Az Év Internetes Kereskedője Díj a legjobb magyar online kereskedőket díjazza, objektív szempontrendszer, a vásárlók preferenciája, valamint szakértői zsűri szavazatai alapján.
A díj legfőbb célja a hazai e-kereskedelem népszerűsítése, az online vásárlás iránti bizalom építése, de a verseny a kereskedelemben zajló innovációkra is rámutat. Ma már nem csak azok a kkv-k és nagyvállalatok kaphatnak díjat, amelyek a díj szempontrendszere alapján minden tekintetben élen járnak, hanem azok a webshopok is elismerést szerezhetnek, amelyek egy-egy részterületen nyújtanak kimagasló teljesítményt.
A „Legjobb felhasználói élmény”, és a „Többcsatornás értékesítés legjobbja” mellett idén „Környezetvédelem” és „Logisztika” témájában új kategóriadíjakat hívtak életre.
Tíz év alatt tizenkétszeresére nőtt a hazai e-kiskeresedelem
Az eNET adatai alapján tíz év alatt tizenkétszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem: 46 milliárd forintról 545 milliárd forintra nőtt a forgalom, míg a teljes kiskereskedelmen belüli aránya meghaladja a 6 százalékot.
Vagyis ha vásárolunk, azt ma már egyre gyakrabban online csatornákon végezzük. Néhány kattintással részletes termékinformációkhoz, árakhoz juthatunk, és korábbi vásárlók értékeléseit olvashatjuk arról, ők mely áruházakat és miért részesítik előnyben. Ez utóbbihoz nyújt fogódzót immáron tizenhárom éve az Év Internetes Kereskedője Díj által biztosított badge is, amely egyfajta bizalmi védjegy.
A vásárlók végzik az előszűrést
Az Év Internetes Kereskedői Díj 2019 versenyben minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehet, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat. A pályázók első szűrése, a top 20-as mezőny kiválasztása a vásárlók kezében van. A közönség március 19. és április 19. között szavazhat kedvenc kereskedőjére, a szavazók között értékes nyereményeket is kisorsolnak.
A verseny teljes menetének megértését segíti az alábbi infografikába is.

Az Év Internetes Kereskedője Díj tavalyi, 2018-as versenyét a nagyvállalati kategóriában a MediaMarkt, míg a kkv-k között a Lumenet – immáron másodjára – nyerte meg és lett az Év Internetes Kereskedője.
Idén a díj szakmai partnere az eNET, a Dialogue Creatives, az ECommerce Hungary, az IVSZ, a Reacty Digital és a VeVa közösség, a verseny fő támogatja a Mastercard, kiemelt támogatója a Magyar Posta.