Newswire néven új lapfület tervez a Facebook. Ez a jövőben olyan információkat, fényképeket és videókat gyűjtene, amelyeket hírügynökségek, médiaoldalak, vagy akár magánszemélyek tettek közzé. Vagyis hír téren erősítene a népszerű közösségi oldal.
A projekt kutatási és információforrásként is szolgálna a média és a nagyközönség számára.
A Facebook kész fizetni a hiteles hírekért
Ebből a célból a Facebook kész több millió dollárt is hajlandó áldozni, hogy például a Washington Post, a Bloomberg, a Dow Jones és a New York Times tartalmait publikálhassa. Legalábbis a The Wall Street Journal információi szerint ezek médiumok már tárgyaltak is a tech-céggel az üzletről.
A közösségi portál ezenkívül együttműködik a Storyful közösségimédia-hírügynökséggel, amelyet a Rupert Murdoch fémjelezte News Corp támogat, és ahol a Storyful szerkesztői felelnek a hozzászólások, hírek, információk kiválasztásáért és szerkesztéséért.
Andy Mitchell, a Facebook médiaigazgatója a hálózat óriási olvasópotenciáljára hivatkozik: az újságírók és a médiavállalatok ma már a közösségi háló fontos részét képezik.
Az új hírszolgáltatás kihívást jelenthet a rövid tartalmakat megosztó szolgáltatások, például a Twitter vagy a Reddit számára is, mivel a Facebook nagy hangsúlyt fektet a napi, illetve az azonnali hírek közlésére.
Újságírókat keresnek
A techcég karrieroldalára már egy hirdetés is kikerült, amelyben azokat az újságírókat (illetve tartalomkurátorokat) keresik, akik majd ezt a fület tartalommal töltik meg.
„Olyan tapasztalt újságírókat keresünk, akik segítenek megtalálni a legfontosabb híreket. Az ideális jelöltnek jó érzéke van ahhoz, mik a releváns hírek és elkötelezett a legfrissebb történések iránt. Bizonyítottan képes nagy nyomás alatt dolgozni, megfelelő döntéseket hozni és együttműködni a partnerekkel, valamint a kollégákkal szerte a világban”
– olvasható az álláshirdetésben, mely arra is kitér, hogy a pozíció betöltéshez felsőfokú diploma és legalább ötéves szakmai tapasztalat szükségeltetik.