
A hírportálok olvasásában világelsők vagyunk, fizetős hírek fogyasztásában az utolsók között kullogunk
Még mindig a televízió az elsőszámú hírforrás világszinten, de már szorongatja a közösségi média.
Még mindig a televízió az elsőszámú hírforrás világszinten, de már szorongatja a közösségi média.
A Nielsen Közönségméréstől kapott friss statisztikák azt mutatják, hogy az internet mellett a tévé szerepe is jelentősen felértékelődött a járvány hatására, hiszen nagyon nagyot nőtt pár hét alatt a tévénézésre fordított idő Európában és Magyarországon. Az is nagyon megváltozott, mit nézünk a tévében: például a sportcsatornák óriásit vesztettek. Lássuk is a konkrétumokat!
A koronavírus hazai megjelenése és az ennek kapcsán bevezetett, az élet egyre több területét érintő kormányzati korlátozások látványos hatása a hírek iránti lázas érdeklődés, ami a hírsite-ok oldalletöltéseinek közel 90 százalékos növekedéséhez vezetett – derül ki a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) és a Gemius közös, a Media1-hez eljuttatott kutatásából.
A megbízást elnyerő cégek között kormányközeli szereplők is felbukkannak, a telefonos kutatás során határon túli magyarokat is fel fognak hívni kérdéseikkel.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kutatása szerint 5 százalékponttal csökkent a rádióhallgatók száma az elmúlt évben. A médiahatóság kutatása szerint a magyarok is elkezdtek a podcastok és a saját szerkesztésű zenei listák felé fordulni.