Jókora botrányt okozott korábban, amikor a The Guardian beszámolt róla, hogy többek között a Siri, az Apple digitális asszisztense tökéletesítésével összefüggésben alvállalkozók csoportjainak kell elemezniük az asszisztenssel folytatott beszélgetéseket. A vádakat azóta elismerte az Apple, és megígérte, hogy felhagy a botrányt kavaró gyakorlattal. (Egyébként hasonló, „hallgatózós” botrány robbant ki nemrég a Google és a Facebook körül is.)
Az Apple azt mondta, hogy a Siri által készített hangfelvételek lehallgatásának célja a Siri javítása volt. Bár a cég azzal védekezett, hogy az adatok mindössze egy százalékát adták át feldolgozásra, a dolgozóknak ez így is műszakonként ezer felvétel meghallgatását jelentette.
A hvg.hu most a Phone Arena nyomán arról ír, hogy mióta felfüggesztették a programot, rengeteg alkalmazott vált feleslegessé, akiket nem tudnak áthelyezni a kisebb cégek, így kénytelenek voltak elbocsátani őket. A Globetech nevű ír vállalat például 300 munkavállalótól volt kénytelen elköszönni, akik a hírek szerint többnyire a világ különböző pontjairól érkezett fiatalok voltak.
Az egyik elbocsátott alkalmazottja elárulta, többnyire néhány másodperces utasításokat kellett ellenőrizniük, de néha előfordultak személyes beszélgetések is, amiről a felhasználóknak fogalmuk sem volt. A felvételeket egyébként névtelenül vizsgálták, így szerinte az eljárás legfeljebb a hozzájárulás hiánya miatt lehetett aggályos.