televízió, tv

Összecsatlakozik az Internet Hungary a kábeltévések találkozójával

Az idén már 20. alkalommal megrendezendő Internet Hungary helyszínén, az internetes konferenciát megelőzően kerül sor Siófokon, a konferenciának is helyet biztosító szállodában a kábeltévés szakma találkozójára. A két szakmai rendezvény össze is fogott egymással.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Az idén már 20. születésnapját ünneplő, október 1. és 2. között megrendezendő Internet Hungary siófoki internetes konferenciát megelőző két napon, szeptember 29-30-án ugyancsak a Hotel Azúrban rendezik meg a Magyar Kommunikációs Szövetség (MKSZ) és a Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség (MKHSZ) közgyűlését  – tudta meg a Media1 Csermely Ákostól, az Internet Hungary főszervezőjétől.

A kábelkommunikációs szakma szeptember 29-i találkozója a szövetségek zárt körű tanácskozásával veszi kezdetét, majd szeptember 30-án egész napos szakmai konferencia lesz két teremben, vezetékes és a vezeték nélküli szolgáltatók számára, illetve szakmai kiállítás is lesz.

A két rendezvény, a kábelesek találkozója és az Internet Hungary térbeli és időbeli közelsége nem véletlen, hiszen előbbi témái (a vezetékes és a vezeték nélküli kommunikáció kapcsolata, a hazai és nemzetközi piaci trendek, az audiovizuális szórakoztatás és tartalomgyártásról, illetve a tartalomdisztribúció aktuális kérdései) az Internet Hungary témájához is szorosan kapcsolódnak.

Az Internet Hungary fő támogatója is lesz a kábelesek találkozójának.

Szimbiózisban

Hogy a tartalomszolgáltatás és az ezek fogyasztásához szükséges kábeles és mobil kommunikációs csatornák egyre inkább összekapcsolódnak, azt jól mutatja, hogy a legnagyobb kábeles cégek is jelen vannak ma már a mobil piacon: a Telekom évtizedek óta, de a DIGI is idén indított mobilszolgáltatást, a Vodafone pedig ugyancsak idén vásárolta meg a UPC-t.

A legnagyobb médiaszolgáltatók pedig már nem csak a szolgáltatókon keresztül igyekeznek elérni fogyasztóikat, hanem egyre több fogyasztói (B2C) megoldással is megjelennek, közvetlenül is értékesítik tartalmaikat a nézőknek.

Itthon is kihívások elé állíthatják a streaming cégek a kábelszolgáltatókat

Emellett egyre több nemzetközi streaminig szolgáltató érhető el Magyarországon is, mint amilyen a Netflix is, mely a hazai online és offline szolgáltatók bevételeit igyekszik megszerezni. Ugyan a telekommunikációs cégek biztosítják az ezen szolgáltatások eléréséhez szükséges infrastruktúrát, de eközben a médiatartalmak értékesítéséből könnyen ki is szorulhatnak az új konkurencia miatt.

Az Egyesült Államokban a háztartások harmadában például már nincsen kábel előfizetés, a lakosság 60 százalékának viszont van OTT/streaming szolgáltatása, és mindez pedig csupán néhány éves folyamat eredménye. Az amerikai kábeles cégek az integrációt választották: média és OTT cégekkel egyesültek, vagy felvásárolták ezeket. Nagy kérdés (és ezt a konferencia is érinti majd), hogy a kisebb és közepesebb cégek számára milyen stratégia lehet célravezető ezen a viharos sebességgel átalakuló piacon.

A digitalhungary.hu alapján a négy napos eseménysorozaton lesznek könnyedebb programok is: szakmai versenyt hirdettek a Legjobb Optikai Szálhegesztő, valamint a Leggyorsabb Oszlopmászó szakember címért is. Vasárnap bográcsos főzőversenyt is hirdetnek, de estére díszvacsora is lesz.

Erről esik szó az Internet Hungary-n

Október 1-jén az Internet Hungary konferencia zöld termében ugyancsak szakmai témák lesznek a fókuszban: egy amerikai médiapiaci és startup tanácsadó előadásában például arról esik majd szó, hogy hogyan lehetünk a változások győztesei, ha időben felismerjük a folyamatokat, és az elsők között tudunk változtatni. Az amerikai tévés- és médiapiac jó példákkal szolgálhat a hazai szereplőknek.

Hazai gyakorlati tapasztalatokról is be fognak számolni tévétársaságok arról, hogy kinek, mikor és hogyan érdemes az OTT-piacra belépnie. Az előfizetéses online médiatartalmak (SVOD) egyre nagyobb részét letöltve, később szeretnék a felhasználók megnézni – Amerikában és Angliában a fogyasztók közel fele él ezzel a lehetőséggel. Arra is hozni fognak példákat az Internet Hungary előadói, hogy hogyan lehet ezeket a fogyasztókat reklámokkal is elérni.

A reklámozókat is érinti a médiafogyasztási szokások megváltozása

A lineáris tévézés és az OTT eltérő reklám megjelenítési, mérési lehetőségeket kínál: ezt nem csak a hirdetőknek, de a tévétársaságoknak is tanulnia kell, és erre is már működő megoldásokat ismerhetnek meg a konferencia részvevői.

A tévés piac átalakulása ma már nem lehet kérdés, és hiába tudjuk, hogy az OTT előre fog törni, jelentős generációs eltérések lesznek, tehát a Y és Z generáció elvárásait, szokásait egyetemi kutatókkal elemezzük.

A magyar OTT-piac és az 5G bevezetése

A konferencián a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is képviselteti magát. Előadójuk arról beszél majd, hogy a Netflix-e a magyar OTT-piac sztárja, és hogyan állnak a globális és hazai szereplők a versenyben.

Ha a reklámok hatékonyságáról van szó, akkor nem is biztos, hogy olyan nagy a távolság a lineáris tévézés és az OTT között: egy friss felmérés szerint ugyanis akkor lesznek a streaming szolgáltatások hirdetései igazán hatékonyak, ha a lineáris tévével közös kampányokban futtatják azokat. A két – egyébként eltérő demográfiai csoportok által favorizált – csatorna hirdetési együttműködésének kérdéseiről a legnagyobb hazai média és telekommunikációs vállalkozások képviselőit kérdezik majd.

A konferencián kiemelten foglalkoznak majd az 5G magyarországi bevezetésével is, amiről állami és magánpiaci szereplők is beszélnek majd.

Borító: Jens Kreute, Unsplash

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Magyar Reklámszövetség, MRSZ

Új elnökségi tagok az MRSZ-ben, változás a reklámtorta körül

Az idén 45 éves Magyar Reklámszövetség közgyűlése a két új elnökségi tag megválasztása mellett meghirdette 2020-as programját, melynek részeként megújul a 20 éves reklámtorta, közzétesznek a közterületi fehérlistát, és a reklámipar fenntarthatósága és az önszabályozás kerül az MRSZ fókuszába.

Mészáror Lőrinc nyilatkozik az ATV-nek

Mészáros Lőrinc embereihez került a Rádió 1 és a Best FM

Tulajdonost váltott a korábban Andy Vajna kormánybiztos érdekeltségében lévő Rádió 1 és a Best FM. Változás volt a kesmás Retro Rádió műsorgyártójaként is ismert RadioFactory nevű műsorgyártó cégnél is. A rádiós vállalkozások Orbán Viktor miniszterelnök felcsúti cimborájának (a gázszerelőből lett nemzetközi hírű milliárdos) embereihez kerültek.

Friderikusz Sándor, István Dániel és Bochkor Gábor Music FM Önindító c. műsorában

Összevissza beszélnek Bochkor Gábor rádiós jövőjéről

Egyre ellentmondásosabb információk érkeznek arról, merre folytatja tovább rádiós karrierjét a tavaly elnémított Music FM Önindítójának volt műsorvezetője. A napokban újabb verzió látott napvilágot, amit sokan máris kész tényként kezelnek, pedig a leírtak még közel sem tűnnek biztosnak.