Sopov István, az IAB Hungary elnöke

Új elnökség az IAB Hungary-nál

Az elnök személye változatlanul Sopov István maradt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Tisztújító taggyűlést tartott tegnap az IAB Hungary. A taggyűlésen újraválasztotta elnökének Sopov Istvánt, valamint sor került az új elnökség megválasztására is.  A 2018 decemberében indult jelölési időszakban összesen 17 szakember fogadta el a jelölti státuszt, amelyből az online és személyes szavazás során a 81 tagszerevezetből összesen 46 cég választotta meg a tisztségviselőket.

2019-2021 között az IAB Hungary vezetése a következők szerint alakul:

IAB Hungary elnök: Sopov István (Adaptive Media)

IAB elnökségi tagok:

  • Dudás Gergely (RTL Magyarország)

  • Gazsó Gábor (Evomedia)

  • Kardos Gábor (Magyar Jeti)

  • Láng Zoltán (Ads Interactive)

  • Lunczner Ádám (Mindshare)

  • Novák Péter (Dentsu)

  • Semsei Balázs (Vodafone)

  • Sólyom Balázs (UPC)

  • Szutor Ferenc (Adverticum)

  • Vági Róbert (Centrál Médiacsoport)

  • Yasar Umut (OMG)

Az IAB Hungary alapszabálya értelmében a szervezetnél három évente sort kell erre keríteni.

A taggyűlésen a résztvevők a választás mellett egyhangúan elfogadták az előző időszak elnöki beszámolóját, illetve hosszabb eszmecserét folytattak a következő időszakban az IAB Hungary előtt álló feladatokról, lehetőségekről. A sok cél közül az újraválasztott elnök két gondolatot emelt ki mintegy konklúzióként:

„Az IAB Hungary elsődleges feladata kell legyen a digitális kommunikációs eszközök ismertetése úgy a fiatalok, mint a hirdetők, tanácsadók vagy médiaszereplők körében. Ugyanakkor ezt a szerepet akkor tudja betölteni érdemben az IAB Hungary, ha a szervezet ismertsége, elfogadottsága a szűken vett digitális területtel csak ismerkedő vagy részben érintett szereplőknél is magas. Ezeken a feladatokon kell együtt dolgoznunk nekünk, megválasztott tisztségviselőknek éppúgy, mint a tagságnak – akár egyedi projektek, akár munkacsoportok keretein belül.”

Sopov István a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett műszaki menedzseri diplomát Információmenedzsment szakirányon. Egyetemi tanulmányai mellett 2004-ig a PORT.hu főszerkesztője volt, ezt követően marketing igazgatói majd kereskedelmi igazgatói pozícióban elsősorban a PORT.hu hirdetési felületeinek értékesítésért felelt 2006 végéig. 2007 elején alapította meg az Adaptive Media Sales House-t, amelyet ügyvezető igazgatóként vezet. A cég a legnagyobb független digitális hirdetésértékesítéssel foglalkozó sales house a magyar piacon. Húsz fős csapattal szolgálják ki a hirdetői igényeket, a hazai prémium oldalak mellett nemzetközi kiadványok értékesítésével is foglalkoznak. Több mint öt éve foglalkozik programmatic értékesítéssel is. 2017 június óta az IAB elnöke.

Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 81 tagja van. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése,szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti,társadalmi és kormányzati szervezetekben, valamint egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

Kiemelt kép: Sopov István, az IAB Hungary újraválasztott elnöke

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

NMHH Tantusz

Tantusz: Silány minőségű, alig használják, mégis 14 millió forint közpénzt emészt fel

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Tantusz nevű, távközlési (internet, tv, telefon stb.) szolgáltatási csomagokat listázó és összehasonlító oldalára a hatóság saját bevallása szerint is csupán napi 9-10 látogató lép. Ráadásul a rendszer adatai időnként nem valósak: például ott is elérhetőnek mutat széles sávú vezetékes internetet, ahol ez nincs. Megkérdeztük, ez hogyan fordulhat elő.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!