
Újításokat jelentett be a Viber
Az újítások főleg a magasabb biztonságot szolgálják.
Az újítások főleg a magasabb biztonságot szolgálják.
Az elmúlt időszakban tovább szaporodtak az adathalász kísérletek, miközben a kiberbűnözők egyre kifinomultabb módszerekkel és egyre többféle szektorban próbálkoznak. A felhasználók védelméért október közepétől folytatódik az ORFK szakmai támogatásával és a legnagyobb iparági szereplők bevonásával megvalósuló országos figyelemfelhívó kampány, melyhez csakúgy mint korábban, a Media1 ezúttal is csatlakozott.
Az ügyben a HVG kiadója ismeretlen tettes ellen feljelentést tesz.
A kampánnyal, amellyel közterületi plakátokon és az összefogáshoz csatlakozott honlapok mellett mától az Országos Rendőr-főkapitányság egyes felületein is találkozni lehet, a kezdeményezés létrehozói arra hívják fel az internethasználók figyelmét, hogyan előzhetik meg, hogy adathalászat (phishing) áldozataivá váljanak.
A levélírók azt próbálják elérni, hogy a rendőrség ne söpörje le az asztalról azokat a feljelentéseket, amelyek azért érkeznek, mert internetes csalók egy-egy weboldal tartalmát lemásolva, az érintetteket megtévesztve próbálnak meg adatokat, például bankkártyaszámokat ellopni vásárlóktól, nem kevés esetben sikerrel. A Media1 Podcast interjúja Palocsay Gézával, a kezdeményezés elindítójával.
„Szigonyozós” módszerrel próbálhattak bejutni az érintettek levelezésébe.
Összefog több nagy hazai cég, mivel tapasztalataik szerint a magyar rendőrség szerint nem bír büntetőjogi relevanciával, ha egy internetes csaló megtévesztő módszereket alkalmazva, például egy márka arculatát leutánozva próbálja meg kicsalni az ügyfelek sokszor érzékeny adatait, vagyis a hatóság futni hagyja a netes csalókat.