rádiós reklámtorta

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Elvitte a rekordmagas infláció a magyar reklámpiac tavalyi teljes növekedését, sőt jelentős csökkenés következett be reálértéken

Elkészültek a Magyar Reklámszövetség 2022-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számai. E szerint 2022-ben nominális értéken ugyan csekély mértékben növekedtek, reálértéken azonban 10,8 százalékkal csökkentek a média reklámbevételek és 5,4 százalékkal apadtak a hirdetői marketingkommunikációs költések. Folytatódott a globális szereplők előretörése a magyar reklámpiacon.

Reklámpiac, hirdetések, Piccadilly Circus, közterület, out of home

Idén is növekedhet a nemzetközi reklámpiac a Dentsu előrejelzése szerint – tovább tarol a digitális média, gyengül a nyomtatott sajtó

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos bővülést jelent az előző évi 713,6 milliárd dollárral szemben – áll a Dentsu nemzetközi kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ közel 60 országára kiterjedő előrejelzésében, melyet a Media1-hez is eljuttatott. A magyarországi reklámköltések idén nagyjából a nemzetközi várakozásoknak megfelelően alakulnak majd.

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Csökkent a magyar reklámpiac, elvitte az infláció a 2021-es bevételnövekedést, borúsak a kilátások a reklámbevételekből élő médiumok számára

Borús adatok érkeztek a Magyar Reklámszövetségtől a Media1-hez a média- és kommunikációs piac 2021-es bevételei kapcsán. A médiatorta adatok alapján hiába nőtt abszolút értéken a magyar reklámpiac, mivel a növekedést valójában elvitte a megemelkedett infláció, így reálértéken csökkenés figyelhető meg. Az is látszik, hogy a nagy külföldi internetes óriások, a Google és a Facebook elszívják a levegőt a magyar médiumoktól. Az állami reklámköltés továbbra is jelentős maradt a magyar reklámpiacon belül, de már ennek jelentős mértéke sem segített a piac meglehetősen kedvezőtlen helyzetén. A jövőbeni kilátások borúsak, mivel a forint gyengülése, a tovább súlyosbodó inflációs helyzet mind negatívan hat a piacra.

médiatorta 2020 - apadás

MRSZ: Közel 3 százalékot esett a magyar médiatorta, 16 százalékkal zuhant a hazai kommunikációs torta

240 milliárd forint a Magyar Reklámszövetség által mért 2020-as reklámtorta, ami 2,8 százalékkal kevesebb a korábbi, világjárvány előtti normál évhez képest. A tavalyi évi MRSZ Kommunikációs torta 401,9 milliárd forint lett, ami 15,8 százalékkal kisebb a 2019-es mérethez viszonyítva. A digitális média bizonyult a leginkább ütésállónak, a mozi és a rádiós piac kapta a legnagyobb ütést. Az MRSZ kormányzati lépéseket szorgalmaz. Íme a részletek és az iparági szakszövetségek kommentárjai.

médiatorta 2019 és 2020 prognózis

Brutális visszaesésre számít 2020-ra a koronavírus miatt a Magyar Reklámszövetség

A Magyar Reklámszövetség és társszervezetei közzétették a 2019-es magyar reklámtorta adatait és azt, hogy mire lehet számítani 2020-ban. A tavalyi dinamikus növekedés után 38 százalékos visszaesést várnak a média- és kommunikációs piacon, ami azonnali kormányzati intézkedéseket igényel. A most közzétett 2019-es reklámtorta kutatásban tavaly is az online reklámpiac hasította ki a legnagyobb szeletet, megint maga mögé utasítva a televíziós szektort. Íme a számok részletesen és a kapcsolódó nyilatkozatok.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások