fbpx
Máth András, DKT

Máth András távozik a DKT éléről, kinevezték az utódját is

A Digitális Közönségmérési Tanács új ügyvezetőjének Papliczky Pált nevezték ki.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Ügyvezetőt váltott a hazai internetes oldalak látogatottságát független internetes szolgáltatásként auditáló és a dkt.hu internetes címen folyamatosan nyilvánosságra hozó Digitális Közönségmérési Tanács, azaz a DKT, tudta meg a Media1.

A hazai tartalomszolgáltatók által, iparági összefogással alapított DKT-t mostanáig irányító Máth András helyére Papliczky Pál, a 168 Óra hetilapot kiadó Telegráf Kft. egykori vezetője ül be, aki 2016-ban a Lokál című bulvárnapilap nem állami hirdetéseiért felelős KOD Mediánál volt értékesítési stratégiai tanácsadó, de onnan nem sokkal később távozott és azóta függetlenként, saját vállalkozásában dolgozott.

Három év után van változás a DKT élén

A DKT éléről távozó Máth András 2015 óta vezette a Digitális Közönségmérési Tanács munkáját, de a szakmában sokan a Ringier/Mediaworks Hungary kutatási és szervezési igazgatójaként is ismerték őt. A Ringier előtt dolgozott az Indexnél, valamint pályája kezdetén média-, és digitális kutatási igazgatójaként a GfK-ban.

Máth András a jövőben elsősorban a hazai internetes reklámszakmai szervezet, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) ernyője alatt működő IAB Hungary-nál betöltött feladataira koncentrál, amelyet 2017 márciusa óta ugyancsak ő vezet.

Telefonon utolértük Papliczky Pált, aki megerősítette a változást. A Media1 beszélt Sopov Istvánnal, a DKT elnökével is, aki elmondta, hogy az elnöki pozícióban nincs változás, tehát csak az ügyvezető személye változott.

Papliczky Pál életútja

Papliczky Pál, a DKT új ügyvezetője. Fotó: Facebook
Papliczky Pál, a DKT új ügyvezetője. Fotó: Facebook

A Máth Andrást a DKT élén váltó Papliczky Pál a rendszerváltás évében politikai tanácsadóként részt vett az alkotmány újrafogalmazásában, majd a rendszerváltást követően a gazdasági szférában dolgozott. Az 1991-ben került az akkoriban frissen privatizált Figyelőhöz üzletkötőnek, ahol nem sokkal később hirdetési igazgatóvá léptették elő. 1994-től a HVG hirdetési igazgatója volt, majd 1998-tól a Metro napilapnál (a későbbi Metropol elődjének) volt kereskedelmi igazgató. Innen 2003-as távozása után a Népszabadságnál lett hirdetési igazgató, egészen 2006 nyaráig.

Később a Ringier tanácsadója is volt, majd 2007 májusától egy éven át a Ringier napilap divíziójának igazgatója is volt, majd ezután az Epamedia (ma JCDecaux) közterületi reklámcégnél dolgozott 2009 végéig. Papliczky 2010-től saját vállalkozásaiban vett részt, illetve 2013 végétől tanácsadóként segítette a 168 Óra hetilapot kiadó Telegráf Kft. munkáját.

A szakember irányította a 168ora.hu és a 168 Óra közéleti hetilap különböző termékfejlesztéseit, majd később ügyvezetője is volt a cégnek, mielőtt eladták azt. Ezután került Papliczky 2016-ban a Lokál című bulvárnapilap nem állami hirdetéseinek értékesítéséért felelős KOD Mediához, ahol értékesítési stratégiai tanácsadó lett, de 2016 végén már távozott is a cégtől, és azóta ismét saját vállalkozásában dolgozott.

Báorítókép: Máth András, a DKT leköszönő ügyvezetője
Szóljon hozzá!