fbpx
V-Tel

NAV-végrehajtás a V-Tel ellen, de nincs ok az aggodalomra

Megkérdeztük az új mobilpiaci szereplőt, a Magyar Telekom infrastruktúráját használó V-Telecomot, miért indult 2016-as megalapítása után immáron hatodik alkalommal NAV-végrehajtás a cég ellen. Az ügyvezető szerint mostanra már rendeződött a probléma, adminisztratív okok vezettek ide. Azt is mondta, a 6forint.hu-hoz képest náluk komoly biztonságban vannak az ügyfelek, ők ugyanis saját V-Tel SIM kártyát, valós mobilszolgáltatást kapnak.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Media1 is beszámolt arról a múlt héten, hogy a Magyar Telekom hálózati infrastruktúráját felhasználva új mobilpiaci szereplő jelent meg Magyarországon, V-Tel néven, melyet egy V-Telecom Hungary Kft. nevű cég üzemeltet.

A saját SIM-kártyát kibocsátó cég mobilszolgáltatásával főleg a feltöltőkártyásokat célozza.

A Media1 kíváncsi volt, kik a cég tulajdonosai, ennek ellenőrzésekor azonban észrevettük, hogy több végrehajtás is volt a 2016-ban még Exauror Group kft. néven, Újlengyel településen létrehozott és azóta is ott működő vállalkozás ellen.

Az első végrehajtást még 2016-ban indították a cég ellen, majd több hasonló is követte ezt: összesen 6 alkalommal volt végrehajtás a cégnél, ebből 5 az Opten céginformációs rendszer szerint már sikeresen lezárult. A legutóbbi végrehajtás, kevesebb mint egy hónapja indult, és csakúgy mint a korábbi esetekben, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) hátralékkezelési osztálya indította azt a cég ellen.

A sok végrehajtás első ránézésre egyáltalán nem tűnt bizalomébresztőnek, ezért kérdést küldtünk a cégnek a végrehajtás okairól érdeklődve.

A kft. ügyvezetője, és a tulajdonos, az ugyancsak újlengyeli székhelyű K and K Alfa Investments Zártkörűen Működő Részvénytársaság vezérigazgatója, Kupai Krisztián e-mailben válaszolt a kérdésünkre.

A V-Telecom (V-Tel) tulajdonosi strukúrája. Forrás: Opten
A V-Telecom (V-Tel) tulajdonosi strukúrája. Forrás: Opten

Csekély összeg, bankváltás van a legutóbbi tartozás hátterében

Kupai a Media1-nek küldött válaszában azt hangsúlyozta, hogy egy kis összegű, mindössze 35 ezer forint összegű adóhiányról volt szó. Ez abból fakadt, hogy a cégcsoport a törvényi előírásoknak megfelelően, valamint az átláthatóság érdekében új bankszámlát alakított ki a tevékenységének megkezdése előtt, illetve a cégcsoporttal közös bankot választottak, ami a V-Tel esetében bankváltást eredményezett. Jogszabályi kötelezettségüknek eleget téve viszont a társasági adó előlegét a korábbi évek eredménye alapján megfelelően előre fel kellett tölteni.

Mindössze 35 ezer Ft, már rendeződött is az ügy

„A NAV 35 ezer forint összegű eltérést állapított meg a saját és a cég számításai között, és ezt a NAV egy olyan korábban használt banknál vezetett számlára terhelte rá, amelyet már nem használtunk, ennek megfelelően pénzforgalom sem volt rajta. Az álláspontjuk tudomásunkra jutása, illetve az eltérést okozó hiba megismerése után természetesen megtörtént az összeg kiegyenlítése és ennek megfelelően a cégünknek semmilyen köztartozása nem áll fenn.”

Ellenőriztük, valóban új bankszámlája lett a cégnek idén márciusban. A végrehajtás lezárultát ugyan egyelőre nem tudtuk ellenőrizni, ugyanis az nem látszik az Optenben, de az ügyvezető szavai alapján ez már csak idő kérdése.

