CNN.com, képernyőrészlet 2019. október 4-én

A CNN nem adja le Donald Trump két kampányvideóját

Az indoklás szerint az elutasított kampányanyagok nem tényszerűek, az egyik ráadásul a CNN-t sértegeti. Egy harmadik videót viszont leadnak.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A CNN csütörtök este azzal indokolta a döntését, hogy az újraválasztási kampány két elutasított videója nem volt tényszerű. A kampány egy harmadik reklámját azonban sugározni fogják – írta az MTI.

Az egyik videó Joe Biden volt alelnök, a demokraták pillanatnyilag legesélyesebb elnökjelölt-aspiránsa elleni vádakkal foglalkozott, a televízió illetékesei azonban közölték, hogy e vádak nem megalapozottak, ezért nem hajlandók sugározni. Ráadásul a videóban „média-ölebekről” beszéltek, és közben a CNN műsorvezetőinek fotói láthatók.

Az amerikai hírtelevízió vezetése közölte: elfogadhatatlannak tartja a munkatársai ócsárlását.

A másik kampányanyag a Donald Trump és Volodimir Zelenszkij ukrán elnök közötti telefonbeszélgetés kiszivárogtatójáról szólt, és a többi között megismételte Trump kijelentését, miszerint a felmentését célzó alkotmányos eljáráshoz (impeachment) szükséges vizsgálatok és az egész folyamat nem más, mint „államcsíny”.

Trump stábja szerint a CNN a Demokrata Párt pr-cége

A reklámok visszautasítása után az elnök kampánycsapata a CNN-t a Demokrata Párt pr-cégének nevezte. Tim Murtaugh kampányszóvivő közölte: a CNN Joe Biden védelmezésével foglalkozik, és ezért szerinte nem is meglepő, hogy „az igazságot kimondó reklámokat nem sugározzák”.

Csütörtökön este Joe Biden kampánya bejelentette: hatmillió dollárt szán reklámkampányra abban a négy tagállamban, ahol a jövő évben az első előválasztásokat tartják. A Biden-kampány televíziókban és internetes platformokon is zajlik majd.

(MTI nyomán)

Borító: CNN.com, képernyőrészlet 2019. október 4-én

Szóljon hozzá!

Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságainak tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.

A Magyar Parlament

A tiltakozás ellenére elfogadták a kata szigorítását: rosszul járnak az újságírók, a weblaptulajdonosok, a fuvarosok, az ügyvédek és sokan mások

A pénteken elfogadott jogszabályi rendelkezés alapján jövőre, ha egy katás vállalkozás egy év alatt 3 millió forintnál magasabb összegű bevételre tesz szert ugyanazon üzleti partnerétől, akkor azt extrém mértékű, 40 százalékos büntetőadóval sújtják a kata fix összegén felül. Megszűnik továbbá a kettős katázás lehetősége és sor más, a vállalkozók szempontjából rendkívül előnytelen változás is jön, miközben kivételezni fognak az állam beszállítóival. A változások nagyon kedvezőtlenül érintik a média szektort is.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke, a Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke

Az Index.hu Zrt. elnöke pontosítást kért a 444-től, és azt, hogy „ne működjön közre az Index szétverésében”

Bodolai László a 444-hez és a Media1-hez is eljuttatott jegyzőkönyvi részlettel igazolva látja, hogy szerinte nem igaz, amit tegnap a 444 írt az Index.hu Zrt. kapcsán. Az Index elnöke több kört is futott már a 444.hu-nál, először a szerzőnél, majd a főszerkesztőnél és a 444-et működtető Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatónál is, hogy pontosítsák az írást, illetve ahogy Bodolai fogalmazott, „ne működjön közre az Index szétverésében”. Bodolai azonban állítja: nem kapott választ. Ezt a 444 munkatársa is megerősítette a Media1 érdeklődésére, de azt is elmondta, miért.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!