facebookon bejelentette, hogy a pécsi közgyűlés csütörtöki rendkívüli ülésén azonnali hatállyal leváltotta Vincze Balázst, a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. (ZSÖK NKft.) ügyvezetőjét, mivel a városi cégnél a polgármester megbízásából zajló átvilágítás „kötelességszegő magatartást” tárt fel egy Vincze által megkötött jelentősen nagy összegű szerződéssel kapcsolatban.

A polgármester azt írta, hogy a rendelkezésére álló dokumentumok alapján Vincze Balázs a ZSÖK NKft. ügyvezetőjeként nettó 165 millió, azaz bruttó 209,6 millió forintos szerződést kötött „egy pécsi rádiót működtető céggel”. (A polgármester nem nevezte meg a céget.)

Közgyűlési jóváhagyás kellett volna egy ilyen összegű szerződéshez

A polgármester szavai szerint egy ilyen jelentős összegű szerződés aláírása a kft. alapítójának, azaz a Pécs Megyei Jogú Városának közgyűlésének előzetes hozzájárulásához kötött, az ügyvezető azonban nem kért ilyen jóváhagyást a szerződésre, és ezzel Péterffy Attila szerint az ügyvezető megszegte a ZSÖK Nkft. Szervezeti és Működési Szabályzatát, Beszerzési Szabályzatát, Alapító Okiratát, valamint a pécsi önkormányzat vagyonrendeletét.

A közgyűlés egyébként Vincze Balázs visszahívását követően egy új, ideiglenes ügyvezetőt nevezett ki a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. élére Rózsa Zoltán személyében. A polgármester Rózsa Zoltánt arra kérte, hogy járjon el az ügyben, gondoskodjon annak teljes körű feltárásáról, ha szükséges, igazságügyi média-, reklám- és könyvszakértő bevonásával.

„Amennyiben a vizsgálat az ügyvezető kötelességszegő magatartása mellett a szerződésből eredő vagyoni hátrányt is feltár, kezdeményezni fogom az ügyben a felelősségre vonást” – írta a polgármester a közösségi médiás oldalán.

Fodi és a Rádió 1 Pécs közvetlen közelébe vezetnek a szálak

A Media1 információi szerint az ügyben a rádiós berkekben sokszor csak Fodiként emlegetett Fodor József nevéhez köthető, és a korábban Andy Vajna filmügyi kormánybiztos vezette Rádió 1-gyel szövetségben működő Rádió 1 Péccsel a saját weboldalaik szerint is szó szerint összebútorozva működő (vagyis azonos címen és azonos telefonszámmal elérhető), sőt a honlapon feltüntetett személyek között is jelentős átfedéseket mutató, valamint a Rádió 1 Pécs honlapjával hiperhivatkozásokkal összekapcsolt P1 Rádió Kft.-vel (Pécs FM) kötött médiaszerződésről van szó.

Ennek a cégnek idén júliusig a Rádió 1 Pécset tulajdonló Fodor József volt anyósa, Uhrin Györgyné volt az egyik tulajdonosa.

A P1 Rádió Kft. céghálója. Uhrin Györgyné, Fodi anyósa, aki idén júliusban kiszállt a tulajdonosok közül, szaggatottal szerepel. Forrás: Opten céginformációs rendszer
A P1 Rádió Kft. céghálója. Uhrin Györgyné, Fodi anyósa, aki idén júliusban kiszállt a tulajdonosok közül, szaggatottal szerepel. Forrás: Opten céginformációs rendszer
A Pécs FM honlapja a Rádió 1-es hivatkozásokkal
A Pécs FM (P1 Rádió Kft.) honlapja a Rádió 1 Pécsre mutató hivatkozásokkal

Fodi neve azért lehet ismerős sokaknak, hiszen neve nem csak a Rádió 1 Pécs, de a Pécs FM-et működtető P1 Rádió Kft. kapcsán is előkerült. Utóbbi kft. meglehetősen visszás körülmények között nyert rádiós frekvenciát Pécsett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsától. A Karas Monika vezette Médiatanács nagyon elnéző volt a céggel, mely a saját tulajdonosáról valótlan adatot közölt a pályázati eljárás során, illetve elhallgatta a P1 Rádió Kft. és a Mambo Rádió Kft. közötti összefonódások tényét, holott ezt fel kellett volna tárnia a rádiós frekvenciapályázat során. A sajtócikkek ellenére a Médiatanács tagjai következmények nélkül megúszták a törvénytelenül lezajló rádiós pályázatot, és a P1 is különösebb retorzió nélkül megúszta, hogy a tulajdonosokra vonatkozó részben megtévesztő adattal pályázott. (A botrányos frekvenciapályázati eljárás alatt Fodi anyósának anyja nevét módosítani kellett, ahogyan arról a 24.hu beszámolt.)

Fodi a P1 Media Group honlapján
Fodor József, Fodi a P1 Media Group honlapján, a Rádió 1 Pécs és a Pécs FM logója felett

Korábban a Szabad Pécs is írt a Rádió 1-gyel közeli céggel kötött szerződésekről: ők még nagyobb összegeket is említettek, mint most a polgármester, így elképzelhetőnek tűnik, hogy további dokumentumok is előkerülnek. A szabadpecs.hu korábban azt írta, 2018-ban legalább nettó 240 millió forint értékben kötöttek szerződéseket a P1 cégcsoporttal a pécsi önkormányzati cégnél.

Frissítés

Cikkünket frissítettük, képi illusztrációkkal láttuk el, hogy a Fodor József (Fodi) tulajdonolta Rádió 1 Pécs (Mambo Rádió Kft.) és a Pécs FM (P1 Rádió Kft.) közötti szoros személyi és egyéb kapcsolódásokat, összefonódásokat egyértelműbbé tegyük.

Borító: A Rádió 1 Pécs honlapjának egy részlete

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A DIGI budapesti, Váci úti bejárata

Beadta a DIGI az NMHH elleni keresetét

Tegnap óta a bíróságon van a holland DIGI Communications N.V. a távközlési óriást az 5G pályázatból kizáró NMHH-döntés jogszerűtlenségének megállapítására irányuló keresete. A cég az 5G-frekvenciaaukció felfüggesztését kérte a jogvitát lezáró jogerős bírósági ítélet megszületéséig.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!