Nagy a különbség a 6forint.hu-hoz képest, ez nem flotta

Megkérdeztük azt is, hogy nem tartanak-e attól, hogy a közelmúlt botránya, a 6forint.hu flottája körüli ügy (ami miatt sok ezer ember veszíti el épp ezekben a napokban a telefonszámát), a V-Tel iránti bizalomnak sem tesz jót. Érdeklődtünk arról is, mi a garancia arra, hogy bármilyen probléma esetén a V-Tel ügyfelei nem járhatnak úgy, mint a 6forint.hu ügyfelei, és a V-Telnél senki nem veszítheti a telefonszámaaikat.

Kupai Krisztián azt mondta, hogy a V-Tel és az úgynevezett  gyűjtő vagy tovább számlázós flottáktól jelentősen különbözik, a V-Tel ugyanis nem flottát gyűjtő csoport.

A V-Telecom célja az, hogy kifejlesszen egy hiánypótló termékcsoportot és azt bevezesse a hazai piacon. A Magyarországon ismert távközlési szolgáltatók elsősorban a számlás előfizetői csomagjaikat fejlesztették az elmúlt években, komoly termékfejlesztési innovációval az úgynevezett postpaid (számlás, azaz előfizetéses) szegmensben. Kevés kivétellel ugyan, de a prepaid, vagyis a feltöltőkártyás ügyfelek ebből a fejlődésből kimaradtak, így a V-Telecom kihasználva ezt a piaci rést, egy minden tekintetben országos lefedettséggel bíró szolgáltatási csomagot nyújtva kívánt bemutatkozni ebben a szegmensben.

„Ennek a piacnak az egyik kiemelt jelentősége, hogy az ügyfelek előre megfizetik a szolgáltatás árát, így minimális a szolgáltató kockázata, hiszen nincsen tartozó ügyfele és kintlevősége. Ennek a kockázatminimalizálásnak az előnyeit az előfizetők is élvezik, hiszen az ügyfélközösség stabilitást ad a szolgáltatás hosszútávú fenntartása érdekében.”

Ezzel szemben a V-Tel vezetője szerint az összehasonlításban megnevezett „flották” jelentős része megtéveszti az előfizetőket, mert magukat ugyan távközlési szolgáltatónak mutatják be, azonban semmilyen tekintetben nem felelnek meg az elektronikus hírközlésről szóló törvénynek: nem auditált CRM- és számlázórendszerben tárolják az ügyfelek adatait, szolgáltatásait, átláthatatlan módon számláznak, így valójában nem tartoznak az NMHH felügyelete alá, amelynek feladata a szolgáltatók törvényes működése és fenntartásának biztosítása.

A saját logós SIM-kártya a biztosíték

„A mi esetünkben azonban a technológiai, jogi hátteret valós mobilszolgáltató nyújtja” – folytatta az ügyvezető.

Kupai Krisztián hozzátette: azt, hogy az ügyfél valós mobilszolgáltatást vesz -e igénybe, úgy tudja legegyszerűbben megállapítani, hogy saját SIM kártyája van-e szolgáltatónak, és ha beteszi a telefonba, akkor kinek a neve jelenik meg a kijelzőn: a V-Telecom esetén természetesen saját V-Tel SIM kártyát kap az ügyfél és a V-Tel felirat látható a mobiltelefon kijelzőjén.

„Továbbá a cégcsoport saját fejlesztéseinek köszönhetően képes egyedi, úgynevezett versenyképes feltöltőkártyás szolgáltatást biztosítani, valamint a flottákkal ellentétben számos képességgel, ügyfél-kiszolgálási felülettel, ügyfélszolgálattal és technikai hátérrel rendelkezik.”

További, a mobil világához kapcsolódó híreket találnak a Media1 mobil rovatában.

Szóljon hozzá!