Tóbiás Andrea lett a Central Médiacsoport stratégiai terjesztési igazgatója – közölte a médiavállalat.
A médiavállalat jelezte: a terjesztési-előfizetési terület szerepe kulcsfontosságú az olvasópiaci árbevétel stabilitásában, ezért a közeljövőben ezen a területen stratégiai fejlesztésekre készül a médiacsoport.
A Nők Lapját, a Bestet, a Story Magazint, az ELLE-t és több más, főleg női magazint megjelentető Central Médiacsoport hozzátette: a korábbi terjesztési igazgató, Somlainé Szlávik Éva közelgő nyugdíjazásával párhuzamosan a Central Médiacsoport megkezdi a terjesztési terület átadását és újjászervezését.
Tóbiás Andrea május elejétől látja el a stratégiai terjesztési igazgatói feladatokat felsővezetői munkakörben Lipták Tímea üzletág-igazgató vezetésével. A jövőben a hagyományos árusterjesztési és előfizetési feladatok irányítása mellett az igazgatóság munkájához tartozik a nyomtatott magazin és digitális bevételi csatornák további építése, és azok összehangolása is.

„A különböző platformokon megjelenő tartalmak eljuttatása az olvasókhoz ma már nem egyszerűen logisztikai kérdés. A tartalomértékesítésből származó árbevétel stabilizálása stratégiai feladat minden kiadóvállalat számára. A siker elengedhetetlen feltétele egy olyan integrált szemlélet, ahol a tartalom előállítása, a termékfejlesztés, a kommunikáció és a disztribúciós csatornák egységben tudnak működni az olvasók hatékony elérése, megszólítása, és vásárlókként való megtartása érdekében”
– nyilatkozta az új stratégiai terjesztési igazgató a kinevezése kapcsán.
„Nagyon örülünk, hogy Andrea személyében olyan szakember érkezik a most létrehozott terjesztési stratégiai pozícióba, akinek tapasztalatára a terjesztési feladatok dinamizálásában, az adatalapú terjesztési rendszer kialakításában és a digitális előfizetési rendszer továbbfejlesztésében egyaránt építhetünk”
– tette hozzá Lipták Tímea, a Central Médiacsoport üzletág-igazgatója.
A HVG-től érkezik az új vezető
Tóbiás Andrea 2011-től nyolc éven át irányította a HVG Kiadó Zrt. terjesztési és marketing területeit. (Márciusi hírünk szerint a HVG-nél Szauer Tamás lett Tóbiás Andrea utódja.)
Az új centrálos felsővezető 2001 és 2004 között már dolgozott az akkor még Sanoma nevet viselő cégnél: ő felelt a vállalat üzleti lapcsoportjának marketingtevékenységéért, majd a gyógyszeriparban és bankszektorban is szerzett termék- és marketingmenedzsment tapasztalatokat.