rádió

Átadták az Év Rádiósa díjat, HEROE-tag lett az induló Best FM Budapest

Az Év Rádiósa díjátadóra a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) konferenciáján került sor, ahol több érdekesség is elhangzott.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Hogyan növelhető a rádiók reklámbevétele? Erre a kérdésre koncentráltak a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) konferenciáján.

A rendezvényen a rádiósokon túl részt vettek a reklámügynökségek, a médiahatóság és a kutatócégek szakemberei is. Számos előadás és vitafórum után a HEROE elnöke, Hauk Zoltán (a Rádió 1 kereskedelmi igazgatója) adta át Az Év Rádiósa díjat, amelynek odaítéléséről korábban a tagok szavazatai döntöttek.

Az Év Rádiósa elismerést Radetzky András, a HEROE tiszteletbeli elnöke, a Katolikus Rádió vezérigazgató-helyettese, a Fehérvár Rádió volt tulajdonosa kapta meg. Radetzky Andráson kívül posztumusz-díjat kapott a tavaly novemberben elhunyt Bolla Zsolt és Dittmann András is, mindketten évtizedes szakmai munkájuk elismeréseként.

Radetzky András, a Magyar Katolikus Rádió vezérigazgató-helyettese, a Fehérvár Rádió volt tulajdonosa a Katolikus Rádió épülete előtt 2016-ban.
Radetzky András, a Magyar Katolikus Rádió vezérigazgató-helyettese, a Fehérvár Rádió volt tulajdonosa a Katolikus Rádió épülete előtt 2016-ban. Fotó: Bellai László

Magas hallgatottság, alacsony reklámköltés

A konferencián nemzetközi előadóként a román rádiós piacról tartott előadást Nagy István, az erdélyi Radio Gaga társügyvezetője.

A konferenciát Hauk Zoltán, a HEROE elnöke nyitotta meg.

„Magyarországon a fogyasztók körében a rádiózás töretlenül népszerű médiakategória, a 15 év feletti lakosság 70 százaléka naponta ráhangol valamelyik rádiócsatornára. Ez az arány több megyeszékhelyeken 80 százalék feletti. Ennek ellenére a rádiós iparág részesedése mindössze 4 százalék a reklámtortából, ez pedig méltatlanul alacsony” – mondta nyitóbeszédében Hauk Zoltán.

Trendivé kell tenni a rádiózást

A reklámügynökségi képviselők szerint nem a rádióhallgatók számával van a gond, hanem azzal, hogy napjainkban a multinacionális cégek marketingesei számára nem elég „trendi” a rádió. Az iparágnak így elsősorban az imidzs- és brandépítésre kellene fókuszálnia.

Az európai piacokon bevezetett műszeres mérés jelentősen hozzájárult a rádiós piaci árbevételek növekedéséhez, ez a módszer a fejlődő technológia és a csökkenő eszközköltség eredményeként ma már Magyarországon is megvalósítható, tájékoztattak a kutatási szakemberek.

Hatvan fölé emelkedett a HEROE tagjainak száma, a Best FM Budapest is beszállt

A szakmai napot követően megtartotta éves közgyűlését a Helyi Rádiók Országos Egyesülete, ahol újabb hét tag (Paks FM, 101.7 Pécs FM, Rádió1 Kaposvár, Rádió1 Nagykanizsa, Best FM Budapest, Rádió1 Velence, Best FM Fehérvár) felvételével a szervezet tagjainak száma 62-re emelkedett.

A Best FM Budapest HERO-taggá válása azért is érdekes, mivel jelenleg találgatások vanank kapcsán, hogy a Médiatanács által adott szeptember 17-i póthatáridőben el tud-e indulni a Best FM. Igaz, a taggá válás még közel sem jelent garanciát, hogy ez megtörténik.

További rádiós hírek találhatók a Media1 rádió rovatában.

Borító: 123rf.com

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!