
Országszerte ugyanazzal az Orbán-interjúval indítottak a megyei lapok
A kormánypárti médiagólem, a Mediaworks (KESMA) megyei online lapjai a választások előtt egy nappal szokás szerint megint csúcsra járatják a propagandát.
A kormánypárti médiagólem, a Mediaworks (KESMA) megyei online lapjai a választások előtt egy nappal szokás szerint megint csúcsra járatják a propagandát.
Egy állítólagos anyuka a Magyar Nemzetnek panaszkodott arról, hogy a gyereke egy videó megnézése után, szivárványos zászlókat rajzolt és terjesztett a környezetükben. Ez a cikk aztán villámgyorsan elterjedt a – Magyar Nemzetet is kiadó – kormánypárti médiaholdinghoz, a KESMA-hoz tartozó megyei lapok rendszerében.
A megyei lapokhoz tartozó hírportálokon és a közösségi médiában nézhető meg az a videós reklám, amelyben a politikus látható több helyzetben, és a videó minden esetben úgy állítja be, hogy valamiért nem válaszol az angolul feltett kérdésekre, majd az ingyenes állami nyelvvizsgát ajánlják, pedig Karácsonynak van nyelvvizsgája, ráadásul kora miatt ő már nem is mehetne ingyenes nyelvvizsgára.
Toót-Holló Tamás erről belső levélben tájékoztatta a KESMA alá tartozó Mediaworks lapjainak főszerkesztőit arra a szombati cikkre reagálva, ami a Népszavában jelent meg a megyei lapok lehetséges átalakításáról.
A Rádió 1 hálózat tagjait érintő döntéseket is hozott e heti ülésén a Médiatanács. De foglalkoztak a KESMA Gong Rádiójával és több rádiós pályázattal is. Emellett 8 millió forint sorsát is meghatározták.
Mától a megyei lapok többségét tulajdonló Mediaworks adja az Inform Media megyei lapjainak központi tartalmait. Így a fideszes kötődésű médiaalapítvány cége könnyebben koordinálja, mi jelenik meg a megyei lapokban.