rádió

Átadták az Év Rádiósa díjat, HEROE-tag lett az induló Best FM Budapest

Az Év Rádiósa díjátadóra a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) konferenciáján került sor, ahol több érdekesség is elhangzott.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Hogyan növelhető a rádiók reklámbevétele? Erre a kérdésre koncentráltak a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) konferenciáján.

A rendezvényen a rádiósokon túl részt vettek a reklámügynökségek, a médiahatóság és a kutatócégek szakemberei is. Számos előadás és vitafórum után a HEROE elnöke, Hauk Zoltán (a Rádió 1 kereskedelmi igazgatója) adta át Az Év Rádiósa díjat, amelynek odaítéléséről korábban a tagok szavazatai döntöttek.

Az Év Rádiósa elismerést Radetzky András, a HEROE tiszteletbeli elnöke, a Katolikus Rádió vezérigazgató-helyettese, a Fehérvár Rádió volt tulajdonosa kapta meg. Radetzky Andráson kívül posztumusz-díjat kapott a tavaly novemberben elhunyt Bolla Zsolt és Dittmann András is, mindketten évtizedes szakmai munkájuk elismeréseként.

Radetzky András, a Magyar Katolikus Rádió vezérigazgató-helyettese, a Fehérvár Rádió volt tulajdonosa a Katolikus Rádió épülete előtt 2016-ban.
Radetzky András, a Magyar Katolikus Rádió vezérigazgató-helyettese, a Fehérvár Rádió volt tulajdonosa a Katolikus Rádió épülete előtt 2016-ban. Fotó: Bellai László

Magas hallgatottság, alacsony reklámköltés

A konferencián nemzetközi előadóként a román rádiós piacról tartott előadást Nagy István, az erdélyi Radio Gaga társügyvezetője.

A konferenciát Hauk Zoltán, a HEROE elnöke nyitotta meg.

„Magyarországon a fogyasztók körében a rádiózás töretlenül népszerű médiakategória, a 15 év feletti lakosság 70 százaléka naponta ráhangol valamelyik rádiócsatornára. Ez az arány több megyeszékhelyeken 80 százalék feletti. Ennek ellenére a rádiós iparág részesedése mindössze 4 százalék a reklámtortából, ez pedig méltatlanul alacsony” – mondta nyitóbeszédében Hauk Zoltán.

Trendivé kell tenni a rádiózást

A reklámügynökségi képviselők szerint nem a rádióhallgatók számával van a gond, hanem azzal, hogy napjainkban a multinacionális cégek marketingesei számára nem elég „trendi” a rádió. Az iparágnak így elsősorban az imidzs- és brandépítésre kellene fókuszálnia.

Az európai piacokon bevezetett műszeres mérés jelentősen hozzájárult a rádiós piaci árbevételek növekedéséhez, ez a módszer a fejlődő technológia és a csökkenő eszközköltség eredményeként ma már Magyarországon is megvalósítható, tájékoztattak a kutatási szakemberek.

Hatvan fölé emelkedett a HEROE tagjainak száma, a Best FM Budapest is beszállt

A szakmai napot követően megtartotta éves közgyűlését a Helyi Rádiók Országos Egyesülete, ahol újabb hét tag (Paks FM, 101.7 Pécs FM, Rádió1 Kaposvár, Rádió1 Nagykanizsa, Best FM Budapest, Rádió1 Velence, Best FM Fehérvár) felvételével a szervezet tagjainak száma 62-re emelkedett.

A Best FM Budapest HERO-taggá válása azért is érdekes, mivel jelenleg találgatások vanank kapcsán, hogy a Médiatanács által adott szeptember 17-i póthatáridőben el tud-e indulni a Best FM. Igaz, a taggá válás még közel sem jelent garanciát, hogy ez megtörténik.

További rádiós hírek találhatók a Media1 rádió rovatában.

Borító: 123rf.com

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

168 Óra

Végrehajtók a 168 Óra kiadójánál

Tartozások miatt több végrehajtási eljárás is indult a 168 Óra kiadója ellen. Eközben ismét új ügyvezetőt kapott a hetilap kiadója, a Telegráf Kiadó Kft.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!