Nagy port kavart az elmúlt hetekben a CBA által közzétett CBA Piros című reklámja, melynek leállítását követelte pár hete az Egyenlítő Alapítvány. Az alapítvány szerint a reklám a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó, sértő módon ábrázolta. Véleményük szerint a filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott „pirossal”, gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitáltak.
Az elsősorban YouTube-on terjesztett reklámvideóval foglalkozott a Magyar Reklám Szövetség (MRSZ) is, mely felelős magatartásra szólította fel a reklámszakma képviselőit.
A reklámvideót azóta a CBA eltávolította, de ma a Kreatív Nagy Kreatív Márkanap elnevezésű budapesti konferenciáján újra előjött a téma. Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) tavasszal kinevezett új főtitkára, Gerendi Zsolt egy kerekasztal-beszélgetésen érintette a témát.
Gerendi Zsolt a beszélgetés moderátorának kérdésére válaszolva elmondta, hogy fogyasztói panasz nyomán az ÖRT is elemezte a CBA Piros Reklámját. Ennek nyomán az ÖRT „elmeszelte” a reklámot, mivel öncélú szexualitása miatt a szpot az ÖRT szerint is sértő volt.
Bár a CBA nem tagja az ÖRT-nek, az Önszabályozó Reklám Testület felvette a kapcsolatot a hirdetővel is.
Az ÖRT főtitkára elmondta: a márka konstruktívan együttműködött az ÖRT-vel. A márka részéről azzal védekeztek, hogy szerintük a célcsoportjuk ezzel a reklámmal volt hatékonyan elérhető.
Gerendi Zsolt hozzátette, az ÖRT-nek végül már nem volt több dolga az ügyben, mivel a márka végül hajlandó volt eltávolítani a reklámot a YouTube-ról.
Az ÖRT főtitkára a téma kapcsán elmondta még: ilyen esetek szerencsére ritkák a magyar reklámszakmában.
A reklám egyébként időnként még felbukkan a YouTube-on.
https://www.youtube.com/watch?v=OEPDLCw-s0Q