Szauer Tamás, HVG

Változás a HVG vezetésében

Szauer Tamás, a vezérigazgató fia váltja a távozó Tóbiás Andreát a médiavállalat marketing- és terjesztési igazgatói posztján.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Szauer Tamás lesz a HVG Zrt. marketing- és terjesztési részlegeinek igazgatója. A szakember április 15-től veszi át Tóbiás Andrea, az eddigi vezető feladatait.

A HVG közleménye méltatta a nyolc év után a pozíciójától megváló Tóbiás Andreát, akinek a vezetése alatt a kiadó átalakította a terjesztési infrastruktúrát, „új, digitális funkciókkal bővült a marketingrészleg tevékenysége, a hetilap kiemelkedő eredményeket ért el az előfizetés-megújítás terén, továbbá több eredményes termékindítás és rendezvény mellett, az ő irányításával valósult meg például a HVG Legyen világosság kampánya is.”

A HVG közleménye megemlítette: Szauer Tamás több mint két éve már részt vesz a HVG digitális termékfejlesztési programjainak menedzselésében, valamint a kiadói stratégia kialakításában. Az új vezető pénzügyi és menedzsment tanulmányait Londonban végezte, majd banki, üzleti és startup tanácsadási területen szerzett tapasztalatokat. Szauer a londoni Cass Business Schoolban, az ­Imperial College London egyetemen szerzett mesterdiplomát menedzsment szakon. Olyan cégeknél dolgozott mint a Bloomberg és a Deloitte.

A Momentum pénzügyi igazgatójaként is dolgozott

Szauer Tamás karrierje során néhány hónapon át a Momentum Mozgalom pénzügyi igazgatójaként is kipróbálta magát. Az akkor formálódó új politikai kezdeményezésben vállalt szerepe miatt 2017 augusztusában néhány kormányközeli sajtótermék támadta édesapját, Szauer Pétert, a HVG többségi tulajdonosát és vezérigazgatóját. Szauer Tamás azonban nem sokkal később, már 2017 szeptemberében, több más elnökségi taggal együtt távozott a Momentum elnökségéből. Szauer személyes okokkal magyarázta a döntést.

31 ezerre esett az értékesítés

A HVG hetilapot a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) 2018 második féléves adatai alapján 42 ezer 671 példányban nyomtatták és összesen 30.940 darabot értékesítettek belőle. 2010 ugyanezen időszakában a lap  nyomott példányszáma még 85.235 volt, és 69.461 darab fogyott belőle a különböző értékesítési csatornákon.

A hvg.hu internetes oldal a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) statisztikái alapján idén februárban összesen 2,7 millió látogatót és 42,8 millió oldalletöltést ért el. A portál ez alapján továbbra sem túl erős időszakát éli, hiszen a híroldalak között előzte őt – többek között – az origo.hu, a 24.hu, az Index, a blikk.hu és a Nők Lapja Café is.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti